2021-08-25, 10:31
Medlem
1,17 miljarder kronor betalas ut i lön varje månad till de anställda inom polismyndigheten.

33 726 är anställda inom polisen. Medellönen är 34 575 kronor i månaden. Siffran inkluderar alla polisanställda.

33 726 * 34 575 = 1 166 076 450
Citera
2021-08-25, 10:33
Medlem
Feminism och Vänsterextremism är totalt värdelös på att göra något rätt i samhället.

Så länge de finns med i bilden kommer det bli sjukt låg intellektuell nivå på allt.

Fram med SD nu som kan börja det lååånga arbetet att fixa allt Feminism förstört, inklusive Polisen.
Citera
2021-08-25, 11:52
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Feminism och Vänsterextremism är totalt värdelös på att göra något rätt i samhället.

Så länge de finns med i bilden kommer det bli sjukt låg intellektuell nivå på allt.

Fram med SD nu som kan börja det lååånga arbetet att fixa allt Feminism förstört, inklusive Polisen.
Vi har kvinnor som far mycket illa i vårt samhälle mörkertalet är stort. Många som mördas en del framför sina barn. Är ej feminist själv men anser att feminism behövs på nåt vis ändå.
Citera
2021-08-25, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Vi har kvinnor som far mycket illa i vårt samhälle mörkertalet är stort. Många som mördas en del framför sina barn. Är ej feminist själv men anser att feminism behövs på nåt vis ändå.
Har vår feminism inneburit att fler eller färre kvinnor råkat illa ut?
Citera
2021-08-25, 14:24
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Har vår feminism inneburit att fler eller färre kvinnor råkat illa ut?
Ja du en bra fråga men bättre lite motstånd än ingen motstånd alls tänker jag.
Men förstår vad du menar Tompa.
Det är självklart att feminismen i en del avseended skadat mer än hjälpt och förstört relationer i kärnfamiljer.

Men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Tycker det enbart är parasister som misshandlar kvinnor.
Citera
2021-08-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ja du en bra fråga men bättre lite motstånd än ingen motstånd alls tänker jag.
Men förstår vad du menar Tompa.
Det är självklart att feminismen i en del avseended skadat mer än hjälpt och förstört relationer i kärnfamiljer.

Men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Tycker det enbart är parasister som misshandlar kvinnor.
Absolut.

Men feministerna har tydligt visat på vems sida de står och det är inte kvinnornas.
Citera
2021-08-25, 14:30
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Absolut.

Men feministerna har tydligt visat på vems sida de står och det är inte kvinnornas.
Nej har själv märkt det deras politik har inte lett till några större förändringar i samhället.
Värst var nu senast när en Feminist förklarade att Talibanerna måste lära sig vad feminism innebär.

Lider med kvinnor idag vi har alla en mor och några har ingen men till saken hör till nåt är duktigt åt helvete fel i detta rike just nu.
Citera
2021-08-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Inget att bli förvånad över. Först hette det att man skulle anställa 10000 poliser. Men ganska snabbt ändrade man till 10000 fler polisanställda.
När hette det det? Citat tack.
Citera
2021-08-25, 21:04
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Det är styrka att ha en stor arme eller polis i mängder men det är en ännu större styrka att ha ett samhälle som mår bra, en kår som trivs och är trygga och en industri som levererar en god inkomst samt mat på bordet.

Folk mår inte bra i Sverige idag och jag lider med mig själv men även mina medmänniskor.

Jag minns Sverige tidigt 90-tal kan bara tänka mig 50-80 talet hur fint och vackert landet var.
Önskar jag visste vad hela denna agendan går ut på mest hela tiden.
För visst hade man kunnat lösa dagens problem....Må väl.

Jag lär väl få skit för det här men en del människor kan ej leva tillsammans och vad det beror på vet jag inte, kanske är det religion eller andra bieffekter men en sak är säker även i fattiga länder med rätt moral mår samhället bra....Ekonomin är inte alltid boven i det hela. Vi har enligt mig tillräckligt med poliser för att styra upp även idag, varför man ej gör det tror jag beror på nåt helt annat. Vad låter jag vara osagt finns säkert människor som besitter en större kunskap än mig.....
Lätt att man fastnar i nostalgi.
Jag tycker 90-talet var våldsamt med förortsgäng, motorcykelgäng och nynazister som pucklade på oskyldiga här och var. Visst våldet är grövre idag men det är koncentrerat till förorten.
50 talet var säkert lugnare, men befolkningen var också lägre till antal och ekonomin därefter.
Skall man ha en större befolkning och större ekonomi så kommer det bli svårare att styra samhället, de extrema fallen kommer bli tydligare och alltid dyka upp i tidningar och nyhetsreportage, det kommer såklart ske fler mord och våldtäckter, eftersom det också rör sig fler i samhället än innan.
Man kan inte ha och äta kakan samtidigt.
Citera
2021-08-25, 21:07
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Lätt att man fastnar i nostalgi.
Jag tycker 90-talet var våldsamt med förortsgäng, motorcykelgäng och nynazister som pucklade på oskyldiga här och var. Visst våldet är grövre idag men det är koncentrerat till förorten.
50 talet var säkert lugnare, men befolkningen var också lägre till antal och ekonomin därefter.
Skall man ha en större befolkning och större ekonomi så kommer det bli svårare att styra samhället, de extrema fallen kommer bli tydligare och alltid dyka upp i tidningar och nyhetsreportage, det kommer såklart ske fler mord och våldtäckter, eftersom det också rör sig fler i samhället än innan.
Man kan inte ha och äta kakan samtidigt.
Jag tycker du ska läsa hur utvandrande svenskar skötte sig exemplariskt i USA.
Dom fick till och med ett pris uttdelat för dom bäst integrerade invandrare av alla.
Men visst jag förstår dig vi har ju Italienarna däremot som använde klaner i USA.
Min fråga till dig är, hur löser vi alla dessa problem?
Sitter du kanske på en lösning?
Citera
2021-08-25, 21:17
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Jag tycker du ska läsa hur utvandrande svenskar skötte sig exemplariskt i USA.
Dom fick till och med ett pris uttdelat för dom bäst integrerade invandrare av alla.
Men visst jag förstår dig vi har ju Italienarna däremot som använde klaner i USA.
Min fråga till dig är, hur löser vi alla dessa problem?
Sitter du kanske på en lösning?
Absolut, beroende på varifrån man kommer och vilken kultur man tidigare haft så beteer man sig olika i det land man ankommer.
Även Italien var ett mycket fattigt land i början av 1900-talet, vissa folk bodde i grottor och på Sicilien fanns en hederskultur som lätt kunde mäta sig med den som existerar i mellanöstern idag.
I fattigare länder där de styrande akterseglar befolkningen och skatten bara hamnar ner i korrupta ledares fickor så är det såklart viktigare att ty sig till sin egna familj eller klan, medans mera transparenta länders befolkning har ett större förtroende till myndigheterna och samhället i sig självt.
Just i Sverige och Norge ser jag att klanmentaliteten och kriminaliteten verkar närvarande bland den somaliska befolkningen, troligtvis på grund av att landet varit en "failed state" sedan början av 1990-talet.

Lösningen på problemet? Börja med att strypa invandringen till ett minimum (asyl med mycket starka själ), tillåt hellre i större grad kvalificerade invandrare med högskoleutbildning, typ sjuksystrar från Fillipinerna borde vi med enkelhet kunna få in drivor av, och lösa vårdkrisen med. Skärp reglerna för invandrare för integrering och se till att de blir en del av samhället.
Få bort förorterna genom att bygga nytt på landsbygden och få folk dit, staten måste aktivt motarbeta urbaniseringen, som de gör i Norge.
Den sociala biten är viktig, fritidsgårdar och liknande måste tillbaka. Kritiker säger att det inte hjälper, men det kan man inte säga förrän man satsat på det. Fritidsgårdar fungerar bra här i Norge, det är ingen 100% fix men det får bort en del av buset från gatan, ungdomarna kan göra annat.
För oss som har utbildning, jobb, ärver pengar och hus från våra föräldrar, och ett svenskklingande namn, är det självklart att tro att livet är lätt att leva i Sverige.
Hade jag som svensk rest till Sydkorea eller Japan med min utbildning och språkförmåga så hade jag enbart kunnat jobba som engelskalärare eller liknande.
Senast redigerad av kato85 2021-08-25 kl. 21:23.
Citera
2021-08-25, 21:23
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Absolut, beroende på varifrån man kommer och vilken kultur man tidigare haft så beteer man sig olika i det land man ankommer.
Även Italien var ett mycket fattigt land i början av 1900-talet, vissa folk bodde i grottor och på Sicilien fanns en hederskultur som lätt kunde mäta sig med den som existerar i mellanöstern idag.
I fattigare länder där de styrande akterseglar befolkningen och skatten bara hamnar ner i korrupta ledares fickor så är det såklart viktigare att ty sig till sin egna familj eller klan, medans mera transparenta länders befolkning har ett större förtroende till myndigheterna och samhället i sig självt.
Just i Sverige och Norge ser jag att klanmentaliteten och kriminaliteten verkar närvarande bland den somaliska befolkningen, troligtvis på grund av att landet varit en "failed state" sedan början av 1990-talet.
Lösningen på problemet är att strypa invandringen till ett minimum, skärpa reglerna för invandrare för integrering och se till att de blir en del av samhället.
Få bort förorterna genom att bygga nytt på landsbygden och få folk dit, staten måste aktivt motarbeta urbaniseringen, som de gör i Norge.
Den sociala biten är viktig, fritidsgårdar och liknande måste tillbaka. Kritiker säger att det inte hjälper, men det kan man inte säga förrän man satsat på det. Fritidsgårdar fungerar bra här i Norge, det är ingen 100% fix men det får bort en del av buset från gatan, ungdomarna kan göra annat.
För oss som har utbildning, jobb, ärver pengar och hus från våra föräldrar, och ett svenskklingande namn, är det självklart att tro att livet är lätt att leva i Sverige.
Hade jag som svensk rest till Sydkorea eller Japan med min utbildning och språkförmåga så hade jag enbart kunnat jobba som engelskalärare eller liknande.
Ett intressant inlägg tack ska du ha.
Lyckades dock google fram det här angående fritidsgårdar.

Forskning har visat att fritidsgårdar i allmänhet hittills inte har haft en brottsförebyggande effekt Det betyder dock inte att en långsiktig och strukturerad fritidsgårdsverksamhet inte skulle kunna öka den sociala kontrollen och genom detta förebygga brott. Intressant.
Senast redigerad av at0m3n 2021-08-25 kl. 21:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in