• 6
  • 7
2021-08-25, 21:26
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Ett intressant inlägg tack ska du har.
Lyckades dock google fram det här angående fritidsgårdar.

Forskning har visat att fritidsgårdar i allmänhet hittills inte har haft en brottsförebyggande effekt Det betyder dock inte att en långsiktig och strukturerad fritidsgårdsverksamhet inte skulle kunna öka den sociala kontrollen och genom detta förebygga brott. Intressant.
Okej, står det så tar jag tillbaka det jag skrivit. Den sociala biten är iallafall viktig för ungdomarna. Problemet är att de tillhör sin familj tills de blir myndiga, ifall man kunde separera dem från förorten i ett tidigt stadium så kunde man säkert göra folk av dem med.

Som sagt, invandringen är inget problem sålänge man får välja vilka man tar in, 10.000 fillipinska sjuksystrar kan lösa vårdkrisen, sålänge de kompletterar sin utbildning och studerar svenska, och jag tror inte de tar med mycket kriminalitet.
Det kommer oavsett att bli en nödvändighet i framtiden nu som boomer-generationen blir äldre och äldre, det kommer inte finnas tillräckligt med folk att ta hand om gamlingarna.
Citera
2021-08-25, 21:31
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Okej, står det så tar jag tillbaka det jag skrivit. Den sociala biten är iallafall viktig för ungdomarna. Problemet är att de tillhör sin familj tills de blir myndiga, ifall man kunde separera dem från förorten i ett tidigt stadium så kunde man säkert göra folk av dem med.

Som sagt, invandringen är inget problem sålänge man får välja vilka man tar in, 10.000 fillipinska sjuksystrar kan lösa vårdkrisen, sålänge de kompletterar sin utbildning och studerar svenska, och jag tror inte de tar med mycket kriminalitet.
Det kommer oavsett att bli en nödvändighet i framtiden nu som boomer-generationen blir äldre och äldre, det kommer inte finnas tillräckligt med folk att ta hand om gamlingarna.
Det här kanske kommer låta konstigt men jag tror att 1.2 miljoner Japaner är ett bättre val än 1.2 miljoner, Juggar, Araber samt det vi i Sverige har tagit hit.
Har jag fel tänker du?
Citera
2021-08-26, 03:00
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Det här kanske kommer låta konstigt men jag tror att 1.2 miljoner Japaner är ett bättre val än 1.2 miljoner, Juggar, Araber samt det vi i Sverige har tagit hit.
Har jag fel tänker du?
Till skillnad mot de flesta härinne värderar jag folk utefter hur de sköter sig, vilken utbildning de har och hur mycket de bidrar till samhället. Inte vilken religion de tillhör eller vilken hudfärg de har.

1,2 miljoner japaner är väl till och med ett bättre val än 1,2 miljoner svenskar om man ser till arbetsdisciplin och laglydighet, men nu är det invandrarna som skall integreras i vårat samhälle, inte tvärtom.

Med undantag för de numera döda gangstrarna Dragan Joksovic och Ratko Dokic så har ju de flesta jugoslaver klarat integrationen relativt bra. Flera som är politiker och drivna företagare idag.
Iranier och kurder brukar också hålla sig utanför kriminalitet, iranier är dessutom ofta akademiker. Även där har vi flera politiker och företagare.
Syrier har väl både och, blir lätt så när det är krig och alla flyr landet. De jag mött verkar dock arbetslystna men det är allt från läkare till pizzabagare.
Afghaner vet jag lite om, de flesta torde dock vara lågutbildade. De två jag känner är busschaufförer och apotekare (kom hit innan kriget 2001)
Men det finns folkslag från norra Afrika som verkar väldigt frekventa i skjutnings-statistiken numera, en gruppering jag anser man borde titta närmare på. Vill dock inte säga ett specifikt land.
Senast redigerad av kato85 2021-08-26 kl. 03:17.
Citera
2021-09-02, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag undrar hur många av dessa nyutbildade som är kvinnor. Det innebär att man måste skicka en följebil med män bakom vid utryckningar (detta görs av säkerhets-skäl).
Så i realiteten krävs det nu 4 man att göra två mans jobb.

Dessutom arbetar kvinnor bara ett år i yttre tjänst innan de upptäcker att det var för jobbigt och söker sig in på kontoret.
Varje kvinlig polis är pengar rakt i toastolen.

Kvinnor kan!

Kjoltyg, vaginabärare och kärringar ska hålla sig hemma. Punkt!
Citera
2022-02-06, 11:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Der-Fuhrer
Kjoltyg, vaginabärare och kärringar ska hålla sig hemma. Punkt!

Om du vill ha det så så får du flytta tillbaka hem till Somalia
Citera
2023-04-18, 00:37
Medlem
Det var väl 10.000 fler poliser 2024!?
2015 hade vi ca 19.900 poliser i tjänst.
2023 har vi ca 22.500 poliser i tjänst.
2015 hade vi ca 9,8 miljoner invånare i Sverige - 492 invånare / polis.
2023 har vi ca 10,5 miljoner invånare i Sverige - 467 invånare / polis.
2024 är (var) målet - 351 invånare / polis.
Jag undrar lite varifrån de 7.400 nya poliserna under 2023 ska hämtas.
Ingen agerar för att möjliggöra målet, istället ändras ordet ”poliser” till ”polisanställda”. Pinsamt!
Citera
2023-04-18, 13:45
Medlem
Men vad gör då alla icke-poliser - håller förhör - kokar kaffe till de riktiga poliserna eller?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in