• 1
  • 2
2021-08-23, 21:09
Medlem
Hej Flashback!

En nära vän till mig har upptäckt att hans syster kommit i kontakt med en pedofil på internet. När vi märkte det så har vi tagit över chatten och pedofilen skickar både bilder på sig själv samt sitt könsorgan och skriver väldigt grova saker. Det blir värre och värre. Pedofilen vet om att personen skriver med en tjej under 14.

Givetvis kommer vi anmäla det här till polisen, men vi funderar också på om vi kan göra någonting mer. Vi är inte våldsamma av oss, utan vi tänker mer på om det går att få ut lite pengar från honom innan vi överlämnar informationen.

det enda vi vet är att personen bor i Norra Sverige samt hur han ser ut. Vi har inget riktigt namn eller så, än.

Vi vet också att utpressning är olagligt. Men om han skulle betala oss i en stor summa kontanter och att all kommunikation sker face to face genom ett möte. Hur stor är risken att vi åker dit, trots att han uppger oss i framtida förhör. Det finns ju inga bevis på att hans kontanter hamnat hos oss?

Jag har läst att det varit en del fall där utpressare blivit dömda, jag antar att de blivit giriga samt fått inbetalningar på sina konton för att åka dit. Annars vet jag inte riktigt hur de skulle kunna ske?

Så min fråga är, hur gör vi oss en hacka och förstör livet ännu mer för äcklet innan vi sätter dit honom?
Citera
2021-08-23, 21:18
Medlem
4-4-2s avatar
Utpressning och sedan anmälan känns som en idiotiskt kombination.
Citera
2021-08-23, 21:20
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajjamensanGosse
Hej Flashback!

En nära vän till mig har upptäckt att hans syster kommit i kontakt med en pedofil på internet. När vi märkte det så har vi tagit över chatten och pedofilen skickar både bilder på sig själv samt sitt könsorgan och skriver väldigt grova saker. Det blir värre och värre. Pedofilen vet om att personen skriver med en tjej under 14.

Givetvis kommer vi anmäla det här till polisen, men vi funderar också på om vi kan göra någonting mer. Vi är inte våldsamma av oss, utan vi tänker mer på om det går att få ut lite pengar från honom innan vi överlämnar informationen.

det enda vi vet är att personen bor i Norra Sverige samt hur han ser ut. Vi har inget riktigt namn eller så, än.

Vi vet också att utpressning är olagligt. Men om han skulle betala oss i en stor summa kontanter och att all kommunikation sker face to face genom ett möte. Hur stor är risken att vi åker dit, trots att han uppger oss i framtida förhör. Det finns ju inga bevis på att hans kontanter hamnat hos oss?

Jag har läst att det varit en del fall där utpressare blivit dömda, jag antar att de blivit giriga samt fått inbetalningar på sina konton för att åka dit. Annars vet jag inte riktigt hur de skulle kunna ske?

Så min fråga är, hur gör vi oss en hacka och förstör livet ännu mer för äcklet innan vi sätter dit honom?

Hoppas lillsyrran har högre intelligens än dig. Annars groomar han en förståndshandikappad. Ännu värre
Senast redigerad av Goodinbed 2021-08-23 kl. 21:27.
Citera
2021-08-23, 21:20
Medlem
BENZOMOORs avatar
Skit i stålarna, anmäl aset omedelbart, troligtvis inte det enda barnet han trakasserar. Varje timme han går fri är åt helvete.
Citera
2021-08-23, 21:21
Medlem
SittFints avatar
Ni är ju rätt jävla korkade om ni pressar honom på pengar och sedan anmäler honom.
Citera
2021-08-23, 21:26
Medlem
Men vilka bevis kommer det finnas att vi gjort det? Vi kommer ju ta allt ansikte mot ansikte och inga digitala spår
Citera
2021-08-23, 21:29
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Men vilka bevis kommer det finnas att vi gjort det? Vi kommer ju ta allt ansikte mot ansikte och inga digitala spår

Och det känns ok för er att under tiden ni leker utpressningsproffs, så fortsätter han med andra barn?
Citera
2021-08-23, 21:30
Medlem
Och har ni några tips på hur man får fram mer information om personen i fråga. Ett par bilder räcker inte jättelångt
Citera
2021-08-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENZOMOOR
Och det känns ok för er att under tiden ni leker utpressningsproffs, så fortsätter han med andra barn?

Givetvis inte. Det här kommer gå snabbt.
Men rent teoretiskt hur ska vi kunna åka fast?

PS. Vad gör du själv för att stoppa pedofiler?
Citera
2021-08-23, 21:34
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Givetvis inte. Det här kommer gå snabbt.
Men rent teoretiskt hur ska vi kunna åka fast?

PS. Vad gör du själv för att stoppa pedofiler?

Hade jag kommit i kontakt med någon hade jag anmält direkt och ej gjort något olagligt.

Förstår inte logiken, om ni inte åker fast så är det ok med utpressning? Om ni dödar han och inte åker fast så är det också ok?
Citera
2021-08-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENZOMOOR
Hade jag kommit i kontakt med någon hade jag anmält direkt och ej gjort något olagligt.

Förstår inte logiken, om ni inte åker fast så är det ok med utpressning? Om ni dödar han och inte åker fast så är det också ok?

Anser att det finns skillnad på brott och brott. En utpressning på en pedofil som försöker träffa barn är ingen oskyldig människa. Han förtjänar det värsta. Troligtvis blir det böter för honom ändå i slutändan efter vi anmält, då kan vi se till att den bötern blir lite högre bara så han kanske lär sig något.
Citera
2021-08-23, 21:51
Medlem
BENZOMOORs avatar
Citat:
Anser att det finns skillnad på brott och brott. En utpressning på en pedofil som försöker träffa barn är ingen oskyldig människa. Han förtjänar det värsta. Troligtvis blir det böter för honom ändå i slutändan efter vi anmält, då kan vi se till att den bötern blir lite högre bara så han kanske lär sig något.

ok, så stålarna ni får in ger ni till välgörenhet och till förebyggande verksamhet mot pedofiler, eller drar ni till Gran Canaria?

Man kan tycka vad man vill om straffsatser för olika brott, men när man tar lagen i egna händer så respekterar man ej de lagar och riktlinjer som finns. Är väl bättre att ni engagerar er i någon förening eller startar upp något projekt för att komma tillrätta med detta hemska problem. Kontakta politiker?

Just nu känns ni extremt korkade, over and out.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in