2021-08-26, 20:45
Medlem
Jag är 20 år, en rätt spinkig tjej - kort.
Vi ska fira att en vän gjorde slut med sin kille som var toxic så vi ska gå ut på fredagen!
Jag vill gärna dricka men vet inte hur mycket eller när jag kan ta sista glaset?
Vanligtvis kör jag på rätt hårt och är inte så bra på att ta det lugnt men ska jobba dagen efter så måste vara körduglig och palla med att jobba 13 - 19 i kassa. (Åker hemifrån runt 12).

Hur mycket tror ni att jag på ett ungefär kan dricka? Jag tror inte jag förbränner alkohol särskilt snabbt
Citera
2021-08-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodansLiv
Vi ska fira att en vän gjorde slut med sin kille som var toxic så vi ska gå ut på fredagen!
Jag vill gärna dricka men vet inte hur mycket eller när jag kan ta sista glaset?
Vanligtvis kör jag på rätt hårt och är inte så bra på att ta det lugnt men ska jobba dagen efter så måste vara körduglig och palla med att jobba 13 - 19 i kassa. (Åker hemifrån runt 12).

Hur mycket tror ni att jag på ett ungefär kan dricka? Jag tror inte jag förbränner alkohol särskilt snabbt
Ej mer än 12 starköl.
Citera
2021-08-26, 20:53
Medlem
aTIVeLTos avatar
Tre 7.0 500ml. Eller motsvarande ungefär.

Själv inne på min sjunde 7:e 500ml 7.0% och kommer vara fungerande om några timmar. Men väger nog dubbelt så mycket som du gör på 120 pannor.
Citera
2021-08-26, 20:59
Medlem
Citat:

om du är smart,, 2-3 glas vitt, sista glaset vid typ elva.
Om du vill riskera kortet och därmed jobbet(osmart)massor, har du dålig karaktär så håll dig nykter och agera fyllechaffis
Citera
2021-08-26, 21:01
Medlem
tastass avatar
Svårt att svara på gällande andra, men räkna inte med att du bränner mer än två centiliter per timme.
Citera
2021-08-26, 21:02
Moderator
Tystnads avatar
Om du inte kan "ta det lugnt" så är det väl en dålig ide att festa överhuvudtaget om du skall jobba dagen efter med baksmälla.
Om du ändå skall dricka.... jag tippar på MAX 3 glas 50cl Öl och det skall tas innan kl 24.00 inte en droppe efter tolvslaget , skall du köra bil vid 12 på dagen? ja då MAX 2 glas istället.

Men allt är ju individuellt så inget kan garanteras
Citera
2021-08-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Om du inte kan "ta det lugnt" så är det väl en dålig ide att festa överhuvudtaget om du skall jobba dagen efter med baksmälla.
Om du ändå skall dricka.... jag tippar på MAX 3 glas 50cl Öl och det skall tas innan kl 24.00 inte en droppe efter tolvslaget , skall du köra bil vid 12 på dagen? ja då MAX 2 glas istället.

Men allt är ju individuellt så inget kan garanteras
En 50 cl starköl 5,2 innehåller 20 gram alkohol man förbränner i snitt 7 gram Alkohol/ Timme förbränningen börjar vid första klunken
Citera
2021-08-26, 21:06
Medlem
Citat:

Ingenting.

Drick aldrig dagen före jobb.

Och inte minst av allt för att inte skaffa dig fula ovanor.
Citera
2021-08-26, 21:38
Medlem
Som det låter nu så kommer jag nog skippa drickandet helt.. aja det är väl inte hela världen
Citera
2021-08-26, 22:12
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Som det låter nu så kommer jag nog skippa drickandet helt.. aja det är väl inte hela världen

Tycker det är det smarta valet. Fira av en idiotdräng är inte värt nåt, även om kompisen blir lycklig.
Citera
2021-08-26, 22:46
Medlem
Fyra öl och en 6:a vodka/Red bull...
Citera
2021-08-26, 23:06
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Det sista är det vackert. För det är ju inte det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in