Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-13, 17:47
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://www.youtube.com/watch?v=NXPBu8wYIkM

Och de faktum att Bodstöm redan förklarat fint och pedagogiskt för Sjöberg att det han gör är fel och Patrik bara ler och anser att han inte gör något fel, kan göra något fel eller kommer göra något fel.
Det börjar bli dags att han får lära sig att hans handlingar kan få konsekvenser.

Tittade på klippet och förvånas över hur fräsch han ändå ser ut där och nu 7 år senare liknar en uteliggare.
Han måste självmedicinerat hårt med colombian snow sista åren när pengarna från dumpen kommit in.
Senast redigerad av goofer 2024-11-13 kl. 17:52.
Citera
2024-11-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Patrik och Sara är inte dummare än att de visste precis vad de gjorde när de drog igång dumpen.
Att jaga pedofiler och senare hänga ut dessa, att bli utpekad som pedofil är kanske det mest stigmatiserande man kan bli och dessa kommer enligt dumpens affärsmodell bli lätta utpressningsoffer.

Det här var vi flera som påtalade redan vid dumpens start att det handlar inte om att rädda några barn, det handlar enkom om att två kriminella pundare skall få in pengar utan att behöva förvärvsarbeta.

Det började sladda redan direkt när swisharna till Sara privata konto skulle märkas "gåvor" för att på så sätt undkomma beskattning.

På den vägen är det.

Det tog dock mycket längre tid än jag och flera andra trott innan proppen gick ur och folk faktiskt vågade anmäla dumpen.

Efter ha läst Cantwells krönika i aftonslasken så är det ganska givet att nästa hotell för de två pundarna blir hotell Gripen.
Tror också det blir hotell gripen. P.S kan nog inte räkna med någon hjälp från sina kriminella vänner.
Citera
2024-11-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det här inlägget tycker jag säger allt om din empatiska förmåga.

På vilket sätt?
Jag vill inte att en enda av dom ska ta sitt liv utan däremot ta ansvar över sina handlingar och sedan leva med dom

Det är väldigt olyckligt att människor tar livet av sig, personer som mår dåligt ska söka hjälp och inte ge upp
Citera
2024-11-13, 17:54
Medlem
SegerHelg88s avatar
Så Pundar-Patrik och Skinhead-Sara har fått Bodström efter sig? Detta kommer bli värt att poppa popcorn för.
Citera
2024-11-13, 17:55
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Exakt!! Dom är rökta. Bra att det kommer fram!!

Det värsta är att riktiga barnknullare, alltså pedofiler, kommer undan.

Hebefiler och efebofiler, som inte ens har en störd personlighet, även om det finns undantag, buntas ihop med sadister. För att människor tror allt under 18 är pedofili.

Pedofiler vill inte ha 12-åriga ungdomar, de vill ha 7-åringar.

Jag kastar gärna, men inte med glädje, 12-åringar som mördat, i fängelse på livstid.
I Nederländerna är man straffmyndig från 12 års ålder, är alla i Nederländerna därför pedofiler?
Senast redigerad av Ftyddgsf456u 2024-11-13 kl. 17:57.
Citera
2024-11-13, 17:58
Medlem
Citat:
En advokat med Bodströms status skulle givetvis inte bestämma sig för att driva det här om han inte hade ordentligt på fötterna och var säker på att vinna. Dumpen är körda!

Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Det har varit tyst om Bodström länge, han behöver uppmärksamhet. Dessutom en klient som är så betalningsvillig. Klart Advokat Bodström är där direkt.
När jag hör Bodström tänker jag bara på Allrahärvan och duckande av pissprov. En girig sosseclown kåt på löpsedlar.
Citera
2024-11-13, 17:59
Citat:
En advokat med Bodströms status skulle givetvis inte bestämma sig för att driva det här om han inte hade ordentligt på fötterna och var säker på att vinna. Dumpen är körda!

Bodström borde kolla in putte och saras sociala medier-konto, som inte är skyddade av utgivningsbevis.
Citera
2024-11-13, 18:02
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Du kallar Thomas Bodström för kolatorsk!! Nu får du väl skärpa dig. Den enda kolatorsken i detta sammanhang är ## Det vet du också.

Tja, om man vägrar pissprov är man naturligtvis inte ren.
Citera
2024-11-13, 18:04
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
På vilket sätt?
Jag vill inte att en enda av dom ska ta sitt liv utan däremot ta ansvar över sina handlingar och sedan leva med dom

Det är väldigt olyckligt att människor tar livet av sig, personer som mår dåligt ska söka hjälp och inte ge upp

Då tycker jag du ska ta Ditt ansvar och inte stödja verksamhet som driver människor i döden.
Citera
2024-11-13, 18:11
Medlem
okok1s avatar
AB:
Citat:
Advokaterna Thomas Bodström och Hanna Larsson Rampe har nu lämnat in en första polisanmälan.

– Vi polisanmäler Impulskollens Michael Strandberg och Dumpens Sara Nilsson och Patrik Sjöberg. Det handlar om brott som kan ge flera års fängelse, och vartefter kommer jag att representera bortåt tio personer i det här fallet.

– Men vi utreder också om det kan vara grovt vållande till annans död för de som tagit sina liv efter det att de publicerats på Dumpen.

Nu är det kokta fläsket stekt! Tänk om båda dör i fängelset?
Citera
2024-11-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Vem av flera som kan hållas ansvarig för vad får utredas. Där är ett individuellt ansvar och man svarar för det brott man i så fall har begått.

Om allt detta dömdes för i ett och samma mål, skulle det förmodligen bli åratal i fängelse, även med mängdrabatt. Om det trillar in fler anmälningar om utpressning/olaga tvång/bedrägeri kan, om förutsättningar föreligger för det, anmälningarna sammanfogas i en och samma utredning/mål.

Beträffande förtal/grovt förtal är det enskilt åtal som uthängda får driva. Där synes det bli fråga om flera olika mål. På sikt leder åtskilliga sådana fällande domar till att straffet skärps för Sara Nilsson på grund av upprepad brottslighet av samma art, så då blir det till att skaka galler.

När Bodström uttalar att anmälningar om olaga tvång, bedrägeri och utpressning nu görs, är det ett sätt att agera med hängslen och livrem. Det lär inte dömas för samtliga dessa brott om gärningen är en och samma, som ju är fallet med dagens 1,8 M-scoop.

Vi får helt enkelt konsultera straffrättens konkurrenslära. Utpressning ses av lagstiftaren som ett allvarligare brott och om det är bevisat får det så att säga företräde - olaga tvång är subsidiärt i förhållande till utpressning: Det olaga tvånget konsumeras, som jurister säger, av utpressningen, och det döms då bara för utpressning i så kallad lagkonkurrens (döms för ett av brotten).

Utpressning förutsätter olaga tvång, men dessutom ska det innebära ekonomisk vinning för gärningspersonen och motsvarande skada för offret. Utpressning konsumerar även bedrägeri.

Anledningen till att Bodström anmäler brett är för att hålla alla dörrar öppna för alternativ: Om inte utpressning är förövat, kan olaga tvång ändå vara det. Om inte utpressning är förövat, kan ändå bedrägeri vara det. Olaga tvång och bedrägeri torde kunna dömas i brottskonkurrens (döms för båda brotten).

Utpressning - maxstraff tre år. Grov utpressning - minst två och max åtta år.

Vållande/grov vållande till annans död i och med självmorden, som Bodström säger sig vilja få utrett också, blir betydligt svårare, för att inte säga omöjligt, att fälla för. Varför?

Därför att orsaken till självmorden anses, om jag har fattat rätt, vara själva publiceringen på dumpen.se. Innehåll som publiceras på dumpen.se är skyddat av yttrandefrihetsgrundlagen. För att fälla Sara Nilsson för ett brott på grund av just publicerat innehåll på dumpen.se krävs stöd i grundlagen.

Något sådant stöd finns inte beträffande vållande till annans död. Det brottet utgör exempelvis inte något yttrandefrihetsbrott. Det följer av den så kallade exklusivitetsprincipen, enligt vilken ett kriterium för att döma en utgivare för brott på grund av publicerat innehåll är explicit stöd i grundlagen. Yttrandefrihetsgrundlagen är på så sätt exklusiv som strafflag i fråga om brott som begås via en publicering.

Det krävs att man konstaterar att Sara Nilsson har agerat på något annat sätt, bortom själva publiceringen (för då gäller vanliga straffrättsregler även för Sara Nilsson), som innebär ett oaktsamt (relevant) orsakande av död i och med självmorden. Det är emellertid en juridisk-teknisk övning jag för dagen inte ser skulle bära frukt.
Jag bugar min käre Lessler. Jag är också tveksam till vållande. Tyvärr. Att någon kan ge upphov till så många människors död och i princip vara åtalsimmun känns olustigt. Det känns också som att det går mot avsikten i vår grundlag.

Hur som helst - ännu en strålande redogörelse.
Citera
2024-11-13, 18:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ftyddgsf456u
Det värsta är att riktiga barnknullare, alltså pedofiler, kommer undan.

Hebefiler och efebofiler, som inte ens har en störd personlighet, även om det finns undantag, buntas ihop med sadister. För att människor tror allt under 18 är pedofili.

Pedofiler vill inte ha 12-åriga ungdomar, de vill ha 7-åringar.

Jag kastar gärna, men inte med glädje, 12-åringar som mördat, i fängelse på livstid.
I Nederländerna är man straffmyndig från 12 års ålder, är alla i Nederländerna därför pedofiler?

Ja , de verkliga pedofilerna är nog väldigt svåra att komma i kontakt med på nätet med dumpens metod.
Börje 57 är på en vuxensite och får kontakt med någon 18 +. Efter en stund frågar 18+ om att byta forum. Nu kommer “bara så du vet jag är 6 år”. Hur realistiskt är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in