2023-07-16, 16:30
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Visst, de gör ett jobb med att hitta barnporr osv, så att polis kan ageta. Hade de bara låtit bli att hänga ut som de gör så hade jag hejat på.

Jag anser att omgivningen måste varnas för människor som har ett sexuellt intresse för barn för dom är farliga
Citera
2023-07-16, 16:43
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Jag anser att omgivningen måste varnas för människor som har ett sexuellt intresse för barn för dom är farliga

Absolut!
Allt annat vore absurt.
Citera
2023-07-16, 16:46
Medlem
Dumpen ogillar starkt mothugg och kritik mot deras pseudo bisyssla.

Går både S&P på socialbidrag? Någon som vet?
Citera
2023-07-16, 16:55
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Dumpen ogillar starkt mothugg och kritik mot deras pseudo bisyssla.

Går både S&P på socialbidrag? Någon som vet?

Blir de äckliga pedofilerna bättre om någon helt annan går på socialbidrag?
Citera
2023-07-16, 17:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Jag tror polisen gör en annan bedömning och anser att dumpen är en tillräckligt legitim organisation för att dom ska kunna sammarbeta

Du får nog drömma vidare ett tag till om en nedstängning av dumpen
Dumpen är en organisation som är kontroversiell, som förtalar personer på så sätt som normalt är förtal, om de inte haft sitt bevis.

Är ju i snudd på lika en polis som är med i HA. Som fri medborgare kan man inte hindra en vara med i HA. Men klart problematiskt för organisationen. När de ser att det är Sara som ringer gör de klokt i att inte svara.
Citera
2023-07-16, 17:15
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen är en organisation som är kontroversiell, som förtalar personer på så sätt som normalt är förtal, om de inte haft sitt bevis.

Är ju i snudd på lika en polis som är med i HA. Som fri medborgare kan man inte hindra en vara med i HA. Men klart problematiskt för organisationen. När de ser att det är Sara som ringer gör de klokt i att inte svara.

Det är int så att poliser är med och jobbar för dumpen, däremot tar dom tacksamt emot tips ifall dom har ngt konkret

På samma sätt så tar polisen emot tips från HA medlemmar som vill förstöra för egna eller konkurrerande grupper
Citera
2023-07-16, 17:20
Medlem
Trepidations avatar
Citat:

Spelar egentligen ingen roll om det finns bevis eller inte, förtal handlar om uppsåt. I det här fallet eventuellt yttrandefrihetsbrott, men eftersom vår justitiekansler inte är särskilt mån om att gräva i grundlagsskyddade regelverk kan de fortsätta. Någon gång kanske de tar det för långt, får JK att vakna till liv och faktiskt pröva frågan.
Senast redigerad av Trepidation 2023-07-16 kl. 17:22.
Citera
2023-07-16, 17:27
Medlem
Citat:
Det är int så att poliser är med och jobbar för dumpen, däremot tar dom tacksamt emot tips ifall dom har ngt konkret

På samma sätt så tar polisen emot tips från HA medlemmar som vill förstöra för egna eller konkurrerande grupper
Tips kan vemsomhelst lämna till polisen.
Det Dumpen pysslar med faller inte under allmänt åtal. Så deras tips är betydelselösa och komplett meningslösa.
Citera
2023-07-16, 17:29
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Håller inte riktig med dig.Att du blev sexfixerad är ju bara att beklaga men det jag hör och vad min kvinnliga kollega fått höra så är en 13 åring oftast väldigt insatt i det sexuella.

Jag ringde faktiskt henne när jag läst ditt inlägg för att höra efter vad hon som pratar mer privat med tjejerna visste och hon sa att dagens tonåringar vet mycket väl om sex och det runt.

Som hon sa att idag har man ju sina mobiler och kan genom ett klick bara titta på porr och hon sa att det är väldigt många av dessa unga tjejer som är nästan mer insatta i detta med sex än vad hon själv är.

Så att du blev sexfixerad är ju tyvärr bara att beklaga men det är tyvärr ingen ursäkt för att ragga på barn.

Sen finns det faktiskt vård att få om man har blivit sexfixerad det är enkelt.
Nu gör du ett fel som man ofta gör, det är väldigt olika på barn som barn.

Vet inte din kollegas informationsgrad, vilka hon har träffat, och i vilka sammanhang, men det kan vara så att hon just träffat välfungerande informerade just. Och om de är insatta i sex kan man då fråga sig den enorma skada som det skulle ge? Fastän de är insatta.

Personer med IF har inte de möjligheterna att förstå. Att få information från nätet typ porr och Dumpen och kompisar är inte bra. Men det är så det är, Dumpen behöver inte göra det värre.

Har nämnts att 16 år är en vanlig ålder i andra länder, 18 år har nämnts och den tycker jag är bra innan dess ses man som barn. Problemet är ju då debutålder anges till 17 år och lite till. De presenterade statistik gällande 16 till 29 år, jag frågade dem varför då de flesta inte debuterat. De svarade att genomsnittlig debutålder är 15 till 16 år. Problemet om man då ändrar åldern till 16 år blir ju hälften av ungarna brottslingar, så kan man inte ha det. Bra att förbjuda tobak och alkohol? Men inte då, det bara skulle göra fler till brottslingar.
Citera
2023-07-16, 17:31
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Tips kan vemsomhelst lämna till polisen.
Det Dumpen pysslar med faller inte under allmänt åtal. Så deras tips är betydelselösa och komplett meningslösa.

De flesta anmälningar Dumpen gör är sexuellt ofredande och barnporrnografi och det går defenitivt under allmänt åtal
Citera
2023-07-16, 17:33
Medlem
Citat:
De flesta anmälningar Dumpen gör är sexuellt ofredande och barnporrnografi och det går defenitivt under allmänt åtal
Seriöst, är du sinnesslö. Det existerar inget brottsoffer.
Citera
2023-07-16, 17:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Ja. Två pundare som groomar människor med intellektuell funktionsnedsättning i flera månader för att få till en träff - för att sedan hänga ut dessa som pedofiler. Men det stannar inte där. Pundarna vill gärna ha kukbilder så de kan hängas ut nakna också. Tydligen är det viktigt för Sara och Patrick att det ska finnas massor av snoppar. Det är jätteviktigt!!!!!!!!

Klart det är kontroversiell när man utnyttjar de svagaste i samhället och hänger ut de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in