• 3
  • 4
2006-06-06, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Du har ingen erfarenhet alls av sömnmedel, om man får tro dina tidigare inlägg. Du har en massa frågor men provar inte något på egen hand.

Nu har du, efter två dagar som sobrilinnehavare, fått för dig att Sobril är bra att sova på. Sobril är inte ett sömnmedel, och gör dig med största sannolikhet trött bara för att du är ovan. Vadå 15 mg, förresten? Enligt din tidigare rapport så tog du ju 30 mg. Vet du inte hur mycket du är ordinerad? Det bör stå både på receptet samt på klisterlappen på förpackningen.

Tar du din ångest på allvar så bör du prova att ta den medicin som din läkare har gett dig, i de doser som läkaren rekommenderade. Att sitta här och gnälla för att det inte var en mirakelmedicin som gjorde underverk första gången du tog den gör ingen nytta.

Nej just mediciner är inget jag testar på egen hand...jag är mer för alkohol och hallucinogener. Men okej så här ligger det till:

Jag har fått Sobril utskrivet, varje tablett är på 15 milligram, jag ska ta en tablett högst tre gånger om dagen. Igår tog jag en tablett, kände ingenting, varken att min oro dämpades eller nånting. Jag väntade en timme, tog en till. Blev jättetrött, gäspade käken ur led och var tvungen att gå och lägga mig. Jag tog en i morse eftersom jag vaknade med oro, vad händer? Jag gäspar käken ur led och går och lägger mig, igen. Men jag vill inte ligga och sova hela dagarna. Då skiter jag hellre i Sobrilen.

Men vad blir min uppfattning om Sobril? Jo, att det är bra att sova på, eftersom jag somnar på den!
Citera
2006-06-06, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gren
Som Gimpen skriver - olika preparat fungerar verkligen olika på olika personer. Jag fick en karta med 25 st 10 mg Sobril av en kompis och åt upp över två dagar utan någon som helst effekt. Jag blir mer påverkad av tre folköl än Sobril.

Edit: Tyvärr får jag väl skriva. Folk som blir påverkade av Sobril verkar verkligen njuta.

Okej, men nej, "påverkad" av Sobril innebär för min del ENDAST att man blir trött, gäspar och gäspar tills man tvingas gå och lägga sig. Njutning? nej, det ökar i alla fall bara min stress och oro. Då föredrar jag en kasse bolaget och sätta i mig. Det vet jag fungerar mot oro och så.
Citera
2006-06-06, 18:55
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bromsbandet
Nej just mediciner är inget jag testar på egen hand...jag är mer för alkohol och hallucinogener.

Det är med tanke på att du inte har provat några renodlade sömnmediciner som man undrar vad du gör i den här tråden. Nu, när du har förklarat att du inte ens vill prova några mediciner på egen hand, så undrar man varför du har ställt så många frågor om Rohypnol och Stilnoct, när du ändå inte tänker prova dem.

Citat:
Jag har fått Sobril utskrivet, varje tablett är på 15 milligram, jag ska ta en tablett högst tre gånger om dagen. Igår tog jag en tablett, kände ingenting, varken att min oro dämpades eller nånting. Jag väntade en timme, tog en till. Blev jättetrött, gäspade käken ur led och var tvungen att gå och lägga mig. Jag tog en i morse eftersom jag vaknade med oro, vad händer? Jag gäspar käken ur led och går och lägger mig, igen. Men jag vill inte ligga och sova hela dagarna. Då skiter jag hellre i Sobrilen.

Tröttheten brukar gå över efter en viss tillvänjningsperiod. Det har du fått förklarat för dig här, det har din läkare och/eller din apotekare (förhoppningsvis) förklarat för dig och det står med största sannolikhet även på bipacksedeln som du fick med din medicin.

Citat:
Men vad blir min uppfattning om Sobril? Jo, att det är bra att sova på, eftersom jag somnar på den!

Som sagt, det är en vanlig biverkning i början. Alla som bryr sig om vad de äter för medicin vet om det redan innan de börjar äta Sobril, för det är långt ifrån någon hemlighet.
Citera
2006-06-06, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Det är med tanke på att du inte har provat några renodlade sömnmediciner som man undrar vad du gör i den här tråden. Nu, när du har förklarat att du inte ens vill prova några mediciner på egen hand, så undrar man varför du har ställt så många frågor om Rohypnol och Stilnoct, när du ändå inte tänker prova dem.

Tröttheten brukar gå över efter en viss tillvänjningsperiod. Det har du fått förklarat för dig här, det har din läkare och/eller din apotekare (förhoppningsvis) förklarat för dig och det står med största sannolikhet även på bipacksedeln som du fick med din medicin.

Som sagt, det är en vanlig biverkning i början. Alla som bryr sig om vad de äter för medicin vet om det redan innan de börjar äta Sobril, för det är långt ifrån någon hemlighet.

Nej nej, ursäktar om jag ahr uttryckt mig lite oklart, men jag SAK testa rohypnol och stilnoct, det har jag väl skrivit förut? Det kan vara bra, sist jag drack en halv sjuttis och en massa starköl började jag bli lite småförbannad, du vet ju hur humöret kan bli ibland? Ja, kan ju vara bra att ha något att lugna ner sig på då. Dessutom har jag läst ett par tripprapporter på stilnoct. Varför jag vill testa det är för att jag ska kunna få mina misstankar bekräftade. Att inget annat kommer hända än att jag somnar. Jag VILL testa, men jag är ganska säker på vad som kommer hända. Snark snark, men då får jag det bekräftat.

Angående tröttheten så frågade jag klart och tydligt innan: "jag kommer inte somna på de här då?" "Nej då" svarade läkaren. Jaha, visst...dessutom blir jag bara ännu mer orolig om jag sover bort hela dagarna liksom. Nej, tacka vet jag lite sprit, eller lite svamp kanske. Ska till läkaren på torsdag och säga att jag inte vill ha några fler Sobril.
Citera
2006-06-06, 20:25
Medlem
Derisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorey
Okej.
Men vad händer när du blandar det med stilnoct då? Hur mår du fysiskt?

Mår helt OK. Jag blir inte direkt trött av det, men lite dåsig. Jag somnar väldigt fort när jag väl lagt mig.
Citera
2006-06-06, 21:44
Medlem
Det hela beror ju på vilket sömnproblem man har. Vill man bara somna för att sedan falla in i sin naturliga sömn så tycker jag helt klart att dormicum(midazolam) är bäst. Men har man problem med att man vaknar under sömnen kanske något mer lkångverkande typ flunitrazepamk eller nitrazepam bättre
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in