• 1
  • 2
2021-08-25, 00:37
Medlem
pulverhonungs avatar
Jag har felfritt fått två utbetalningar i juni och juli ifrån försäkringskassan och nu skulle jag få en imorgon också för augusti, den har stått under preliminära utbetalningar under hela månaden vilket jag tyckte var konstigt då den brukar flyttas till klara för utbetalning några dagar innan den utbetalas och jag har även fått ett sms att den ska utbetalas de andra gångerna men inte nu, försökte ringa dom hela dagen under tisdagen utan något svar.

Nu loggar jag in för att kolla och plötsligt är denna utbetalning borta och finns varken under preliminär eller klar, någon som varit med om det här? Är i behov av dessa pengar för att klara mig så har fått lite panik nu, har inte fått något meddelande om att något skulle stå fel till och jag har uppfyllt de krav som ställts, samtidigt förvånar det mig inte att det tillslut krånglar men så här kan det ju inte få gå till? Dom har ju haft mer än två veckor på sig att meddela mig om att det inte blir någonting denna gången och nu bara tar dom bort den, utan att meddela mig?

Hoppas att det bara är någon bugg eller något men tvekar på det då detta inte hänt förr.

Tack.
Senast redigerad av pulverhonung 2021-08-25 kl. 00:40.
Citera
2021-08-25, 00:40
Medlem
HarryManbacks avatar
Har också aktivitetsersättning.

Samma här. Kollade tidigare under dagen och då skulle min komma den 26:e.
Nu står det ingenting.

Utgår från att det är en bugg i systemet.
Citera
2021-08-25, 00:42
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback

Nu står det ingenting.

Okej tack, jävligt skönt att höra att det är likadant för dig.

Sjukt att dom inte svarar i telefon heller och bara skickar en till telefonsvararen som säger att dom är upptagna, bjud på en köplats åtminstone.
Citera
2021-08-25, 00:44
Bannlyst
Det är likadant varje månad, om jag minns rätt. Den försvinner nog pga att betalningen är redo att betalas ut och är därmed inte preliminär längre.
Citera
2021-08-25, 00:47
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryManback

Nu står det ingenting.

Kommer du ihåg om din betalning stod under preliminär eller klar?

Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Det är likadant varje månad, om jag minns rätt. Den försvinner nog pga att betalningen är redo att betalas ut och är därmed inte preliminär längre.
Är det så? Har jag inte märkt, kanske inte kollat just dagen innan då jag fått ett sms tidigare och tagit för givet att allt varit lugnt men jag har haft den liggandes under klar för utbetalning båda gångerna.
Citera
2021-08-25, 00:49
Medlem
pulverhonungs avatar
Förövrigt så får jag bostadsbidrag också, både fått sms och ligger under klar för utbetalning, så undrar om det verkligen är en bugg, vore isåfall specifikt för aktivitetsersättning men låter konstigt om deras system skulle krångla.
Citera
2021-08-25, 00:59
Medlem
Mobscenes avatar
Men vänta nu. Måste ni ansöka om aktivitetsstöd varje månad?
Citera
2021-08-25, 01:00
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Men vänta nu. Måste ni ansöka om aktivitetsstöd varje månad?

Nej aktivitetsstöd har man kontinuerligt men man rapporterar sina tider varje månad för att få det utbetalat, tar bara någon minut att klicka in.
Citera
2021-08-25, 01:04
Medlem
pulverhonungs avatar
Nu så dök betalningen upp och under klar för utbetalning, tack gode gudars.
Citera
2021-08-25, 01:59
Medlem
gloedhet92s avatar
Försäkringskassan vet bäst.
Citera
2021-08-25, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Förövrigt så får jag bostadsbidrag också, både fått sms och ligger under klar för utbetalning, så undrar om det verkligen är en bugg, vore isåfall specifikt för aktivitetsersättning men låter konstigt om deras system skulle krångla.

En fråga om du har bostadsbidrag.

Hur bor du? Hyresrätt eller bostadsrätt?
Kvm? Barn? Hyra? Inkomst? (Känsliga frågor kanske men du är ju anonym så vem fan bryr sig)

jag har suttit och plinkat på den där uträknaren och jag kan inte få bostadsbidrag hur jag än gör Hahah jag tror dom har den bara för att vilseleda folk i tron att de inte kan få bostadsbidrag hur man än gör
Citera
2021-08-25, 10:37
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
En fråga om du har bostadsbidrag.

Hur bor du? Hyresrätt eller bostadsrätt?
Kvm? Barn? Hyra? Inkomst? (Känsliga frågor kanske men du är ju anonym så vem fan bryr sig)

jag har suttit och plinkat på den där uträknaren och jag kan inte få bostadsbidrag hur jag än gör Hahah jag tror dom har den bara för att vilseleda folk i tron att de inte kan få bostadsbidrag hur man än gör

Om du ligger på gränsen så kan du ju göra en ansökan i alla fall. Bara för att uträknaren ger avslag så behöver ju inte handläggaren göra detsamma. Årsinkomst kan vara svårt att ange exakt, men för beviljat bostadsbidrag görs en koll två år bakåt i tiden för att se om man fick för lite eller för mycket i bidrag. Var det för mycket så blir det återbetalning, är det för lite ja då kommer en klumpsumma att utbetalas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in