• 1
  • 2
2021-08-25, 01:33
Medlem
Hej!

Jag har hamnat i tråkigheter i tack vare att mitt BankID har gått ut och det inte går uppdatera då mitt mitt operativ system är Windows 7 på en 32-bitars dator och banken vägrar ge tillgång på grund av att operativsystemet är för gammalt.

Anledningen till att jag har suttit länge på Windows 7 32-bitars är pga stryktipsprogram jag fick och har på datorn är skriven för windows 32-bitars.

Försökte ladda ner det på en ny dator med 64-bitar och Windows 10 men det går inte.

Var i kontakt med han som har skrivet och gjorde programmet och han sa det är skrivet för Windows 32-bitars arkitektur och fungerar inte på 64-bitar.

Hur ska jag göra för att kunna uppdatera till en ny dator med tillgång till BankID och stryktipsprogram?
Citera
2021-08-25, 01:55
Medlem
Uppdatera till Windows 10 64bit, ladda ner windows 7 32-bit kör det via VirtualBox.

Bara söka på youtube om du ej vet vad VirtualBox är
Senast redigerad av duckyyy 2021-08-25 kl. 02:01.
Citera
2021-08-25, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Uppdatera till Windows 10 64bit, ladda ner windows 7 32-bit kör det via VirtualBox.

Bara söka på youtube om du ej vet vad VirtualBox är

Tack för tipset!
Det uppskattas. Ska kolla på VirtualBox på Youtube, lite osäker ändå om det kommer fungera.

Tyckte tillverkaren sa att det var tvungen och vara en ren 32-miljö, visserligen var det ett tag sedan och jag kan ha missuppfattat det. Men tack ändå(y).
Citera
2021-08-25, 06:09
Medlem
Underligt att man låser det till 32-bitars operativsystem?
De flesta program idag är fortfarande 32-bitars, oftast om det är äldre program för äldre operativsystem så kan man ändra kompatibiliteten för programmet (även installationsfilen) hela vägen bak till Windows 95, strular det ändå så kan det vara att man saknar vissa VC+ Redists som programmet kräver https://www.techpowerup.com/download...ge-all-in-one/

Annars så Virtualbox som nämns ovan, dock finns ingen officiell ISO fil för Windows 7 32-bit genom Microsofts hemsida längre så antingen om du har skiva för detta eller laddar ner den på annat håll.
Citera
2021-08-25, 06:50
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcabo
Hur ska jag göra för att kunna uppdatera till en ny dator med tillgång till BankID och stryktipsprogram?
Funkar det inte med mobilt bank id (vanligt bank id är ju betydligt osäkrare och bankerna vill ju ha bort det)
Citera
2021-08-25, 08:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hej!

Jag har hamnat i tråkigheter i tack vare att mitt BankID har gått ut och det inte går uppdatera då mitt mitt operativ system är Windows 7 på en 32-bitars dator och banken vägrar ge tillgång på grund av att operativsystemet är för gammalt.

Anledningen till att jag har suttit länge på Windows 7 32-bitars är pga stryktipsprogram jag fick och har på datorn är skriven för windows 32-bitars.

Försökte ladda ner det på en ny dator med 64-bitar och Windows 10 men det går inte.

Var i kontakt med han som har skrivet och gjorde programmet och han sa det är skrivet för Windows 32-bitars arkitektur och fungerar inte på 64-bitar.

Kanske - https://www.google.com/search?q=how+...it+pc&ie=UTF-8

Dual-boot annars.
Citera
2021-08-25, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kanske - https://www.google.com/search?q=how+...it+pc&ie=UTF-8

Dual-boot annars.

Tack, men programmet ligger på en server man laddar ner filen ifrån. Programmet måste packas upp, heter Green Star JP-2000.

Vad är dual-boot??
Citera
2021-08-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Funkar det inte med mobilt bank id (vanligt bank id är ju betydligt osäkrare och bankerna vill ju ha bort det)

Vet inte, skönt och allt på samma när man ska logga in på Svenska Spel så krävs BankID för skicka raderna och betala.
Citera
2021-08-25, 13:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Vet inte, skönt och allt på samma när man ska logga in på Svenska Spel så krävs BankID för skicka raderna och betala.
Ja du kan logga in med BankId, MobiltBankId eller FrejaEId alla fungerar lika bra...
Citera
2021-08-25, 13:27
Medlem
Citat:
Tack för tipset!
Det uppskattas. Ska kolla på VirtualBox på Youtube, lite osäker ändå om det kommer fungera.

Tyckte tillverkaren sa att det var tvungen och vara en ren 32-miljö, visserligen var det ett tag sedan och jag kan ha missuppfattat det. Men tack ändå(y).

Det kommer funka. Han säger exakt hur man gör och bars gör det.

Sluta ifrågasätta Detta är amatörnivå att veta hur man kör en Virtuell maskin (som är.identiskt "ren" på alla sätt och vis).
Citera
2021-08-25, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja du kan logga in med BankId, MobiltBankId eller FrejaEId alla fungerar lika bra...

Ok, tack!
Citera
2021-08-25, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Det kommer funka. Han säger exakt hur man gör och bars gör det.

Sluta ifrågasätta Detta är amatörnivå att veta hur man kör en Virtuell maskin (som är.identiskt "ren" på alla sätt och vis).

Ja pappa, jag ska lyssna, jag ska bara.......hahaha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in