2021-08-26, 09:27
Medlem
Nyhet som konstigt nog inte fått någon tråd trots att det gått ett dygn. (Eller är jag dålig på att leta?)

Citat:
Under natten mot onsdag hördes en kraftig smäll i centrala Halmstad. Polisen fick in många samtal och kunde senare konstatera att något exploderat utanför La Pizza på Karl XI:s väg. Nationella bombskyddet har under förmiddagen åkt ner från Göteborg för att bistå utredningen.

[...]

– Det har inte varit några personskador. Nu har vi spärrat av platsen för att göra en teknisk undersökning och vi har tagit upp en anmälan om skadegörelse, säger Adlersson och fortsätter:

– Det fanns inga personer kvar på platsen och vad jag vet har inga vittnet sett några personer där.

Vet man vad det är som exploderat?

– Nej, det pratas om att det ska vara någon hemmagjord grej men det är något som teknikerna får undersöka.

[...]

Ärendet ligger just nu på krimjouren i Halmstads bord. Tina Nielsen är kommissarie där och berättar att utredningen om någon dag med största sannolikhet kommer att lämnas vidare till polisens avdelning för grova brott.

Hon bekräftar att Nationella bombskyddet under förmiddagen åkte ner från Göteborg för att bistå utredningen.

– De hjälpte till att säkra brottsplatsen så att våra tekniker kunde gå igenom den, säger Tina Nielsen.
https://www.hallandsposten.se/nyhete...rum-1.53457772

Någon som har koll på LA Pizza? Vilka sog driver stället, kunderna, området?
Citera
2021-08-28, 09:48
Medlem
Stället heter alltså La Pizza, inte LA utan La så översatt blir det pizzan.
Ingen vanlig pizzeria utan lite lyxigare pizzor och italienska mat i trevlig miljö men inte heller nån gourmetrestaurang. Ligger lite i utkanten av själva centrum, ganska lugnt och inga andra restauranger i närheten. Dom har jobbat upp ett bra rykte på några år och har oftast mycket gäster, mest "vanligt" folk.
Jag har varit där några gånger och personalen verkar vara inom samma familj, jag har funderat på nationalitet men blir inte klok, gissar på albaner.
Det har varit en artikel till i Hallandsposten där ägaren säger att han inte kan se nån hotbild och tror att det är ett pojkstreck av uttråkade ungdomar.
Citera
2021-08-28, 09:51
Medlem
Gigameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuochenhalvtum
Stället heter alltså La Pizza, inte LA utan La så översatt blir det pizzan.
Ingen vanlig pizzeria utan lite lyxigare pizzor och italienska mat i trevlig miljö men inte heller nån gourmetrestaurang. Ligger lite i utkanten av själva centrum, ganska lugnt och inga andra restauranger i närheten. Dom har jobbat upp ett bra rykte på några år och har oftast mycket gäster, mest "vanligt" folk.
Jag har varit där några gånger och personalen verkar vara inom samma familj, jag har funderat på nationalitet men blir inte klok, gissar på albaner.
Det har varit en artikel till i Hallandsposten där ägaren säger att han inte kan se nån hotbild och tror att det är ett pojkstreck av uttråkade ungdomar.
Ätit där, kurder och inga albaner.
äcklig pizza, överdyr och dålig allmänt
Citera
2021-08-28, 20:03
Medlem
ChiCoLas avatar
Otrevliga , väldigt speciella människor . Luktar illa där inne
Citera
2021-08-28, 21:14
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Sprängning vid pizzeria, Halmstad 2021-08-25

/ Moderator
Citera
2021-08-28, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Otrevliga , väldigt speciella människor . Luktar illa där inne

Har bara varit där några gånger, märkte inte att dom var otrevliga men jag kan tänka mig att potentialen finns där. Inga muntergökar precis.
Citera
2021-08-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BayCity
Nyhet som konstigt nog inte fått någon tråd trots att det gått ett dygn. (Eller är jag dålig på att leta?)

https://www.hallandsposten.se/nyhete...rum-1.53457772

Någon som har koll på LA Pizza? Vilka sog driver stället, kunderna, området?

Som jag uppfattat det så har väl sonen varit inblandad i en del saker. Så möjligen utpressning av något slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in