Ja jag vet att det finns en stor skräckfilms tråd. Men denna är annorlunda. Är ju en helt annan typ av underhållning att se b-skräckisar som är i nivå med 2003 the room .
Oftast är det monster filmer eller rip off filmer med minimal budget usla skådespelare och minst sagt ut usla effekter. Men de är ju så underhållande att se .
Så jag tycker det förtjänas en helt egen tråd för denna kategori film. Skräckfilmer som är så dåliga att de är helt underbara .
Black water: Abyss. Älskar filmer som utspelas i salt- eller sötvattensmiljö där "skurken" är en haj/krokodil.
Bästa sortens B-skräckfilm. https://www.imdb.com/title/tt7978672/
Black water: Abyss. Älskar filmer som utspelas i salt- eller sötvattensmiljö där "skurken" är en haj/krokodil.
Bästa sortens B-skräckfilm. https://www.imdb.com/title/tt7978672/
Den såg ju nästan välgjord ut sämre kan vi nog hitta.
Ska nog kolla in en film som heter piranhaconda 2,9 på imdb
Jo, men trailern får filmen, som vanligt, att se bättre ut. Såg den idag. Filmen var ok men karaktärerna var korkade och man såg knappt krokodilen, och när man väl gjorde det så såg den inte realistisk ut.
Men en annan som är lite mer "over the top" är 47 metres down: Uncaged. Älskar den skrikande fisken som får den snygga bruden att hoppa till och råka stöta till en pelare, varpå pelare i undervattensgrottan välter och rör upp sediment så att de inte kan se något.
Jo, men trailern får filmen, som vanligt, att se bättre ut. Såg den idag. Filmen var ok men karaktärerna var korkade och man såg knappt krokodilen, och när man väl gjorde det så såg den inte realistisk ut.
Men en annan som är lite mer "over the top" är 47 metres down: Uncaged. Älskar den skrikande fisken som får den snygga bruden att hoppa till och råka stöta till en pelare, varpå pelare i undervattensgrottan välter och rör upp sediment så att de inte kan se något.
Mitt bidrag just nu får bli "Killer Crocodile" från -89 https://www.imdb.com/title/tt0143338/
Egentligen är den inte jätteusel, men själva krokodilen ser ut som nåt som en unge gjort på dagis
Här finns det gott om filmer, faktiskt en hel lista som jag "avkrävdes" av kollegor som ville se mindre bra filmer.
Först ut, Robot monster (1953)
En rymdvarelse iklädd gorilladräkt och djupdykarhjälm försöker ta död på jordens befolkning.
Regisören sas ha hamnat på mentalsjukhus då han hävdat att han gjort ett mästerverk med en rekordlåg budget.
Jag måste medge att det var en prestation att få en film med den budgeten, men bra blev den inte.
IMDB 3/10
Favoritscenen
När Gorillan tar kontakt med sin hemplanet sitter någon bakom alla apparater inköpta på något överskottslager, och blåser såpbubblor.
Senast redigerad av Herr.Dittling 2020-08-24 kl. 01:15.
Mitt bidrag just nu får bli "Killer Crocodile" från -89 https://www.imdb.com/title/tt0143338/
Egentligen är den inte jätteusel, men själva krokodilen ser ut som nåt som en unge gjort på dagis
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Här finns det gott om filmer, faktiskt en hel lista som jag "avkrävdes" av kollegor som ville se mindre bra filmer.
Först ut, Robot monster (1953)
En rymdvarelse iklädd gorilladräkt och djupdykarhjälm försöker ta död på jordens befolkning.
Regisören sas ha hamnat på mentalsjukhus då han hävdat att han gjort ett mästerverk med en rekordlåg budget.
Jag måste medge att det var en prestation att få en film med den budgeten, men bra blev den inte.
IMDB 3/10
Favoritscenen
När Gorillan tar kontakt med sin hemplanet sitter någon bakom alla apparater inköpta på något överskottslager, och blåser såpbubblor.
Alla tre ser sevärda ut kanske ger någon av dem en chans idag
Hahah, fan vilken cool film! Den ska utan tvekan ses.
Nu spammar jag med krokodilfilmer, men hoppas det är av intresse.
Här har vi en annan - Supergator.
Citat:
An American geologist is monitoring a local volcano when the Supergator, a prehistoric alligator recreated from fossilized DNA, escapes from a secret bio-engineering research center.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!