2024-05-09, 16:08
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Varsågod. Så du vet; Dumpen finns där barn finns. IYKYK.

jag vet inte vad IYKYK står för.

Så Dumpen har kontrontationer vi aldrig får se? Alltså med gäddor dom fångar på andra ställen. Eller finns det konfrontationer uppe från t ex roblox? Länka i så fall.
Citera
2024-05-09, 16:10
Medlem
Citat:
Men är du efterbliven, vi diskuterar bestraffning av grooming oavsett vem som är på andra sidan, så länge gäddan TROR det är en underårig.

Gees, trögaste forumisten ever.

Läs gärna EU-kommisionens förslag till lagstiftning på området.
Här finns en rad åtgärder men inget om brottsprovokation och uthängningar.
Lagen ska förhoppningsvis vara på plats 2 augusti 2024.
Vad gäller grooming finns redan en lagstiftning.
Citera
2024-05-09, 16:21
Medlem
Citat:
Vad vet du om det?

Jag baserar det på hur gäddgubbar/män/pojkar numera uttrycker oro och anger Dumpen som orsak till detta när när de skriver till barn/ungdomar och att de enligt barnen blivit lite färre. Denna kunskap har jag erhållit dels som förstahandsuppgifter från flertalet ungdomar OCH från personer i elevvårdsposition vilka arbetar på olika skolor i Stockholms stad och har elevkontakt om dylika ärenden kontinuerligt, i samtliga fall sen många år.

Känslor är knappast giltiga källor. Inte en enda egen upplevelse heller.

Bara ett förtydligande. Ska jag tolka detta som att elever i stadens skolor har uttryckt att det blivit färre vuxna(gäddor) som kontaktar dem och de kopplar detta till dumpens arbete??
Citera
2024-05-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Läs gärna EU-kommisionens förslag till lagstiftning på området.
Här finns en rad åtgärder men inget om brottsprovokation och uthängningar.
Lagen ska förhoppningsvis vara på plats 2 augusti 2024.
Vad gäller grooming finns redan en lagstiftning.
Vi talade inte om offentliga avslöjanden, men det är tillåtet när det gäller de flesta brott i merparten av EU. DU ska nog läsa in dig på vad som gäller för bevis/brottsprovokation vid barnsexbrott för de länder jag gav dig.

Eftersom du har så svårt att förstå ska jag ta det en gång till: grooming-lagstiftningen i Sverige gäller inte när barnet är fiktivt, som det gör i de flesta andra länder där själva handlingens avsikt är kriminaliserad. Läs det högt och sakta tre gånger.
Citera
2024-05-09, 16:27
Medlem
Citat:
Vi talade inte om offentliga avslöjanden, men det är tillåtet när det gäller de flesta brott i merparten av EU. DU ska nog läsa in dig på vad som gäller för bevis/brottsprovokation vid barnsexbrott för de länder jag gav dig.

Eftersom du har så svårt att förstå ska jag ta det en gång till: grooming-lagstiftningen i Sverige gäller inte när barnet är fiktivt, som det gör i de flesta andra länder där själva handlingens avsikt är kriminaliserad. Läs det högt och sakta tre gånger.

Vad går då den nya föreslagna lagstiftningen ut på inom EU om det redan är implementerat överallt utom i Sverige??
Citera
2024-05-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelgrodan
Du såg att Jennifer skrev BASERAR va? Du vet när kvinnor som Jennifer använder versaler så är bristningsgränsen nära.

De finns ingen som är nära bristningsgränsen huvudsyftet är att som i mitt fall döma någon på säker grund med lagstiftning som inte är rättsröta en total omöjlighet att få någon dömd med svag bevisning och tvivelaktiga metoder de går inte ha ett system med brottsprovokation och hävda att de löser problemet. Straffet kommer i vilket fall som helst inte kunna bli högt och risken är att förövare går fri då kan man inte göra någonting alls och i praktiken förvarnat en eventuell kriminell allernativt satt ditt en oskyldig individ.
Citera
2024-05-09, 16:40
Medlem
Citat:

Bevisprovokation är reglerad inom EU och får bara användas av polis som en åtgärd. I Sverige utreds om samma praxis kan gälla här. Ingen stans är dumpens metoder tillåtna som bevisprovokation.
Citera
2024-05-09, 16:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det vi pratade om var huruvida en prostituerad gör något olagligt, vilket inte är fallet.

Det faller på sin egen orimlighet att man kan utnyttja sig själv. Och det är heller inte koppleri i Dumpens fall av just den anledningen du nämner. Det är inga som helst svårigheter för Dumpen beträffande detta. Det kommer aldrig prövas för att det är helt uppenbart att det aldrig skulle leda till en fällande dom för koppleri.
Du har rätt i att den ursprungliga diskussionen var att man gynnar ett brott med att sälja sig, och det är det inte när det gäller sex trots att köpt sex är förbjudet. I det avseendet skiljer det sig från annat, då säljaren anses vara den utsatte.

Dumpens avsikt är inte att sälja sex, men gäddan ska tro det, och ställer man ut en person för att locka fram, har man utsett en ung person att spela sexsäljare (för sigg- sider), hur ska man kunna avföra att det inte gäller koppleri? Är Sara en garant för att det inte är sexköp det är fråga om? Brottet är mot den utställda personen och denne är under 18 år, alltså ett barn.

Dumpen har skött verksamheten med chattandet, och ställer ut en person som ska möta upp och erbjuda sex. Var kommer bevis för att det inte är ett riktigt sexköp att finnas. Och man kan inte låta ett barn få ta det beslutet för sig själv, då det finns personliga risker med tillvägagångsättet.
Citera
2024-05-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Ok, vi får väl lägga ner socialtjänst och BUP och låta Dumpen ta över verksamheten så att skattepengarna kommer till någon nytta. Halleluja!!!!!

De är totalt tandlösa, okunniga o ineffektiva så för min del tror jag inte de skulle kunna bli så mycket sämre med en privat aktör där pengarna kommer till användning.
Citera
2024-05-09, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du har rätt i att den ursprungliga diskussionen var att man gynnar ett brott med att sälja sig, och det är det inte när det gäller sex trots att köpt sex är förbjudet. I det avseendet skiljer det sig från annat, då säljaren anses vara den utsatte.

Dumpens avsikt är inte att sälja sex, men gäddan ska tro det, och ställer man ut en person för att locka fram, har man utsett en ung person att spela sexsäljare (för sigg- sider), hur ska man kunna avföra att det inte gäller koppleri? Är Sara en garant för att det inte är sexköp det är fråga om? Brottet är mot den utställda personen och denne är under 18 år, alltså ett barn.

Dumpen har skött verksamheten med chattandet, och ställer ut en person som ska möta upp och erbjuda sex. Var kommer bevis för att det inte är ett riktigt sexköp att finnas. Och man kan inte låta ett barn få ta det beslutet för sig själv, då det finns personliga risker med tillvägagångsättet.
Frågan är snarare var beviset är att det är ett riktigt sexköp.
Citera
2024-05-09, 16:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Frågan är snarare var beviset är att det är ett riktigt sexköp.
Där har du nog rätt, det kanske måste spelas in registrerade stön för att det ska gälla. Men kvarstår det lagliga- moraliska att blanda in barn i verksamheten med de risker som kan uppstå för denne med trakasserier och hot.
Citera
2024-05-09, 17:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

EU har tydliga skrivningar att det inte får framtvingas brott som inte skulle skett utan åtgärden från myndighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in