2021-08-26, 13:35
Medlem
Har haft Comviq som operatör (kontant, 145kr/mån med 5GB surf) i några år, alltid funkat bra men nu behöver jag hjälp med en ganska enkel fråga som inte kan lösas via internet.

Ringer kundtjänst. De har inget kösystem(!) år 2021 har väntat 1h(!) - inte ens den värsta myndigheten har så lång väntetid, utan kösystem dessutom!

Att diskutera/tipsa:
Era erfarenheter av Comviq kundtjänst?
Vilka andra operatörer har bättre kundtjänst, där man kan behålla sitt nummer och 5GB (mer än så behöver jag aldrig)? Ingen bindningstid.
Citera
2021-08-26, 13:37
Medlem
Fosterlands avatar
Vem fasen ringer 2021?
Citera
2021-08-26, 13:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweDem2022
Vilka andra operatörer har bättre kundtjänst, där man kan behålla sitt nummer och 5GB (mer än så behöver jag aldrig)? Ingen bindningstid.
Har du testat chatten också?

Folk verkar vara nöjda med Karma Mobil både hos Trustpilot och Reco ...tar 99kr för 5GB och kör med Telenors nät.
Citera
2021-08-26, 13:55
Medlem
BigFatCones avatar
Eftersom Comviq ägs av Tele2 så är mitt pro tip att ringa 90222 och ta det den vägen.
Citera
2021-08-27, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har du testat chatten också?

Folk verkar vara nöjda med Karma Mobil både hos Trustpilot och Reco ...tar 99kr för 5GB och kör med Telenors nät.

Ringde dem och de svarade nästan direkt (5 min), tack för tipset!

Fyndigt namn.
Citera
2022-03-07, 21:47
Medlem
neuron-drones avatar
Innan jag testar chatten med Comviq tänkte jag fråga om någon här har svaret.

Jag ska byta telefon och det är inte samma storlek chip. Man kan beställa ett nytt chip och behålla sitt nummer. Om jag gör det, försvinner det gamla numret på gamla telefonen direkt då? Borde göra det. Men samtidigt väldigt bängligt om det tar tid att starta upp nya telefonen som ska tömmas och sådant. Eller kan jag tömma telefonen som jag ska använda utan att det sitter chip i? Någon ny identitet kan jag väl inte skapa på den utan chip? Usch jag får psykbryt.
Citera
2022-03-07, 22:58
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Innan jag testar chatten med Comviq tänkte jag fråga om någon här har svaret.

Jag ska byta telefon och det är inte samma storlek chip. Man kan beställa ett nytt chip och behålla sitt nummer. Om jag gör det, försvinner det gamla numret på gamla telefonen direkt då? Borde göra det. Men samtidigt väldigt bängligt om det tar tid att starta upp nya telefonen som ska tömmas och sådant. Eller kan jag tömma telefonen som jag ska använda utan att det sitter chip i? Någon ny identitet kan jag väl inte skapa på den utan chip? Usch jag får psykbryt.

1. Logga in på Mitt Konto (högt upp till höger på comviq.se)
Om du inte har ett konto där så skapa ett.

2. Väl inloggad så väljer du Hantera SIM

3. Välj sedan Beställ nytt SIM & spärra SIM
Citera
2022-03-07, 22:59
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
1. Logga in på Mitt Konto (högt upp till höger på comviq.se)
Om du inte har ett konto där så skapa ett.

2. Väl inloggad så väljer du Hantera SIM

3. Välj sedan Beställ nytt SIM & spärra SIM

Åh tack. Hade inte ens tänkt på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in