2021-08-26, 01:19
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Läste någonstans att snubben använt skivomslaget som raggningsreplik typ, vill du se världens mest beskådade penis? Spencer Elden är en idiot, han ska inte ha några pengar.
Citera
2021-08-26, 01:35
Medlem
kukflashs avatar
Jag håller med honom. När jag såg omslaget för första gången så kände jag hur pedofilen inom mig växte. Jag fick ett begär att köpa sex av bebisar.

Det är föräldrarna till Spencer som är ansvariga för mitt beteende och det har förstört mitt liv.

Ungefär likadant resonemang som han använder…
Citera
2021-08-26, 02:53
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cellman
Ingen vet ju att det är han om han inte själv har sagt det...

Men 200 dollar för vad som blev ett av historiens mest kända album covers känns ju lite svagt, nästan att han borde får lite royalties bara för att det är han på bilden men föräldrarna gick ju med på bilden.

Men om jag hade varit i hans skor kanske man hade försökt nå liknande... men kanske på någon annan väg än barnporr...

Fast ingen på omslaget till Beatles Sgt Peppers har fått en spänn för sin medverkan, ändå badar Beatles i pengar.

Bör de göra en gruppstämning?

LL
Citera
2021-08-26, 03:18
Bannlyst
Lite överdrivet. Ett naket barn är inte barnporr. Reklam ifrån 80 talet förekommer det nakna barn.
Citera
2021-08-26, 03:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minh-Heng-Pung
Han kan ju hävda att anledningen till att ha tatuerat in omslaget på bröstet, är att han mår dåligt psykiskt av besatthet över hela grejen.

Alla Nirvana-medlemmarna var väl förresten frimurare. Kan förklara varför de valde en naken pojke och 1-dollarsedeln, som ju bär frimurarsymbolen med pyramiden och det allseende ögat.
Men vad är det du kommer dragandes med, "alla Nirvana är/var frimurare" - är du seriös, människa?
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Han kanske har blivit äldre och förstått vilka konsekvenser det fick för hans liv. Ingen frågade honom, han ska ha sina DEG !!!
Fast han fick ju deg. Hans föräldrar fick $200
Citera
2021-08-26, 04:09
Medlem
grungewhores avatar
https://www.bbc.com/news/newsbeat-37478523

Citat:
Twenty-five years since one of the most well-known album covers in history was made the star of it is recreating it.
Spencer Elden was the baby on the front of the 1991 Nirvana album Nevermind and to mark the anniversary he's made the iconic picture again.
But this time clothes were involved.
"I said to the photographer, 'Let's do it naked.' But he thought that would be weird, so I wore my swim shorts," Spencer told the New York Post.

Detta är fem år sedan, Spencer var en uppmärksamhetskåt nobody som ville visa upp pillesnoppen igen.

Citat:
It's cool but weird to be part of something so important that I don't even remember.
"It's strange that I did this for five minutes when I was four months old and it became this really iconic image."
Spencer is now an artist living in LA.
His parents were paid £154 for the original shoot and he was paid the same amount earlier this month for the recreation.
The original photo was taken by Kirk Weddle, a friend of Spencer's dad.
The new picture is taken by British photographer John Chapple in the same California pool as the original.

Citat:
It's not the first time Spencer has been asked to recreate the image - he has posed three times before for the album's 10th, 17th and 20th anniversaries.
But he's never actually met the two surviving members of Nirvana.

Mina fetningar. Tror ärligt talat han sett fram emot en slags high five-möte med de kvarvarande medlemmarna som ska kyssa hans skor för att han gjort deras album så känt, och de har väl ryckt på axlarma och sagt "tack men nej tack". Nu är narcissisten ledsen och sänker sig till den allra lägsta nivån i helvetets cirklar.
Citera
2021-08-26, 06:06
Medlem
Skadans avatar
Läste nyligen att han tagit ett nytt foto för att fira jubileumet av albumet. Jag tror också att detta endast handlar om pengar. Med det sagt skulle jag förmodligen ha gjort samma sak om jag befunnit mig i den sits han nu är i. Vem vill liksom leva med mamma som 30-åring?
Citera
2021-08-26, 07:01
Medlem
Jag läste någonstans att han "jobbade" som Street Artist. Med andra ord; en jävla förlorare som kämpar ekonomiskt, som tycker att det känns orättvist att han är "så känd" utan att tjäna pengar och hoppar nu som först på tåget när sexualbrottsanklagelserna haglar och då den här typen av retroaktiva stämningar är i ropet.
Citera
2021-08-26, 07:04
Medlem
Kajahs avatar
Ett uppenbart försök till en cash grab. Personligen hade jag varit stolt över att få vara på omslaget till ett av musikhistoriens mest inflytelserika album.
Citera
2021-08-26, 07:48
Moderator
Ruskigbusss avatar
Trådar sammanfogade, OT raderat.
/Mod
Citera
2021-08-26, 08:04
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Amerikaner är inte riktigt kloka.
Detta är ju bara trams, snubben har garanterat fått bra betalt igenom åren för att vara omslag på den skivan.
Ja, amerikaner är galna. Annat är det med svenskar som ockuperar flygplan så lycksökarna får stanna och poliser som knäböjer för kriminella.
Citera
2021-08-26, 08:46
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
https://www.bbc.com/news/newsbeat-37478523

Detta är fem år sedan, Spencer var en uppmärksamhetskåt nobody som ville visa upp pillesnoppen igen.

Mina fetningar. Tror ärligt talat han sett fram emot en slags high five-möte med de kvarvarande medlemmarna som ska kyssa hans skor för att han gjort deras album så känt, och de har väl ryckt på axlarma och sagt "tack men nej tack". Nu är narcissisten ledsen och sänker sig till den allra lägsta nivån i helvetets cirklar.

Han vill ha ett jätte tack och att medlemmarna som har spenderat otaliga timmar på att skriva musik, för att han blev fotograferad?

Jävla idiot rakt av helt enkelt. En riktig crybaby som vill att alla ska buga för honom, han kommer aldrig ta sig någonstans i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in