Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Man vill väl visa vad det är för bilder som barn får skickade till sig.
Då ska väl vuxna tåla att se skiten.
Det finns inga barn på dumpen som får kukar skickade till sig. Det finns vuxna som matar gäddorna med bl.a. risqué bilder (antingen naket eller iaf. lättklätt). I många fall har de nakna/lättklädda bilderna åkt åt båda hållen. En bild från gäddan till Dumpens fiskare och en bild tillbaka etc.
Att det finns tappade personer som skickar kukbilder i tid och otid vet vi redan, det behövs inte Dumpen för. Däremot att det skulle vara en epidemi att gamla gubbar på Samhall skickar kukbilder i chattar till fjortisar, det är någonting som Dumpen menar att vi ska ge dem pengar för - trots att det bygger på fantasiscenarion. Riktiga fjortisar sexchattar inte med dessa gubbar från början.
Vuxna tål att ske skiten, frågan är om det är lämpligt att t.ex. mellanstadiebarn gör det? Jag känner inte till att Dumpen ägnar sig åt barnarbete men däremot så har de en hemsida som vilket barn som helst kan gå in på för att mötas av opixlade kukbilder i högupplöst format. Många porrsidor har åtminstone en pliktskyldig knapp där man måste intyga att man är 18 år innan man får se porr. Helst borde väl Dumpen köra bank-ID men om inte det, så åtminstone någon form av tröskel för barnen så att de slipper se deras menagerie av gubbkukar utan förvarning.
Syftet (om vi ska tro Dumpen) är ju bl.a. att barn ska gå in på Dumpen för att känna igen förövare. Detta gör de väl lämpligen genom att känna igen ansiktet. Eller tror du att barnen minns ett ollon bättre?
Kukarna visas inte i brottsförebyggande syfte, de är bara där som sadistisk underhållning av kommersiella skäl, samt för att väcka känslor så att folk ska bli arga och skicka mer pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
buffalo3tys
Uthängningen blir som en varning att gäddan är farlig för allmänheten.
Då undrar jag hur många bekräftade fall det finns. Fem år och snart 800 gäddor, jag känner till Slemhögen #300. Vilka fler är bekräftade? Kan du ge mig tio gäddnummer?
Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Jag tror inte att de egentligen är så bekymrade över gäddans ev barn.
Man vill helt enkelt att inga gäddor alls ska hängas ut.
Jag kan tala för mig själv.
De flesta är gubbsjuka och hade kunnat hanteras genom att man träffar dem eller talar med dem, men utan offentliga karaktärsmord. De förtjänar inte uthänging.
Slemhögen #300 är dömd för våldtäkt så han kan ha det.
De som chattar med fiktiva pedofilmammor bryr sig inte om samtycke så jag bryr mig inte om de hängs ut. Jag vet iofs. inte om det hjälper, och jag tycker att man ska väga av skadan mot anhöriga. Själva gäddorna kanske ska bo i en öde stuga i Norrlands skogar eller någonting.
Några gäddor har dött så jag ser inga skäl till att ha kvar deras ansikten.