2006-06-05, 01:24
Medlem
dalleballes avatar
Ja, när klassas man egentligen som rökare? Är det när man röker flera cigaretter om dagen, eller klassas man som det när man smakar några bloss av kompisarna per dag? Eller kanske bara röker en cigarett på helgen?

Vad tycker ni?
Citera
2006-06-05, 03:51
Bannlyst
för mig så är det när man har skappat en beroende av cigg.
Citera
2006-06-05, 04:58
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalleballe
Ja, när klassas man egentligen som rökare? Är det när man röker flera cigaretter om dagen, eller klassas man som det när man smakar några bloss av kompisarna per dag? Eller kanske bara röker en cigarett på helgen?

Vad tycker ni?

När man stör sig på...
*att inte få ta en cigg efter maten på restaurant.
*att kranen for för att skaffa fram knark och tog med sig alla cigg, då macken inte öppnar förrän om en timme.
*att allt prat om cigaretter gör mig röksugen.
Citera
2006-06-05, 05:46
Medlem
Cisoles avatar
Har en kompis som bara köper ett paket då och då men även smakar av andra också. Ser honom som "rökare" trots att han inte röker alla dagar i veckan. Vet inte vart gränsen går dock.

Deadriot´s svar var väl den simplaste förklaringen och sammanfattar det väl rätt bra egentligen
Citera
2006-06-05, 09:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:

Vad tycker ni?
Det finns ju många sorters rökare man kan klassas som... Röker man flera cigaretter om dan är man en vardagsrökare, tar man några bloss av kompisar om dan är man en snyltrökare röker man på helger är man en feströkare...
Citera
2006-06-05, 16:59
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadriot
för mig så är det när man har skappat en beroende av cigg.

Det låter ju rätt smart..Men när har man gjort det då? Ibland kan man ju känna att man inte alls är sugen på cigg, men ibland kan man även vara jättesugen. Det kan lixom gå flera dagar utan att man ens tänker på cigg. De enda gångerna jag röker är när någon annan röker då blir jag sugen, annars inte, klassas jag som rökare?
Citera
2006-06-06, 03:41
Medlem
Jocke-Jokos avatar
Citat:
Det låter ju rätt smart..Men när har man gjort det då? Ibland kan man ju känna att man inte alls är sugen på cigg, men ibland kan man även vara jättesugen. Det kan lixom gå flera dagar utan att man ens tänker på cigg. De enda gångerna jag röker är när någon annan röker då blir jag sugen, annars inte, klassas jag som rökare?

Tro mig, du känner av när du är beroende. Jag får en "stressig" känsla i hela kroppen och blir väldigt lättretad (svår att ha och göra med enligt folk).

Rökare kan man väl räknas som så fort man röker men det är skillnad på rökare och rökare. Men i mina ögon är väl en beroende person en "riktig" rökare.
Citera
2006-06-06, 03:44
Medlem
Tuesdays avatar
Röker du det minsta lilla kan du inte kalla dig ickerökare, det är ett som är säkert.
Citera
2006-06-06, 12:25
Medlem
Patriarch Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Röker du det minsta lilla kan du inte kalla dig ickerökare, det är ett som är säkert.

Nepp - fast man kan inte heller kalla sig för rökare. Om du rökte en cigarett för ett halvår sedan känns det bara fel att kalla sig rökare.
Citera
2006-06-06, 14:58
Medlem
Beroende av cigg är du när du tänker tankar som " jag kan sluta, jag vill bara inte" och " jag skulle göra nästan vad som helst för nikotin just nu", eller när du vet att du borde ha pengarna till annat dock ändå går och köper dig ett paket ändå.

Citera
2006-06-06, 18:16
Medlem
Morientess avatar
Jag har en kompis som röker 2 paket i veckan men ej klassar sig själv som rökare utan endast feströker.
Citera
2006-06-06, 23:10
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morientes
Jag har en kompis som röker 2 paket i veckan men ej klassar sig själv som rökare utan endast feströker.

Hur mycket festar han då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in