2021-08-24, 22:57
Medlem
en del firmor verkar inte vilja ha kunder...
man får ringa flera timmar innan dom svarar! och ingen kötid eller antal personer före så man måste lur-passa på den hela tiden så man inte missar när dom svarar, och om man inte svarar på 2 sekunder då lägger dom på! och varför folk så rädda för telefoner nu för tiden? alla vill chatta i sociala medier? går väl snabbare om dom svarar snarast möjligt, än om man ska hålla reda på något chatt-forum för och kolla om man fått svar. och varför gillar inga firmor vanlig epost längre? bra om det går och bifoga film, t ex skärmbild vid tekniska problem som är svåra att förklara i telefon eller med text, kan bli mycket och skriva om allt ska vara med...och telefon inte alla som har! fast dom säljer abonnemang och/eller telefoner.
inte kund-vänliga nu för tiden! och bolag som har viktiga tjänster som folk har nytta av dygnet runt borde också ha öppet lika länge..
Citera
2021-08-26, 06:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoni: operatörer
/Moderator
Citera
2021-08-26, 16:16
Medlem
Kan inte tala för alla operatörer, men min operatör har en chatt där man kan bifoga bilder i alla fall. Jag är osäker på videoklipp, men troligen borde det gå att använda samma funktion för att skicka videoklipp istället för bild. Samtidigt som det brukar gå betydligt snabbare att lösa problem och få svar via chatten. E-post kan ju ta längre tid, speciellt om de har långa svarstider och man behöver skicka flera svar etc. När jag pratar om chatt, så menar jag tänkte jag främst på hemsidan. Som inloggad finns det möjlighet att chatta med kundtjänst. Sociala medier har annars också möjligheten att bifoga bilder och videoklipp.

Skulle företag ha kundtjänst dygnet runt, så kommer deras personalkostnader att öka. Det kommer påverka kostnaderna för kunderna. Troligen i form av högre månadsavgift (både kontantkort och abonnemang). Vet inte hur många som är villiga att betala mer för kundtjänst dygnet runt.
Citera
2025-03-18, 12:45
Medlem
LostinDarknesss avatar
Varför ska teleoperatören kräva att man legitimerar sig för precis alla frågor som man har gällande sitt abonnemang?

Hur bra känns det att göra det när man möter någon som man upplever kaxig med smådryg ton och bryter på svenska språket ?

Förstår att man kan behöva göra detta om man ska beställa, avsluta eller flytta abonnemanget men för en enkel felundersökning i varför tjänsten inte fungerar som den ska, varför ska dom ha det när jag samtidigt kan uppge serie numret rakt av på det berörda simkortet?

Har bankid legitimations kraven gått för långt?
Citera
2025-03-18, 12:47
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Varför ska teleoperatören kräva att man legitimerar sig för precis alla frågor som man har gällande sitt abonnemang?

Hur bra känns det att göra det när man möter någon som man upplever kaxig med smådryg ton och bryter på svenska språket ?

Förstår att man kan behöva göra detta om man ska beställa, avsluta eller flytta abonnemanget men för en enkel felundersökning i varför tjänsten inte fungerar som den ska, varför ska dom ha det när jag samtidigt kan uppge serie numret rakt av på det berörda simkortet?

Har bankid legitimations kraven gått för långt?
Ja
Citera
2025-05-22, 15:23
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av complain
en del firmor verkar inte vilja ha kunder...

Tele2 är en av dessa.

För en tid sedan behövde jag diskutera ett faktura-ärende med Tele2. När jag ringde kundtjänstens nummer, så svarade en inspelad röst, som bad mig välja ett alternativ genom att trycka en siffra. Jag valde alternativet för faktura-ärenden. Det ledde till att jag möttes av en telefonsvarare som läste upp meddelandet att dom inte hanterar faktura-ärenden. Den enda hänvisning som gavs, var att ta kontakt via internet. Därefter upphörde samtalet.

Att sköta kontakten via internet var inte ett möjligt alternativ i det aktuella fallet. Jag vill inte beskriva i detalj varför.

Tele2's beteende var fräckt. Kunder med fel på fakturan möts av ett telefonsvarar-meddelande, följt av "klick" samtalet upphör. Tele2 sätter sina kunder i kläm, när dom inte får möjlighet att bestrida fel i fakturan.
Citera
2025-05-22, 16:41
Medlem
Onkel Kostias avatar
Tele2 har tagit bort kundtjänsten för fakturaärenden.

Beträffande Comviq kontantkort, så har kundtjänsten upphört helt och hållet.
Citera
2025-05-22, 21:19
Medlem
Onkel Kostias avatar
Eftersom Tele2 har satsat på att göra sig otillgängliga för sina kunder, så behöver jag ställa frågan: Vilket telefonföretag har bättre inställning till sina kunder?

Jag har Telia på hemtelefonen. Jag har tidigare haft intryck att Tele2 har haft bättre inställning till sina kunder, men det har ändrats nu.

Jag ställer frågan rakt ut: Vilka erfarenheter har ni av olika teleföretag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in