Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-11, 23:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Hälften av dom filmer jag har sett på Dumpen.se ( DU har säkert sett fler) är ju en autistisk asbergersnubbe som är jävligt weird. Ingen respekterar dom ens i vanliga livet, för dom är lika konstiga som ett sönderkört cyckelställ. Dom är riktigt dumma i huvudet helt enkelt.

Din beskrivning av en "omöjlig groomande pedofil" är en av fler beskrivningar över en typisk framgångsrik groomande pedofil. Bortsett från detta finns det gott om pedofiler som håller sig till barnporr, det är precis lika angeläget att ta fast dessa som de som söker upp barn irl för sexuellt syfte. Det finns pedofiler som nöjer sig med barnporr men de som jagar irl är i regel även konsumenter av barnporr. Av just den anledningen borde samtliga Dumpen-män utredas.
Citera
2022-03-11, 23:19
Medlem
Vattenfyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Din beskrivning av en "omöjlig groomande pedofil" är en av fler beskrivningar över en typisk framgångsrik groomande pedofil. Bortsett från detta finns det gott om pedofiler som håller sig till barnporr, det är precis lika angeläget att ta fast dessa som de som söker upp barn irl för sexuellt syfte. Det finns pedofiler som nöjer sig med barnporr men de som jagar irl är i regel även konsumenter av barnporr. Av just den anledningen borde samtliga Dumpen-män utredas.

Du läser in något jag inte har sagt eller sagt emot.

Skärpning.
Citera
2022-03-11, 23:24
Medlem
Psykonaut-s avatar
Kvällspressen och SvT har gjort samma förr, men maskade kanske GM.

Vidare så har vi HBTQ-rörelsen där pedofili är accepterat och övergreppen mörkas.
https://detgodasamhallet.com/2019/01/02/gastskribent-john-gustavsson-pedofilerna-och-hbtq-rorelsens-morka-historia/

Jag röstar ja i frågan, häng ut dem.
Citera
2022-03-11, 23:26
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenfylld
Du läser in något jag inte har sagt eller sagt emot.

Skärpning.

Inte alls, jag tog tillfället att påminna alla i denna tråd som påstår att Dumpen-männen aldrig hade fått möjligheten att grooma riktiga barn inte har en aning om vad de talar om. Jättebra att du fattar det.
Citera
2022-03-11, 23:30
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Jag tycker att Dumpen ska sprida ut "gäddhängningarna" lite bättre, för nu får man tre-fyra-fem stycken inom loppet av ett par dygn, sen är det tyst i en vecka innan det kommer nytt.
Citera
2022-03-11, 23:31
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
År 2021 - Hur kan grooming gå till?

Kontakten kan till en början vara rolig och spännande. Förövare kan lägga ner mycket tid på att bygga en relation och skapa ett förtroende hos barnet.
Lite synd att dumpen väljer att låta just fenomenet grooming hamna helt i skymundan.

I deras standardrepertoar så hoppar de ju alltid (?) över just det steget.

A. Hej. Jag är en tjej på 13 (alt.14) som vill bli av med oskulden.
B. Hej. Jag är en snygg, skötsam och yrkesarbetande kvinna som ställer upp på sex med vem som helst. Enda kravet är att min minderåriga dotter "står i centrum".

Vore intressant att se vilken typ av klientel man skulle fånga upp om decoyen istället var en mer realistisk osäker tjej i yngre tonåren. Misstänker att de skulle vara lite mer "sofistikerade" typer som dök upp.
Citera
2022-03-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-

Vidare så har vi HBTQ-rörelsen där pedofili är accepterat och övergreppen mörkas.
https://detgodasamhallet.com/2019/01/02/gastskribent-john-gustavsson-pedofilerna-och-hbtq-rorelsens-morka-historia/

Se mitt andra inlägg
Senast redigerad av kexchoklad123 2022-03-11 kl. 23:47.
Citera
2022-03-11, 23:42
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Citat:
Lite synd att dumpen väljer att låta just fenomenet grooming hamna helt i skymundan.

I deras standardrepertoar så hoppar de ju alltid (?) över just det steget.

A. Hej. Jag är en tjej på 13 (alt.14) som vill bli av med oskulden.
B. Hej. Jag är en snygg, skötsam och yrkesarbetande kvinna som ställer upp på sex med vem som helst. Enda kravet är att min minderåriga dotter "står i centrum".

Citat:
Vore intressant att se vilken typ av klientel man skulle fånga upp om decoyen istället var en mer realistisk osäker tjej i yngre tonåren. Misstänker att de skulle vara lite mer "sofistikerade" typer som dök upp
.

Dumpenuthängningarna domineras av A-kategorin där den unga tjejen, enligt chattarna, blivit kontaktad utifrån sitt unga nick och sedan har approachen varierat. Att Dumpen övht försöker med B-kategorin kan jag tänka beror på att de vill visa att det finns en marknad för barn som är så små att de själva inte är aktiva på nätet. En av mina kolleger, som jag nämnt tidigare i denna tråd, åkte dit i en pedofilhärva där föräldrar bjöd ut sina små barn så jag förstår Dumpens ambition med kategori B.
Citera
2022-03-11, 23:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Nu är det ju stor skillnad på MSM och Dumpen. MSM utgår ifrån fällande dom och låter rättssamhället ha sin jargong.

Nej.
Citera
2022-03-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-

Nu är det ju stor skillnad på MSM och Dumpen. MSM utgår ifrån fällande dom och låter rättssamhället ha sin gång. Dumpen använder sig av brottsprovokation och lurar männen i en fälla. Männen hängs ut utan att ha dömts. Rätt eller fel, men den här typen av sidor tenderar att stängas ner förr eller senare då risken alltid finns att någon oskyldig hängs ut och får sitt liv förstört.

Man får likna det vid om jag skulle starta en blogg där snygga tjejer provocerar män på internet och frågar om de vill mötas upp för att våltda, köpa sex eller dylikt. Männen på andra sidan kanske inte tar detta på fullaste allvar utan tror att de ska på dejt med en snygg tjej medan de möter upp ett aggressivt team som genast börjar filma personen och ställa frågor.

En stund senare hänger jag ut personen som "våldtäktsman" eller "sexköpare" på min blogg. Skulle folket här tycka det var roligt?

I lagens mening har inget brott begåtts, men likväl så har jag i mitt tycke fångat en potentiell sexköpare eller våldtäktsman i min fälla.

Det enda som skiljer min blogg mot Dumpen är att folk har betydligt starkare åsikter om grooming och det har även jag. Men i lagens mening skulle de här personerna lika gärna kunna sätta dit en 15-åring som raggar på en 14-åring. Nu tror jag definitivt att om det skulle hända så skulle man se mellan fingrarna och helt enkelt inte följa upp med annat än att tillrättavisa personen så jag tror även att de här personerna bakom Dumpen är aningen selektiva med vilka man bestämmer träff med och hänger ut.

Dvs, det vi mest kommer se på bloggen är bottenskrap och funktionshindrade personer. Inte en chans att de skulle konfrontera en person som är farlig och det är just de här individerna som måste kartläggas och sättas bakom lås och bom.

Dumpen löser inga som helst problem och fyller endast funktion som något slags freak show som pöbeln kan besöka för att peka och se ner på de som hängs ut.

En farlig väg att gå som kan innebära att de här personerna går från groomare som skickar penisbilder till att börja agera utåt när de känner att de inte längre har något att förlora.
Citera
2022-03-11, 23:55
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
"Det är fel"? Vad är fel? Vem gör fel?

I USA så informeras hela grannskapet om en pedofil flyttar till ett nytt boende att en dömd pedofil bosätter sig i området.
Att ibland så är det den enda vägen att gå, då barnen alltid ska komma först gällande frågan.
Att jag förstår Patrik som blivit utsatt gör detta, att utsatta i vuxen ålder aktivt vill skydda barn och att det är deras kall vilket räddar andra barn, deras superkraft.

Tyvärr så blir en del utsatta även de pedofiler i vuxen ålder och förgriper sig på barn.
Patriks superkraft är bättre än den motsatta som är mycket värre.
Citera
2022-03-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Nu är det ju stor skillnad på MSM och Dumpen. MSM utgår ifrån fällande dom och låter rättssamhället ha sin gång. Dumpen använder sig av brottsprovokation och lurar männen i en fälla. Männen hängs ut utan att ha dömts. Rätt eller fel, men den här typen av sidor tenderar att stängas ner förr eller senare då risken alltid finns att någon oskyldig hängs ut och får sitt liv förstört.

Man får likna det vid om jag skulle starta en blogg där snygga tjejer provocerar män på internet och frågar om de vill mötas upp för att våltda, köpa sex eller dylikt. Männen på andra sidan kanske inte tar detta på fullaste allvar utan tror att de ska på dejt med en snygg tjej medan de möter upp ett aggressivt team som genast börjar filma personen och ställa frågor.

En stund senare hänger jag ut personen som "våldtäktsman" eller "sexköpare" på min blogg. Skulle folket här tycka det var roligt?

I lagens mening har inget brott begåtts, men likväl så har jag i mitt tycke fångat en potentiell sexköpare eller våldtäktsman i min fälla.

Det enda som skiljer min blogg mot Dumpen är att folk har betydligt starkare åsikter om grooming och det har även jag. Men i lagens mening skulle de här personerna lika gärna kunna sätta dit en 15-åring som raggar på en 14-åring. Nu tror jag definitivt att om det skulle hända så skulle man se mellan fingrarna och helt enkelt inte följa upp med annat än att tillrättavisa personen så jag tror även att de här personerna bakom Dumpen är aningen selektiva med vilka man bestämmer träff med och hänger ut.

Dvs, det vi mest kommer se på bloggen är bottenskrap och funktionshindrade personer. Inte en chans att de skulle konfrontera en person som är farlig och det är just de här individerna som måste kartläggas och sättas bakom lås och bom.

Dumpen löser inga som helst problem och fyller endast funktion som något slags freak show som pöbeln kan besöka för att peka och se ner på de som hängs ut.

En farlig väg att gå som kan innebära att de här personerna går från groomare som skickar penisbilder till att börja agera utåt när de känner att de inte längre har något att förlora.
Dumpen tilbyr en nedside som kan skremme pedoer fra å jakte på folks unger på nettet.
Pedoene som Dumpen har eksponert har vært utsatt for alle ptensielle nedsider uten at det har stoppet dem, de tar bar høyde for at det kan skje.
Politi, utpressing og juling har vært prøvd uten hell, de fortsetter jakten.
Noen har vært nesten 10 år på sider beregnet på barn.

Det forteller oss at det er behov for Dumpen.
Når du har folk som KinkyOve som prøver å få pisse i kjeften på en 13 åring og få henne til å leke med avføring, avanserte perversiteter, traumatiserende for en 13 åring må det fungerende virkemidler til.

Da får pedoene slite med Dumpen til det kommer bedre alternativer.

Svin som KinkyOve skulle vært tredd på en påle og satt ut som advarsel til andre, det gjorde de i gamle dager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in