2025-02-19, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Med andra ord - dumpen handlar inte om folk som försöker träffa barn. Dumpen handlar om att stoppa snuskchattande med barn.

Ett ofredande är i sig ett brott och ofta en förberedelse för ett övergrepp.
Dumpen och alla andra vill förstås förhindra alla brott mot barn.
Men vi noterar din avvikande åsikt.
Citera
2025-02-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det verkar vara standard hos dessa att skylla på och lägga ansvaret på barnen.

Ja och i sin tur på dumpen för hur gäddan beter sig.. Överhuvudtaget är allt som sker dumpen, föräldrarnas eller barnens fel i slutänden.
Citera
2025-02-19, 19:31
Medlem
Citat:
Att en 14-åring, efter dickpic nr 100, inte använder block eller rapportera knapparna som finns i de allra flesta appar är kanske lite underligt, men det ursäktar aldrig att bilderna skickades till att börja med.
Trodde dock att det fanns ett visst ansvar hos föräldrar att lära och fostra barn.

Att skriva så här...

Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det bästa man kan göra är att lära tonåringar att vara flitiga med BLOCKERA-knappen, tjata, nöt tills det går in i skallen. Håll koll på dom i din närhet, är det nån som inte fattar efter 100 upprepningar så ryker telefonen tills 18-års dagen.

...visar att man lägger huvudansvaret på barnen. Att sen dessutom föreslå att de ska straffas. Att överhuvudtaget tycka det är ok, eller ens realistiskt, att ha sådan kontroll över tonåringars kommunikation.

Det är stört. Riktigt stört.
Citera
2025-02-19, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Vilka ni?? Frisyrer.? Domen är helt korrekt men visar inte ett smack på dumpens modus.Hur dum får man egentligen. bli?? Är han random?? Ingen hon vet om? Åker han iväg till ett möte?? På vilket sätt är det smicker? Det är dina tolkningar.

Som svar på:

Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Du och den jag responderade vet att det handlade om en dom mot gädda #566 som visar

1. att det finns barn som kontaktar gäddor
2. samt därigenom smickrar dem
3. att de gör det via Kik
4. att det sen leder till våldtäkt med psykiska skador
5. att de inte är 63 år som många försöker påskina utan i snitt 47 år gamla, vilket gärningsmannen just råkade vara.

Förutom irrelevanta argument om Dumpens frisyrer, trafikbrott, tidigare beroende, skatter, Swish, fan och hans moster så kommer ni ständigt med lätt kontrollerbara faktafel varav några väldigt snyggt motbevisas av nämnda dom. Domen visar att Dumpens modus är relevant.

Visar att du inte fattar. Men jag lämnar det här åt alla andra att se de uppenbara sambanden mellan domen, Dumpens modus och kritiken mot Dumpens modus.
Senast redigerad av Regislator 2025-02-19 kl. 19:39.
Citera
2025-02-19, 19:35
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Att en 14-åring, efter dickpic nr 100, inte använder block eller rapportera knapparna som finns i de allra flesta appar är kanske lite underligt, men det ursäktar aldrig att bilderna skickades till att börja med.
Trodde dock att det fanns ett visst ansvar hos föräldrar att lära och fostra barn.
Precis. De som gör inbrott och stjäl en människas ägodelar gör självklart fel och bär ett ansvar, men om du fortfarande inte låser dörren efter hundra inbrott har du faktidkt också ett ansvar för det du drabbas av.
Citera
2025-02-19, 19:36
Bannlyst
Citat:

Tjena mittbena! Bra att du tar upp det där "ofredande". Hur ställer du dig till att BPSara gjorde sig precis skyldig till det brottet när hon klampade in på en gård och ryckte upp bildörren tre(!) gånger. Då tillkommer även brottet att klampa in på en privat gård för att ofreda PisseNisse.

Du kanske tycker det är okej när Dumpen Media Group AB och återfallsförbrytaren BPSara begår brott fast inte när andra gör det?
Citera
2025-02-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Tjena mittbena! Bra att du tar upp det där "ofredande". Hur ställer du dig till att BPSara gjorde sig precis skyldig till det brottet när hon klampade in på en gård och ryckte upp bildörren tre(!) gånger. Då tillkommer även brottet att klampa in på en privat gård för att ofreda PisseNisse.

Du kanske tycker det är okej när Dumpen Media Group AB och återfallsförbrytaren BPSara begår brott fast inte när andra gör det?

Vi noterar till hela nätets beskådan att du tycker den typen av ofredande är viktigare än sexualbrott mot barn.

Att gå in på en gård räknas knappast som något brott. Att rycka upp en bildörr en gång är knappast ett ofredande, men kanske om det görs tre gånger.

Som sagt. Vi ser att du tycker det är viktig att beivra när folk öppnar någons bildörr.
Citera
2025-02-19, 19:49
Bannlyst
Citat:
Vi noterar till hela nätets beskådan att du tycker den typen av ofredande är viktigare än sexualbrott mot barn.

Att gå in på en gård räknas knappast som något brott. Att rycka upp en bildörr en gång är knappast ett ofredande, men kanske om det görs tre gånger.

Som sagt. Vi ser att du tycker det är viktig att beivra när folk öppnar någons bildörr.

Att gå in på en privat gård och rycka upp en bildörr tre gånger är ett solklart brott. Nu har du lärt dig något nytt i ditt annars så gränslösa liv.

Jag kunde inte se att det pågick ett sexualbrott mot en barnunge i bilen? Får ta och kolla in den brottsliga ofredande filmen igen och se om jag kan se något pågående sexbrott i bilen.

Förresten vilka syftar du på med "vi"?
Senast redigerad av blompissare 2025-02-19 kl. 19:52.
Citera
2025-02-19, 20:04
Medlem
Citat:
Du tycker alltså ansvaret ligger på barnet som dessutom ska straffas ifall hen inte blockerar. Det avslöjar rätt bra hur jävla störd i huvudet du är.

Barn barn barn hela tiden. När jag var 10 år och gjorde fel i skolan så fick jag höra det. Jag blev bryskt tillrättavisad, fick skämmas men lärde mig något av det så klart och har inte mått dåligt. Hade givetvis inget med sexofredande att göra men nu från ingenstans har en epidimi av extremt kåta fjortisar brutit ut i Sverige och då måste något göras. Mitt förslag var BLOCKERA och det gäller även runkgubben men om fjortisen upprepar beteendet så krävs åtgärder t ex att telefonen tas i beslag.

Fjortisarna tjattrar online om sina jävla ponnys och Lennart 74 kommer in i samtalet och fjortisarna blir mega kåta, det måste förhindras. Vad är det du inte fattar? Klarar man inte av att blockera så passar man inte på internet, inte svårare än så.

Skolan bör definitivt rapa BLOCKERA på veckobasis.
Citera
2025-02-19, 20:52
Medlem
Citat:
Vet inte vilken åsikt du anser avvikande, men bryr mig inte nämnvärt.
Självklart ska alla brott mot barn bekämpas. Jag anser dock att de bör bekämpas utan att förstöra livet för oskyldiga anhöriga.
Vi noterar din avvikande åsikt.
Citera
2025-02-19, 20:55
Medlem
Citat:
Att skriva så här...

...visar att man lägger huvudansvaret på barnen. Att sen dessutom föreslå att de ska straffas. Att överhuvudtaget tycka det är ok, eller ens realistiskt, att ha sådan kontroll över tonåringars kommunikation.

Det är stört. Riktigt stört.
Dina ord och din tolkning av det som skrivits. Det är en riktigt störd förvridning av innebörden. Föräldrar har alltså inget ansvar för att lära, fostra och förbereda våra unga för livet?
Snacka om riktigt jävla störd...
Citera
2025-02-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Precis. De som gör inbrott och stjäl en människas ägodelar gör självklart fel och bär ett ansvar, men om du fortfarande inte låser dörren efter hundra inbrott har du faktidkt också ett ansvar för det du drabbas av.
Barn som blir utsatta för övergrepp har inget ansvar. Men vuxna runt barn har ansvar över de. Är barnet omförmöget att fatta bra beslut, om tex sin sexualitet, eller andra frågor, så är det den vuxnes ansvar att ta de besluten åt barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in