2006-06-05, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Har aldrig provat midazolam, men det är känt för att vara bra. En nackdel är att det bara finns som injektionsvätska. Det är enklare att ta en sömntablett än att hålla på och krångla med sprutor.

Midazolam finns på tablett i utlandet. Tror det är styrkor på 3 och 6 mg.
Citera
2006-06-05, 19:16
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsbandet
Men om man inte går och lägger sig är man bara uppe och är trött då?

Vad är bäst/galnast? Rohypnol och alkohol elelr stilnoct och alkohol?

Om man sitter uppe så blir man konstig i flummig som fan synnförvrängningar och sånt.Gör mysko saker typ med tigerbalsam eller kletar ner grejer med tandkräm och sånt..Men roppar är mys att blanda men när jag blandat sprit och stilnocy minns jag ingenting så det kan jag inte svara på.
Citera
2006-06-05, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spider Mike
Om man sitter uppe så blir man konstig i flummig som fan synnförvrängningar och sånt.Gör mysko saker typ med tigerbalsam eller kletar ner grejer med tandkräm och sånt..Men roppar är mys att blanda men när jag blandat sprit och stilnocy minns jag ingenting så det kan jag inte svara på.

Smörja in ollonet med vix-salva HAHAHAHAHA! Eller tigerbalsam....lite utanför tråden....men vill tipsa alla som lagar mat och har malt ner svartpeppar med handen i maten...runka inte direkt efter det. Svartpeppar på ollonet gör ont.

Men okej, jag somnade förut av 30 milligram sobril nämligen när jag satt vid datorn, gäspade nästan käken ur led och var tvungen att gå och lägga mig...Blir det inte samma med stilnoct och rohypnol då? Om man bara tar nåt av dessa utan att blanda med en trettisjua händer detroliga saker ändå alltså? Hmmm, är nyfiken som fan. Men får jag GISSA kommer det bara bli snark snark snark. Och det vill jag INTE! man blir väl antagligen så trött att man måste gå och sova.... verkar trist.
Citera
2006-06-05, 22:07
Medlem
Spider Mikes avatar
Citat:
Smörja in ollonet med vix-salva HAHAHAHAHA! Eller tigerbalsam....lite utanför tråden....men vill tipsa alla som lagar mat och har malt ner svartpeppar med handen i maten...runka inte direkt efter det. Svartpeppar på ollonet gör ont.

Men okej, jag somnade förut av 30 milligram sobril nämligen när jag satt vid datorn, gäspade nästan käken ur led och var tvungen att gå och lägga mig...Blir det inte samma med stilnoct och rohypnol då? Om man bara tar nåt av dessa utan att blanda med en trettisjua händer detroliga saker ändå alltså? Hmmm, är nyfiken som fan. Men får jag GISSA kommer det bara bli snark snark snark. Och det vill jag INTE! man blir väl antagligen så trött att man måste gå och sova.... verkar trist.

Men det gjorde inte ont med tigerbalsam på kuken/ollonet/pungen var mer en varm behaglig känsla..Haha lite sjukt kanske men kul iaf.
Citera
2006-06-06, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goebbelz
Midazolam finns på tablett i utlandet. Tror det är styrkor på 3 och 6 mg.

Nej, dormicum(midazolam) finns som 7,5mg och 15 mg på tablett. Dock inte i sveirge.
Citera
2006-06-06, 12:41
Medlem
Jag anser att Imovane 7,5 har överlägset tyngst effekt. Synd bara att dom tappar sin effekt om man tar dom ofta och mycket.

Flunizar känns sådär faktiskt.. Man blir visserligen inte lika dåsig men man kan ju göra en del skumma grejor på dom..

Propavan är i min mening värdelösa, jag tog några stycken och sov visserligen som en sten men vaknade mitt i allting med kramper och diffusa minnesbilder..

Stilnoct har jag aldrig testat dock..
Citera
2006-06-06, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av recluse
Stilnoct har jag aldrig testat dock..

Testa inte!!
Citera
2006-06-06, 14:06
Medlem
WeeMaans avatar
Tycker sonata (zaleplon) är väldigt bra att somna på.
På immovane eller stilnoct blir jag inte trött alls, och fast jag lägger mig i sängen direkt efter intag så har jag väldigt svårt att sova. Men efter några sonata så somnar jag fint efter en stund och sover bra hela natten.

Citat:
Sonata - Zaleplon tillhör en nygrupp mediciner som används för människor som har svårt att somna. Sonata påverkar en substansen GABA, gamma amino butyric acid. GABA är en substans i hjärnan som orsakar sömn och kontrollerar ångest.

När sömnmedlen används på rätt sätt är de en god hjälp för att komma till rätta med störd sömn. Den skepticism som finns grundas ofta på erfarenhet av gamla farliga sömnmedel och de substanser de innehöll.
Citera
2006-06-06, 16:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Tycker sonata (zaleplon) är väldigt bra att somna på.
På immovane eller stilnoct blir jag inte trött alls, och fast jag lägger mig i sängen direkt efter intag så har jag väldigt svårt att sova. Men efter några sonata så somnar jag fint efter en stund och sover bra hela natten.

Människor är olika, jag personligen tycker sonata är som sockerpiller. Fungerar inte
för fem öre på mig.

mvh
Citera
2006-06-06, 16:52
Bannlyst
Jag har inte mycket erfarenhet, men Sobril fungerar alldeles utmärkt som sömnpiller på mig. Tar jag 15 milligram är ungefär hela dagen förstörd hur mycekt jag än har sovit på natten så...Bara ta ett litet piller, snart är man så trött att även om man vill göra andra saker så måste man gå och lägga sig. Så det rekommenderar jag. Men aldrig mer Sobril för mig i alla fall...
Citera
2006-06-06, 18:07
Medlem
grens avatar
Citat:
Jag har inte mycket erfarenhet, men Sobril fungerar alldeles utmärkt som sömnpiller på mig. Tar jag 15 milligram är ungefär hela dagen förstörd hur mycekt jag än har sovit på natten så...Bara ta ett litet piller, snart är man så trött att även om man vill göra andra saker så måste man gå och lägga sig. Så det rekommenderar jag. Men aldrig mer Sobril för mig i alla fall...

Som Gimpen skriver - olika preparat fungerar verkligen olika på olika personer. Jag fick en karta med 25 st 10 mg Sobril av en kompis och åt upp över två dagar utan någon som helst effekt. Jag blir mer påverkad av tre folköl än Sobril.

Edit: Tyvärr får jag väl skriva. Folk som blir påverkade av Sobril verkar verkligen njuta.
Citera
2006-06-06, 18:20
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:

Du har ingen erfarenhet alls av sömnmedel, om man får tro dina tidigare inlägg. Du har en massa frågor men provar inte något på egen hand.

Nu har du, efter två dagar som sobrilinnehavare, fått för dig att Sobril är bra att sova på. Sobril är inte ett sömnmedel, och gör dig med största sannolikhet trött bara för att du är ovan. Vadå 15 mg, förresten? Enligt din tidigare rapport så tog du ju 30 mg. Vet du inte hur mycket du är ordinerad? Det bör stå både på receptet samt på klisterlappen på förpackningen.

Tar du din ångest på allvar så bör du prova att ta den medicin som din läkare har gett dig, i de doser som läkaren rekommenderade. Att sitta här och gnälla för att det inte var en mirakelmedicin som gjorde underverk första gången du tog den gör ingen nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in