Citat:
Ursprungligen postat av
at0m3n
Det här kanske kommer låta konstigt men jag tror att 1.2 miljoner Japaner är ett bättre val än 1.2 miljoner, Juggar, Araber samt det vi i Sverige har tagit hit.
Har jag fel tänker du?
Till skillnad mot de flesta härinne värderar jag folk utefter hur de sköter sig, vilken utbildning de har och hur mycket de bidrar till samhället. Inte vilken religion de tillhör eller vilken hudfärg de har.
1,2 miljoner japaner är väl till och med ett bättre val än 1,2 miljoner svenskar om man ser till arbetsdisciplin och laglydighet, men nu är det invandrarna som skall integreras i vårat samhälle, inte tvärtom.
Med undantag för de numera döda gangstrarna Dragan Joksovic och Ratko Dokic så har ju de flesta jugoslaver klarat integrationen relativt bra. Flera som är politiker och drivna företagare idag.
Iranier och kurder brukar också hålla sig utanför kriminalitet, iranier är dessutom ofta akademiker. Även där har vi flera politiker och företagare.
Syrier har väl både och, blir lätt så när det är krig och alla flyr landet. De jag mött verkar dock arbetslystna men det är allt från läkare till pizzabagare.
Afghaner vet jag lite om, de flesta torde dock vara lågutbildade. De två jag känner är busschaufförer och apotekare (kom hit innan kriget 2001)
Men det finns folkslag från norra Afrika som verkar väldigt frekventa i skjutnings-statistiken numera, en gruppering jag anser man borde titta närmare på. Vill dock inte säga ett specifikt land.