2026-06-29, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Läs igen dumskalle! Har u fler dumheter på gång??

Citat:
Dumpens anhängare rycker på axlarna med "det är inte slumpen att man hamnar på dumpen".
En vacker människosyn.

Det är ju gäddorna som hamnar på dumpen. Och du skriver "En vacker människosyn".

Alltså Dumpens människosyn på gäddorna.
Citera
2026-06-29, 01:25
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
En pedofil kan tyvärr inte förstå, men en normal man tänker inte ens sexuellt om ett litet barn. Man hade inte reagerat med ”oj, hen vill knulla!” om ett barn hade börjat att chatta med en, man hade stängt av.
Ja det du skriver är det bästa, men för mig räcker det med att de avstår, och om de avstår detta när de inte får det erbjudande som Dumpen erbjuder dem så är det okej. Ett erbjudande som verkliga barn högt osannolikt ger, så är det helt okej, ingen skada skedd då Dumpens scenario är högt osannolikt..
Citera
2026-06-29, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja det du skriver är det bästa, men för mig räcker det med att de avstår, och om de avstår detta när de inte får det erbjudande som Dumpen erbjuder dem så är det okej. Ett erbjudande som verkliga barn högt osannolikt ger, så är det helt okej, ingen skada skedd då Dumpens scenario är högt osannolikt..

Om det är så. Vad spelar det för roll?
En potentiell förövare är uthängd. En win win situation.
Sannolikt har han nog många fler offer i ryggsäcken också.
Citera
2026-06-29, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Det är ju gäddorna som hamnar på dumpen. Och du skriver "En vacker människosyn".

Alltså Dumpens människosyn på gäddorna.

Åter igen taget ur sin kontext på ett oärligt och äckligt lågt sätt , som är din specialitet när det gäller diskussioner om dumpen för att obstruera all seriös debatt. Det hela handlade om självmord ,så gå gärna tillbaka till hela inlägget om du vill citera och inte valda delar som passar din sjuka agenda.
Citera
2026-06-29, 01:56
Medlem
Citat:
Åter igen taget ur sin kontext på ett oärligt och äckligt lågt sätt , som är din specialitet när det gäller diskussioner om dumpen för att obstruera all seriös debatt. Det hela handlade om självmord ,så gå gärna tillbaka till hela inlägget om du vill citera och inte valda delar som passar din sjuka agenda.

Vad menar du att flera ångrade sig?
Utan källa till det gissar jag.

Men samtidigt har anhängare en dålig människosyn?
Alltså syn på gäddorna som tar livet av sig?

Handlar väl fortfarande om Dumpens(anhängare) människosyn på gäddorna?
Citera
2026-06-29, 02:04
Medlem
Citat:
Icke att förglömma att flera ångrade sig bittert över att de hade deltagit och därmed bidragit till självmord.
Dumpens anhängare rycker på axlarna med "det är inte slumpen att man hamnar på dumpen".
En vacker människosyn.

Vad menar du att flera ångrade sig?
Utan källa till det gissar jag.

Men samtidigt har anhängare en dålig människosyn?
Alltså syn på gäddorna som tar livet av sig?

Handlar väl fortfarande om Dumpens(anhängare) människosyn på gäddorna?
Citera
2026-06-29, 02:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Om det är så. Vad spelar det för roll?
En potentiell förövare är uthängd. En win win situation.
Sannolikt har han nog många fler offer i ryggsäcken också.
De som inser att det är något lurt och avslutar, dessa kan ha kört in i en återvändsgränd. Och plötsligt har de fått smak för unga, just det inom sex är betydligt lättare att infoga än att sedan avsluta.

Och duktiga Dumpen har gjort sitt nyttiga dagsverke.
Citera
2026-06-29, 02:10
Medlem
Citat:
De som inser att det är något lurt och avslutar, dessa kan ha kört in i en återvändsgränd. Och plötsligt har de fått smak för unga, just det inom sex är betydligt lättare att infoga än att sedan avsluta.

Och duktiga Dumpen har gjort sitt nyttiga dagsverke.

Det var ett konstigt argument. Menar du att Dumpen skapar förövare?
Citera
2026-06-29, 02:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Det var ett konstigt argument. Menar du att Dumpen skapar förövare?
Ja de riskerar att göra detta.
Citera
2026-06-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ja de riskerar att göra detta.

Knappast. Men du som många andra som skyddar gäddorna verkar lita på deras.
- De var första gången...
Citera
2026-06-29, 02:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Knappast. Men du som många andra som skyddar gäddorna verkar lita på deras.
- De var första gången...
Det kan man inte lita på, vem vill inte skademinimera. Men samtidig säger Patrik nej, men det måste alltid finnas första gången, så det är bara ett antagande från honom.

Patrik säger att vi har flera som chattat, men gäddan säger att det är första gången denne försökt träffas fysiskt, nej säger Patrik, vi vet för du har chattat med flera fiskare. Alltså, Patrik säger typ goddag yxskaft.

Patrik säger att det går 50 000 gäddor på en fiskare. hört att det finns 200 fiskare men vet ej. Detta skulle ge 10 miljoner gäddor i lilla Sverige. Typ alla Svenskar minus barnen. T. o. m. Patrik skulle vara peddo. Ska man slänga sig med s. k. fakta som inte är sann måste man ha omdöme och vara någorlunda klipsk.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2026-06-29 kl. 02:37.
Citera
2026-06-29, 08:05
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det jag pratar om är skillnaden mellan ord och handling och hur mänsklig psykologi fungerar på platsen.

Låt oss ta ett väldigt enkelt exempel för att illustrera din tankevurpa: Om jag skriver till dig i en chatt att jag ska komma hem till dig och klippa din gräsmatta, skickar bilder på att jag har startat bilen, klätt på mig rätt kläder och att jag är på väg nu. Du gör då ett logiskt antagande: Mittpunkt kommer hit och klipper gräset. Men när jag väl svänger upp på din uppfart så klipper jag inte gräsmattan. Jag kanske vänder om, eller så inser jag att jag inte vill eller kan.

Skulle du då efteråt kunna hävda att jag faktiskt har klippt ditt gräs, bara för att jag sa det i chatten och gjorde mig i ordning för det? Självklart inte. Vad en människa säger att den ska göra på en skärm och vad den faktiskt gör när den fysiska verkligheten slår till, är två helt skilda saker.
Menar du på allvar att du tror att gäddorna plötsligt skulle hejda sig om det visade att 14-åringen stod på sig ville bli av med oskulden? Eller syftar du på det mest troliga - att 14-åringen från början aldrig skulle gå med på våldtäkt?

Var hamnar man då? I min bok är gäddan forfarande en gris som lät det gå så långt och kom till platsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in