2006-06-06, 18:28
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Du har ingen erfarenhet alls av sömnmedel, om man får tro dina tidigare inlägg. Du har en massa frågor men provar inte något på egen hand.
Nu har du, efter två dagar som sobrilinnehavare, fått för dig att Sobril är bra att sova på. Sobril är inte ett sömnmedel, och gör dig med största sannolikhet trött bara för att du är ovan. Vadå 15 mg, förresten? Enligt din tidigare rapport så tog du ju 30 mg. Vet du inte hur mycket du är ordinerad? Det bör stå både på receptet samt på klisterlappen på förpackningen.
Tar du din ångest på allvar så bör du prova att ta den medicin som din läkare har gett dig, i de doser som läkaren rekommenderade. Att sitta här och gnälla för att det inte var en mirakelmedicin som gjorde underverk första gången du tog den gör ingen nytta.
Nu har du, efter två dagar som sobrilinnehavare, fått för dig att Sobril är bra att sova på. Sobril är inte ett sömnmedel, och gör dig med största sannolikhet trött bara för att du är ovan. Vadå 15 mg, förresten? Enligt din tidigare rapport så tog du ju 30 mg. Vet du inte hur mycket du är ordinerad? Det bör stå både på receptet samt på klisterlappen på förpackningen.
Tar du din ångest på allvar så bör du prova att ta den medicin som din läkare har gett dig, i de doser som läkaren rekommenderade. Att sitta här och gnälla för att det inte var en mirakelmedicin som gjorde underverk första gången du tog den gör ingen nytta.
Nej just mediciner är inget jag testar på egen hand...jag är mer för alkohol och hallucinogener. Men okej så här ligger det till:
Jag har fått Sobril utskrivet, varje tablett är på 15 milligram, jag ska ta en tablett högst tre gånger om dagen. Igår tog jag en tablett, kände ingenting, varken att min oro dämpades eller nånting. Jag väntade en timme, tog en till. Blev jättetrött, gäspade käken ur led och var tvungen att gå och lägga mig. Jag tog en i morse eftersom jag vaknade med oro, vad händer? Jag gäspar käken ur led och går och lägger mig, igen. Men jag vill inte ligga och sova hela dagarna. Då skiter jag hellre i Sobrilen.
Men vad blir min uppfattning om Sobril? Jo, att det är bra att sova på, eftersom jag somnar på den!