Mycket anmärkningsvärt att över 30% av män med invandrarbakgrund från Afrika (födda utomlands eller båda föräldrar födda utomlands) är misstänkta för brott. Oerhört.
Källa? frågade jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Da
Jag läste rapporten. Det står där.
Ja faktiskt, källa fick jag här av Info.
Så ska det se ut. Med källor. Procenten kanske inte borde se ut så....
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
För inrikesfödda med två utrikesfödda föräldrar ser siffrorna ut så faktiskt.
Edit.
Jag läste siffrorna fel först, och trodde att de utrikesfödda skulle vara mer brottsbenägna än de inrikesfödda med utrikesfödda föräldrar. Så har det ju alltid varit tidigare, och BRÅ har alltid "skrutit" om att brottsligheten inte går i arv utan barnen är mer laglydiga än sina föräldrar. Men denna BRÅ-undersökning visar ju helt tvärtom. Barnen är mer kriminella än sina föräldrar!
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, ungefär var tredje svart afrikansk man du möter på gatan har begått (minst) ett brott under de senaste 4 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av Da
Nej, misstänkt för brott. Så antalet som faktiskt begått brott är ev högre? Men det är ju svårt att ta reda på, utan vi kan bara gissa att en tredjedel är lågt räknat.
Ja 30% misstänkta för brott
antalet som faktiskt begått brott kan vara både högre och lägre
Beror på om de blir dömda och om de aldrig blir påkomna så de kan bli misstänkta.
Vilket är flest, de misstänkta som aldrig fälls för brott eller de som kommer undan misstanke om brott trots utfört brott? Vi kan bara gissa.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!