2024-12-09, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
mer ofta än sällan.

Kan du ge mig ett exempel?
Citera
2024-12-09, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YS1982
Tänk lite vidare....Det är inte bara vuxna som får smällen ! Så fort det kommer ut på sociala medier blir alla drabbade som tillhör till "gäddan" ! Sara Nilsson förstör inte bara ett liv utan flera som inte kan anmäla henne för rättsmässigt har hon ju inte rört dem ! Tänk om gäddan skulle ha ett barn hur den kommer mår i skolan ? Blir kanske mobbad ? Skulle han har haft en fru blir den med uthängd och kanske dömd ? Den lilla detaljen som skulle får betydligt mer prioritet än en pseudogädda" !!

Dumpen stöttar och hjälper anhöriga
Frun har inte gjort något fel och har inget att skämmas över
Om mobbing förekommer hoppas jag dom tar hjälp av skolan för att få stopp på det
Citera
2024-12-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag skrev att Sara inte har mördat någon och du hänvisade till mannen från Varberg

Hur förväntar du dig att jag ska tolka det inlägget annars?

Nåväl, det är omöjligt att läsa andra människors tankar, hur pass tät kontakt dom hade eller inte hade vet inte jag

Om gäddan vägrar svara i telefon och sedan efter en vecka tar sitt liv så finns det inte så mycket hon hade kunnat gjort annorlunda för att undvika dennes dödsfall
Det finns en rätt viktig aspekt som med allra största sannolikhet hade förhindrat självmordet (och flera andra självmord). Kan du gissa vad?
Citera
2024-12-09, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det finns en rätt viktig aspekt som med allra största sannolikhet hade förhindrat självmordet (och flera andra självmord). Kan du gissa vad?

Att gäddan tog sitt vuxna ansvar o förstod att det inte är acceptabelt att tända på barn o agera ut på det kanske
Senast redigerad av medea1 2024-12-09 kl. 07:40.
Citera
2024-12-09, 07:39
Medlem
Citat:

Jo, att gäddan inte hade skrivit som han gjorde till ett presumtivt barn och därmed utsatt sig själv för en enorm risk för att inte tala om det presumtiva barrnet
Citera
2024-12-09, 07:51
Medlem
Citat:
Dumpen stöttar och hjälper anhöriga
Frun har inte gjort något fel och har inget att skämmas över
Om mobbing förekommer hoppas jag dom tar hjälp av skolan för att få stopp på det

Om de lägger ner sin sjuka skitverksamhet
skulle de inte behöva stötta , krama, hjälpa gråta tillsammans med de anhöriga och barnen. Enkelt min vän!
Citera
2024-12-09, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Att gäddan tog sitt vuxna ansvar o förstod att det inte är acceptabelt att tända på barn o agera ut på det kanske

Mantrat igen. Var är helhetsperspektivet?
Är det för komplext?
Vi kör det enkla så att sektmedlemmarna
förstår.
Citera
2024-12-09, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Mantrat igen. Var är helhetsperspektivet?
Är det för komplext?
Vi kör det enkla så att sektmedlemmarna
förstår.

Ja det är ganska enkelt. Barn är inga sexobjekt. punkt. inte så svårt
Citera
2024-12-09, 08:15
Medlem
Citat:
Tror tråden är rörande överens om att ingen av gäddorna borde ha deltagit i chatkonversationerna från första början.
Frågan var riktad till Bertils uttalande att Dumpen inte kan göra mer, inte gäddan.
Så gissa igen - hur kunde Dumpen agerat annorlunda för att motverka självmord.
Citera
2024-12-09, 08:16
Medlem
Citat:
Ja det är ganska enkelt. Barn är inga sexobjekt. punkt. inte så svårt

Det är absolut ett perspektiv och bör definitivt beaktas, men ett helhetsperspektiv kräver mer än så.
Jag har full förståelse för att du inte mäktar med mer än så , utan som alla sektmedlemmar söker det enkla i tillvaron .
Kör på med tunnelvarianten om det får dig att må bra. Jag unnar dig det.
Citera
2024-12-09, 08:17
Medlem
Citat:
Jo, att gäddan inte hade skrivit som han gjorde till ett presumtivt barn och därmed utsatt sig själv för en enorm risk för att inte tala om det presumtiva barrnet
Även du svarar på en helt annan fråga...
Du hävdar att Dumpen inte kan göra något annorlunda för att motverka självmord (med orden "då finns det inte så mycket mer de kan göra").
Jag anser att du missar en viktig aspekt i det, och frågar därför om du kan gissa vad?
Citera
2024-12-09, 08:21
Medlem
Citat:
Tror tråden är rörande överens om att ingen av gäddorna borde ha deltagit i chatkonversationerna från första början.
Frågan var riktad till Bertils uttalande att Dumpen inte kan göra mer, inte gäddan.
Så gissa igen - hur kunde Dumpen agerat annorlunda för att motverka självmord.

De har ju suicidexperten Sara som gör bedömningarna. Visserligen har det gjorts några missar , men det är ju bara mänskligt .
I slutändan handlar det ju bara om något så simpelt som ett människoliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in