Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-08-27, 14:09
  #13
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
18 imamer och fortfarande brist på dom i kriminalvården. Det säger allt om dom intagna. Bekräftar på sätt och vis min samlade bild av olika källor och mätningar att ca 95% av alla kriminella invandrare är muslimer.

Man nu måste träffa en iman, så kan det kriminella odjuren träffa dem via zoom, då behöver bara en iman för kriminalvården.
Citera
2021-08-27, 14:11
  #14
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det här är ju helt absurt, det ska inte finnas en enda imam. Sverige lägger verkligen pengar på skit istället för nödvändiga grejer.

Exat! Den gruppen brottslingar som behöver en iman skall enkelt biljett eller sitta inlåst en mörk isoleringscell. Det här är kriminella odjur ifrån helvete, som sakna värde för oss Svenskar.
Citera
2021-08-27, 15:20
  #15
Medlem
Parisarens avatar
Nu blir jag förvirrad. Varför behovs imamer? Ar man muslim sa begår man ju inte brott. Det ar ju fredens religion...
Citera
2021-08-29, 10:40
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
3200kr/dygn för fångar... (Googlesiffror, har ingen insyn, helt tokiga kostnader är det iaf)

...ett eller flera år på kåken, jättebra låter det, när man fängslar kriminella utifrån istället för att skicka hem direkt tycker många (eller till mitten av Östersjön för grova våldsbrott helt ärligt), tills man fattar att det är 1168000 kr per år utifrån dessa siffror som de som arbetat/arbetar får betala. Tror inte folk vet hur mycket det kostar med fängelse...och bidragsturism-invandring.. inte jag heller....

Om och om igen visad oförmåga att utvisa kriminella utifrån som jag antar hamnar på kåken både en och tre gånger i många fall och ändå inte skickas ut.

Härligt jobbat Sverige.


Någon som har insyn i mer exakta kostnader på fängelsekunder på någon anstalt eller får man ta det häftade svaret från sökning bara...

Din summa är från Kriminalvårdens egen redovisning av utfall från 2019. Bättre källa är svår att hitta. Här är sidan med budget och årsredovisning.

Som någon även nämnt så varierar summan självklart beroende på ort och klass av anstalt. En intagen som sitter på Fenix kostar självklart mer.

https://www.kriminalvarden.se/om-kri...och-planering/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback