2022-07-15, 14:50
Medlem
Pughs avatar
Någon som lagt märke till hur Kapten Mats fru, även kallad kamerakvinnan, försöker försvara sin man mot några av Mobergs kommentarer? Exempelvis 32:05 in i videon hörs hon svagt säga "amen alltså du är ju vulgär, varför skulle inte han få vara det?", detta just efter att Moberg stoppat Kapten Mat med att slafsa för mycket i paellan som tillagas.

Videon med Moberg: https://www.youtube.com/watch?v=LPEk6VkWidw&t=1s
Citera
2022-07-15, 15:38
Medlem
stashboxs avatar
https://www.youtube.com/shorts/kM74OYwQb_U
Citera
2022-07-15, 15:47
Medlem
DontWantWars avatar
Kapten Mat är ju ändå rätt skön, oavsett vad så är han betydligt mer av en entertainer än övriga svenska matkanaler. Men jäklar vad många som snackar om hans fruga.
Citera
2022-07-16, 21:14
Medlem
Kaptenens fru en "milf"? Hur låga krav har folk egentligen? Tycker hon ser ytterst ordinär ut. Inte ful, men absolut ingen milf.

Dom verkar dock som ett mysigt par. Synd om det där med otroheten skulle stämma.
Citera
2022-07-17, 17:30
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Kaptenens fru en "milf"? Hur låga krav har folk egentligen? Tycker hon ser ytterst ordinär ut. Inte ful, men absolut ingen milf.

Dom verkar dock som ett mysigt par. Synd om det där med otroheten skulle stämma.

Jag håller helt med dig, Flashback är ovanligt snälla med att titulera någon milf i det här fallet
Citera
2022-07-17, 19:44
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Någon som lagt märke till hur Kapten Mats fru, även kallad kamerakvinnan, försöker försvara sin man mot några av Mobergs kommentarer? Exempelvis 32:05 in i videon hörs hon svagt säga "amen alltså du är ju vulgär, varför skulle inte han få vara det?", detta just efter att Moberg stoppat Kapten Mat med att slafsa för mycket i paellan som tillagas.

Videon med Moberg: https://www.youtube.com/watch?v=LPEk6VkWidw&t=1s

Skulle jag också göra. Moberg är en idiot en elak jävel. Kapten mat har hjärta och empati för andra. Det kan Moberg inte ens stava till.
Senast redigerad av Jenshall 2022-07-17 kl. 19:46.
Citera
2022-07-17, 20:33
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Skulle jag också göra. Moberg är en idiot en elak jävel. Kapten mat har hjärta och empati för andra. Det kan Moberg inte ens stava till.

Fast alla vet hur Moberg är, man får ta honom för vad han är och det han säger med en stor nypa salt. Har man inte skinn på nästan och kan skämta tillbaka blir det tufft att hänga med Moberg. Det var uppenbart ganska tufft för Kapten Mat som såg ut att vantrivas. Vad jag förstår det som är Moberg Kapten Mats stora idol. Precis som Thorsten Flinck säger: vissa människor skall man inte träffa, och ens idoler är en av dem.

Moberg är dock godhjärtad och empatisk men har en viss stil, rollen han har tagit på sig är mycket skådespel.
Citera
2022-08-01, 01:53
Kapten Mat försöker sälja in sig på nytt till SampeV2. Den här gången med surströmmingsbricka. Sampe pratade om det i senaste videon. Jag har timestampat det här:
https://youtu.be/hfTrCG5ETyQ?t=521

Sampe verkade inte helt övertygad.

Underligt erbjudande kan man tycka. Vad har kaptenens och Sampes tittare gemensamt? Rent målgruppsmässigt borde ju Sampes tittare, som mestadels består av tonårspojkar med intresse för datorspel och träning, inte vara det segment som Kapten Mat vänder sig till. Han borde väl snarare försöka röra sig mot sådana som Gillis och David Kringlund, folk som ändå har någon slags förankring bland vuxna människor med visst mat- och dryckesintresse? Eller handlar det om att kaptenen inte blir tagen på allvar bland de stora pojkarna när han dyker upp med sin hemsydda Buttericksuniform och sitt Morbergska stekjärn?
Senast redigerad av Arbetsskygg 2022-08-01 kl. 01:56.
Citera
2022-08-02, 04:12
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Han borde väl snarare försöka röra sig mot sådana som Gillis och David Kringlund,
På tal om Kringlund. Jag gillar verkligen David Kringlund. Han är väldigt bekväm framför kameran och han är bekväm att lyssna på. Kunnig. Inga konstiga excesser. Lugn och trygg.

Kringlund hade skrattat åt Kapten Buttericks ifall han hade velat bjuda in på en räkbricka med SampeV2 och hans dampiga polare Anton.
Citera
2022-08-02, 18:16
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Kapten Mat försöker sälja in sig på nytt till SampeV2. Den här gången med surströmmingsbricka. Sampe pratade om det i senaste videon. Jag har timestampat det här:
https://youtu.be/hfTrCG5ETyQ?t=521

Sampe verkade inte helt övertygad.

Underligt erbjudande kan man tycka. Vad har kaptenens och Sampes tittare gemensamt? Rent målgruppsmässigt borde ju Sampes tittare, som mestadels består av tonårspojkar med intresse för datorspel och träning, inte vara det segment som Kapten Mat vänder sig till. Han borde väl snarare försöka röra sig mot sådana som Gillis och David Kringlund, folk som ändå har någon slags förankring bland vuxna människor med visst mat- och dryckesintresse? Eller handlar det om att kaptenen inte blir tagen på allvar bland de stora pojkarna när han dyker upp med sin hemsydda Buttericksuniform och sitt Morbergska stekjärn?

Jag är rätt övertygad att många av sampes följare tycker om mat och framför allt då burgare. Kan tänka mig att kaptenen försöker locka till sig folk till kanalen och han vet att han kommer få publicitet om sampe är med i videon.

Dessutom är det en annan typ av folk som tittar på sampes matvideos jämfört med Gillis eller David Kringlund. David Kringlund är superseriös, Gillis är seriös med en stor del humor och Sampe lattjar runt framför kameran och det går som det går. Kan därav tänka mig att en del av sampes följare skulle uppskatta kaptenen
Citera
2022-08-06, 23:49
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hahha han är en riktig pajas. Kan inte sluta garva åt honom. Han är som en stereotyp av en äldre gubbe som försöker verka hipp.

Det finns ett avsnitt när han lagar mat med Per Morberg och blir en springpojke hos alfa hanen

Det är hystriskt bra det avsnittet. Morberg narcisim peaka som aldrig förr, medans lille fitt-kaptenen springer runt å bara är i extas.

Men lille kapten knäpper han på näsan, dels med spakelspaden och dek rökta paprika krydda.
Citera
2022-08-10, 20:05
När SampeV2 inte svarade på Kapten Buttericks inbjudan till kräft- och surströmmingsskivan så fick han nöja sig med andrasorteringen - Edward Blom.
https://www.youtube.com/watch?v=fPqwKicJ5ww

Att övertyga Edward om att komma att vräka i sig gratis mat och sprit är nog inte svårt. Han stod nog på standby ifall inte Samuel nappade.

Slutet gott, allting gott. Kapten Buttericks fick gnida sig mot ännu en B-kändis och Edward fick både en buk- och en salongsfylla mitt på dagen helt gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in