2021-08-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror att mannen lovade att bygga på huset, men hela semestern blev en spritfylla.
Därmed skilde sig mamman från maken och flydde från barnen, som straff.

Jävla kärringar som jämt ska gnälla. Kan inte gubben på ha lite kul på semestern?

Vad gör det att han vaknar på köksgolvet efter lunch i bara kallingarna och med bara en strumpa på sig och bakfull som griseknoa när svärmor ringer på dörren? TRUE STORY.
Citera
2021-08-26, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Det där är ett gott tecken på en lång och lycklig relation!
Det är tyvärr få som upplever den känslan så länge!
Så be dem hålla hårt i varann!

Satir?
Citera
2021-08-26, 21:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Jävla kärringar som jämt ska gnälla. Kan inte gubben på ha lite kul på semestern?

Vad gör det att han vaknar på köksgolvet efter lunch i bara kallingarna och med bara en strumpa på sig och bakfull som griseknoa när svärmor ringer på dörren? TRUE STORY.

Tror att många bör bli nykterister.
Citera
2021-08-26, 21:08
Medlem
Citat:
Tror att många bör bli nykterister.

Det var inte jag. Det var en kompis.

Livet är för kort för att leva i svartvitt. Behöver färg.
Citera
2021-08-26, 21:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Det var inte jag. Det var en kompis.

Livet är för kort för att leva i svartvitt. Behöver färg.

Jag lever svartvitt, snålt, magert, dricker inget, slav åt kroppshetsen, tvångsträngar mig själv, osocial, jävligt rik.
Citera
2021-08-26, 21:31
Medlem
Citat:
Jag lever svartvitt, snålt, magert, dricker inget, slav åt kroppshetsen, tvångsträngar mig själv, osocial, jävligt rik.

Bara du är lycklig så.

Jag är inte så dömande.

Men till On-topic: tror det blir fler skilsmässor efter semestern för att alla förväntningar inte uppfylls, man vill olika. En vill slappa och den andra vill ut och resa.

Sedan om det är lite risigt innan så byggs trycket i tryckkokaren upp om man umgås 24/7.
Citera
2021-08-26, 21:34
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...sterledigheten

Skilsmässobranschen blomstrar efter semesterledigheten - Varför? Tog pengarna slut? Söp mannen för hårt? Varför just efter semesterledigheten?

Klassiskt!

Under semestern får man äntligen tid att tänka. Som man aldrig har annars, i jobbhelvetes- vardagen. Det är därför många har kommit på att de vill skilja sig, eller byta jobb, efter semestern.
Citera
2021-08-26, 21:40
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Klassiskt!

Under semestern får man äntligen tid att tänka. Som man aldrig har annars, i jobbhelvetes- vardagen. Det är därför många har kommit på att de vill skilja sig, eller byta jobb, efter semestern.

Vadå jobbhelvetesvardagen?
Flytta till soligare Europa. Där jobbar folk inte. De bara solar och glider runt och säljer äpplen. Klart.
Citera
2021-08-26, 21:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Bara du är lycklig så.

Jag är inte så dömande.

Men till On-topic: tror det blir fler skilsmässor efter semestern för att alla förväntningar inte uppfylls, man vill olika. En vill slappa och den andra vill ut och resa.

Sedan om det är lite risigt innan så byggs trycket i tryckkokaren upp om man umgås 24/7.

Det är jag. 0% stress =)

Känns som folk är bortskämda. De skulle behöva leva fattigt. Då blir det andra historier.
Citera
2021-08-26, 22:17
Medlem
Katzyns avatar
I vardagen kan man undkomma gnisslet i relationen med att åka till jobbet, sen kan man skylla problemen på att man är stressad över annat etc. Man har inbillat sig att man kommer vara lyckliga tillsammans om man bara får komma iväg på semester.

Sen kommer man iväg och inser att umgänget med partnern suger, det finns ingenstans att gömma sig och inget annat att skylla på och man måste inse att det är relationen som inte funkar.
Citera
2021-08-26, 23:40
Medlem
lakritcs avatar
Man blir sugen på nya partners under sommaren.
Citera
2021-08-27, 00:22
Medlem
Det är en myt skapad för att kasta bajs på män. Att ger man en man mer ledigt än 2 dagar i följd så börjar han slå sin fru. Planen är att istället för semester så borde han jobba och tjäna pengar till henne eller hemrenovera medan hon åker på tjejresa till Gambia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in