• 1
  • 2
2021-08-24, 16:09
Medlem
Jag skulle gärna vilja ha spegel antingen framför eller bakom sängen.
Men när jag googla på det så får jag upp varningar inom det paranormala. Vilket dock skrämmer mig då jag är lite halvt troende på sådant här.

Nu har jag visligen hört det här innan att spegeln är kopplad med energier och portar till andra världar med mera.

Ni som tror på det paranormala har ni speglar i sovrummet och har ni upptäckt något paranormalt?

Kinesisk undervisning insisterar på att sömn är en tid för befrielse från negativa känslor, och i händelse av att sovaren återspeglas i spegeln blir processen omöjlig eftersom det magiska glaset kommer att returnera alla utgående strömmar till ägaren.

Man hävdar att speglar reflekterar energi, så om du har en spegel i sovrummet pendlar denna energi mellan din kropp och spegeln under natten.

Shamaner i norr i allmänhet starkt mot att placera någon spegel i sovrummet, eftersom vi tror att i spegeln någon bor, vars par ögon alltid tittar på ett tag, medvetet eller omedvetet, faller inom synfältet. Reflekterad i spegeln mannen kommer inte att sova bra, han kan plågas av mardrömmar. Naturligtvis blir han irriterad och kommer att få problem på jobbet och i stridigheter i familjen.

https://balancedfoodandfuel.org/sovr...l-i-sovrummet/
Citera
2021-08-24, 16:34
Avstängd
TwoThousands avatar
Jag varnar för Feng Shui, större bedragare får man leta bland svensk dagstidnings horoskop del för att hitta någon värre..
Citera
2021-08-24, 17:20
Medlem
Salt brukar man använda som skydd
Citera
2021-08-24, 17:29
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Salt brukar man använda som skydd

Stämmer mycket riktigt, djävulen måste räkna varenda saltkorn tills är färdig räknat.

Silver hjälper också..
Citera
2021-08-24, 17:34
Medlem
Cannibalizations avatar
Du behöver inte vara orolig, spegeln är inget problem alls.

Men om du redan är som du skriver "halvt troende" på det där med feng shui osv, så finns det ju risk för att du bara blir nojjig om du ändå väljer att placera en spegel i sovrummet. Det är dock ett psykologiskt fenomen och beror inte på något paranormalt.

Edit: Kan som anekdot tillägga att jag ofta sovit i rum med speglar i perioder och har inte ens tänkt på att de funnits i rummet. Upplever såklart ingen skillnad varken med eller utan spegel i rummet.
Senast redigerad av Cannibalization 2021-08-24 kl. 17:37.
Citera
2021-08-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Ni som tror på det paranormala har ni speglar i sovrummet och har ni upptäckt något paranormalt?

Kinesisk undervisning insisterar på att sömn är en tid för befrielse från negativa känslor, och i händelse av att sovaren återspeglas i spegeln blir processen omöjlig eftersom det magiska glaset kommer att returnera alla utgående strömmar till ägaren.

Man hävdar att speglar reflekterar energi, så om du har en spegel i sovrummet pendlar denna energi mellan din kropp och spegeln under natten.

En spegel är bara ett ting som reflekterar bra. Även metall, keramik med mera reflekterar till viss grad bilden av din person, så i så fall blir det inte mycket kvar man kan ha i sovrummet.

Forntida speglar gjordes av polerad metall, och reflekterade mycket sämre än dagens, därav Paulus ord om att se "through a glass darkly" (1 Kor 13:12). Feng shui är uråldrigt, om man där pratar om speglar så innefattar det i så fall mer än dagens varianter, så se upp!
Citera
2021-08-24, 18:41
Medlem
El-gigantes avatar
speglar riktade mot sängen är en dålig idé för du kommer halvvakna och få panik i 1 sekund av att du ser nånting röra sig (dig själv) och bli mer vaken utav det

samma sak gäller vagt humanoida skepnader som mörka luvtröjor hängda på en dörr
Citera
2021-08-24, 19:11
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Har även hört andra "myter" från Kina. Som att man får inte sova med huvudet mot dörren. Dvs så att man är vänd så man inte kan se dörrens ingång. Man ska gärna ligga med huvudet så långt borta från ingången och du ska alltid kunna se ingången bara genom att öppna ögonen, dvs inte behöva vända på sig et.c.

Tror inte på något av det här. Men tycker det är rätt fascinerande.
Citera
2021-08-24, 19:33
Avstängd
TwoThousands avatar
Inget skyddar mot ondskan likt att spotta tre gånger bakåt rakt på djävulen..
Ja du vet salt och smulor framför dörren uppehåller dessa demoniska väsen..
Vill inte se mig lämna för den kunskapen besitter om paranormala fenomen..

Varnar Feng Shui om pöbelns förargelseväckande beteende när kommer för folk med gudomliga förmågor endast för att det bevisade Guds existens för dom.
Citera
2021-08-25, 00:08
Medlem
Finns en del vidskepelser om speglar inom många religioner och kulturer, judarna ska väl täcka för alla speglar i ett hus tre dagar efter någon dött, så inte själen blir förvirrad och försvinn in i spegeln eller nått sånt. Nått land, minns inte vilket, ett av de där underutvecklade fattiga avkrokarna i alla fall, hade nån skröna om att det var farligt för unga flickor att "titta sig för djupt in i spegeln efter skymningen", exakt varför framkom inte, men skulle gissa på att det säkert också bottnade i nån föreställning om att själen skulle kunna bli förvirrad.
Man tänker ju att om själen vore så lättstörd och vimsig så borde hälften av befolkningen gå runt själlösa, minst. Men intressant att just speglar ansågs så farliga. Vi kanske också hade en del myter om speglar här i Sverige förr i tiden?
Senast redigerad av Mon81 2021-08-25 kl. 00:16.
Citera
2021-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
speglar riktade mot sängen är en dålig idé för du kommer halvvakna och få panik i 1 sekund av att du ser nånting röra sig (dig själv) och bli mer vaken utav det

samma sak gäller vagt humanoida skepnader som mörka luvtröjor hängda på en dörr

Sant, jag har tänkt på det också att man kan bli smått paranoid och inte sluta titta sig själv i spegeln.
Tänk om man har sex, båda kommer kolla in sig själv i spegeln och det kommer ta över sexet haha

Vill gärna ha spegel det ser snyggt ut men det känns som att det är många saker som talar mot det.
Citera
2021-08-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Har även hört andra "myter" från Kina. Som att man får inte sova med huvudet mot dörren. Dvs så att man är vänd så man inte kan se dörrens ingång. Man ska gärna ligga med huvudet så långt borta från ingången och du ska alltid kunna se ingången bara genom att öppna ögonen, dvs inte behöva vända på sig et.c.

Tror inte på något av det här. Men tycker det är rätt fascinerande.

Vad får dom allt ifrån egentligen. Dom är mycket för energier och så, så att dom om någon borde vara experter på detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in