Jag skulle gärna vilja ha spegel antingen framför eller bakom sängen.
Men när jag googla på det så får jag upp varningar inom det paranormala. Vilket dock skrämmer mig då jag är lite halvt troende på sådant här.
Nu har jag visligen hört det här innan att spegeln är kopplad med energier och portar till andra världar med mera.
Ni som tror på det paranormala har ni speglar i sovrummet och har ni upptäckt något paranormalt?
Kinesisk undervisning insisterar på att sömn är en tid för befrielse från negativa känslor, och i händelse av att sovaren återspeglas i spegeln blir processen omöjlig eftersom det magiska glaset kommer att returnera alla utgående strömmar till ägaren.
Man hävdar att speglar reflekterar energi, så om du har en spegel i sovrummet pendlar denna energi mellan din kropp och spegeln under natten.
Shamaner i norr i allmänhet starkt mot att placera någon spegel i sovrummet, eftersom vi tror att i spegeln någon bor, vars par ögon alltid tittar på ett tag, medvetet eller omedvetet, faller inom synfältet. Reflekterad i spegeln mannen kommer inte att sova bra, han kan plågas av mardrömmar. Naturligtvis blir han irriterad och kommer att få problem på jobbet och i stridigheter i familjen.
https://balancedfoodandfuel.org/sovr...l-i-sovrummet/