Citat:
Ursprungligen postat av
BeskB
"buss" är en förkortning av "omnibus", vilket betyder "för alla".
"bil" är en förkortning av "automobil", vilket betyder "självförflyttande".
Du anstränger dig hårt för att undvika att förstå vad "jämställt med våldtäkt" betyder i straffhänseende...
Jag vet numer men hade väldigt svårt att förstå ligga är jämställt med fysiskt våld. går inte ihop språkligt och ett misstag att skapa den språkliga brytningen.
Det kan utställas samma strafflängd för mord som våldtäkt ekonomiskt brott beroende på diverse yttre omständigheter.
Skulle vilja se ett straff för ekobrott där domaren förklarar för den dömde som inte vet, att ditt brott jämställs med fysiskt våld. Det är därför du får denna straffmängd.
Lite som att i stället för att skapa knivlagen, så använder vi lag mot att gå runt med militärt laddat vapen på stan. En märklig genväg vore detta.
Lägger till, en lag måste kunna klara en korskoppling, den dömde får gå till lagen om våldtäkt för att förstå, och där står det att man får gå till lag om utnyttjande, och där står att man får gå till lag om kränkning. Lagen måste kunna spåras åt båda håll, annars är den dålig.
En person som ligger ska kunna gå till des lag för att förstå, även den som våldtagit (äkta) ska kunna gå till lag om att ligga och kunna förstå. Va de påstår att jag använt våld, men det är dubbelt jag har inte använt våld enlig denna del av lagen. Eller vill du påstå att det är olika lagar, det att det läggs till "av barn" gör det inte till en annan lag, förklara då så jag förstår i så fall.