2021-08-25, 17:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trends78
Rapporten visar inget nytt egentligen. Det alla redan vet kommer nu svart på vitt.

Det är ju bra att ha en färsk offentlig källa att hänvisa till; annars kan ju vissa avfärda källan/rapporten som gammal. Och bortse från den. Men nu går det ju inte. Nu finns det en helt färsk rapport att hänvisa till.

Annars innehåller denna rapport lite fler detaljer än rapporten från 2005. Bland annat bilagorna är intressanta. Där kan man se brottsbenägenhet och antal misstänkta brottslingar per land (för de vanligaste invandrarländerna). I rapporten från 2005 var ju sådant bortfiltrerat.
Citera
2021-08-25, 17:33
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jj299792458
vad pratar du om?
Exotiska kulturers sedvänjor och värderingar som kommer på köpet med mångkultur.

Första träffen på google:
https://www.muslimobserver.com/pedop...s-middle-east/
Pedophilia Plagues Middle East
It was little over a year ago that a case was reported in a local Saudi Arabian newspaper that a 10 year old girl was repeatedly raped for three days by both her father and his brother who had locked up the girl in a room.
Andra träffen på google:
https://www.theguardian.com/commenti...buse-pederasty
The hypocrisy of child abuse in many Muslim countries
an ancient custom called "bacha bazi" (boy for play), where rich men buy boys as young as 11 from impoverished families for sexual slavery.
men det faktum att pedofili är fullt normalt i vissa av de kulturer som Sverige berikas med är totalt OffTopic i denna tråd.
Nog om detta i denna tråd. Starta en ny tråd om du vill diskutera detta fenomen!
Citera
2021-08-25, 17:33
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Gängkrigen handlar till stor del om drogmarknaden, om du och många andra svenskar slutar knarka försvinner efterfrågan på knark i Sverige och då krigas det iallafall inte om det.
Förmodligen bättre att legalisera åtmindstone cannabis så försvinner 90% av gängens inkomster. Sen införa 25 års fängelsestraff på all försäljning av övrig narkotika.
Citera
2021-08-25, 17:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Som alltid har BRÅ korrigerat för ålderssammansättning och socioekonomiska faktorer.

Jaha! Men då MÅSTE det ju handla om ras då!
Citera
2021-08-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Visst handlar dem om ras, eller genetik.

Men det är naturligtvis inte den enda förklaringsfaktorn.

Alla populationer som i stora nummer invandrar till ett annat land har en ökad risk att skapa parallellsamhällen med normer och värderingar som avviker från samhället i stort.

Sedan tillkommer ju ursprungskulturen och där tror jag att en stor riskfaktor är specifikt klankultur - eller så klart låg utbildning och kulturnivå.

Så miljöfaktorerna har visst betydelse - liksom de biologiska faktorerna.

Men detta är inte huvudfrågan för oss. Det räcker med att notera VAD som sker.

Det är tillräckligt för att stoppa invandringen från dessa länder och repatriera 1 500 000 individer snarast.

/Johan
Citera
2021-08-25, 17:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Du då ska jag tala om för dig att om DET är "anledning" till att "dras till kriminalitet" ( ) då hade JAG varit Sveriges värsta kriminella!!!
Jag, och många med mig, ja de flesta i våra förorter, ÄR fattiga och har aldrig råd att resa, inte har bil, inte har sommarställe, inte har råd med kläder och prylar (jo du alla får till det nödvändigaste)!!!
Men inte f-n är vi kriminella för det och förstör livet för andra människor!!!
Nej du! Det handlar om Värderingar!!
Och där har vissa andra värderingar än vad vi andra har!

Jag växte också upp utan resor, bil, fina kläder osv men blev aldrig kriminell. En majoritet blir inte kriminella TROTS dåliga förutsättningar i livet.

Klart det handlar om värderingar. Men dåliga värderingar är inget som enbart lärs ut i invandrarfamiljer.

OT - jättebra att rapporten är ute. Nu är det dags att sluta hymla och ta tag i problemen på riktigt.
Citera
2021-08-25, 17:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Visst handlar dem om ras, eller genetik.

Men det är naturligtvis inte den enda förklaringsfaktorn.

Alla populationer som i stora nummer invandrar till ett annat land har en ökad risk att skapa parallellsamhällen med normer och värderingar som avviker från samhället i stort.

Sedan tillkommer ju ursprungskulturen och där tror jag att en stor riskfaktor är specifikt klankultur - eller så klart låg utbildning och kulturnivå.

Så miljöfaktorerna har visst betydelse - liksom de biologiska faktorerna.

Men detta är inte huvudfrågan för oss. Det räcker med att notera VAD som sker.

Det är tillräckligt för att stoppa invandringen från dessa länder och repatriera 1 500 000 individer snarast.

/Johan

Såklart handlar det inte om ras. Så jävla tramsigt att tro det.

Däremot är grunden till denna typ av kriminalitet, precis som du är inne på, utanförskap i kombination med låg utbildning och hög arbetslöshet och skeva värderingar. Integrationen har misslyckats på många plan och här behövs krafttag.

Att ”skicka hem” hundratusentals människor kommer aldrig hända. Det är bara önsketänkande från din sida. Vi måste lösa problemen på hemmaplan.
Citera
2021-08-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ja, det är säkert vita medelålders mäns fel.
Citera
2021-08-25, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Exotiska kulturers sedvänjor och värderingar som kommer på köpet med mångkultur.

Första träffen på google:
https://www.muslimobserver.com/pedop...s-middle-east/
Pedophilia Plagues Middle East
It was little over a year ago that a case was reported in a local Saudi Arabian newspaper that a 10 year old girl was repeatedly raped for three days by both her father and his brother who had locked up the girl in a room.
Andra träffen på google:
https://www.theguardian.com/commenti...buse-pederasty
The hypocrisy of child abuse in many Muslim countries
an ancient custom called "bacha bazi" (boy for play), where rich men buy boys as young as 11 from impoverished families for sexual slavery.
men det faktum att pedofili är fullt normalt i vissa av de kulturer som Sverige berikas med är totalt OffTopic i denna tråd.
Nog om detta i denna tråd. Starta en ny tråd om du vill diskutera detta fenomen!

Du verkar vara full, ta det lugnt, sov lite .....

Jag pratar om pedofili i Sverige, men ändrar du ämnet till andra länder, om och om igen.

Frågan fortfarande tillhör denna tråd, varför inga statistik om pedofili i denna rapport? för att skydda vita svenskar?
Citera
2021-08-25, 18:06
Medlem
Citat:

Jag pratar om pedofili i Sverige, men ändrar du ämnet till andra länder, om och om igen.

Frågan fortfarande tillhör denna tråd, varför inga statistik om pedofili i denna rapport? för att skydda vita svenskar?

Låt mig citera dig: "I pedofili har barn inte nått puberteten ännu"

Hur tycker du BRÅ ska avgöra när ett barn nått puberteten? Det går inte att göra på ett vetenskapligt sätt.

Invandrare och dess avkommor är överrepresenterade bland brott även mot små barn.
Citera
2021-08-25, 18:10
Medlem
Citat:

Att ”skicka hem” hundratusentals människor kommer aldrig hända. Det är bara önsketänkande från din sida. Vi måste lösa problemen på hemmaplan.

Jag är inte för avlivning i en sådan omfattande skala. Repatriering är mycket mer humant!

/Johan
Citera
2021-08-25, 18:12
Medlem
inlagds avatar
Citat:

Pedofili är, i sig, inte straffbart. Det är utövandet som är det.
Det borde ingå under den brottstyp som heter sexualbrott.

Överrepresentation där också.
Förmodligen av den anledning du redan fått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in