Citat:
Ursprungligen postat av
Andsved
Håller inte riktig med dig.Att du blev sexfixerad är ju bara att beklaga men det jag hör och vad min kvinnliga kollega fått höra så är en 13 åring oftast väldigt insatt i det sexuella.
Jag ringde faktiskt henne när jag läst ditt inlägg för att höra efter vad hon som pratar mer privat med tjejerna visste och hon sa att dagens tonåringar vet mycket väl om sex och det runt.
Som hon sa att idag har man ju sina mobiler och kan genom ett klick bara titta på porr och hon sa att det är väldigt många av dessa unga tjejer som är nästan mer insatta i detta med sex än vad hon själv är.
Så att du blev sexfixerad är ju tyvärr bara att beklaga men det är tyvärr ingen ursäkt för att ragga på barn.
Sen finns det faktiskt vård att få om man har blivit sexfixerad det är enkelt.
Nu gör du ett fel som man ofta gör, det är väldigt olika på barn som barn.
Vet inte din kollegas informationsgrad, vilka hon har träffat, och i vilka sammanhang, men det kan vara så att hon just träffat välfungerande informerade just. Och om de är insatta i sex kan man då fråga sig den enorma skada som det skulle ge? Fastän de är insatta.
Personer med IF har inte de möjligheterna att förstå. Att få information från nätet typ porr och Dumpen och kompisar är inte bra. Men det är så det är, Dumpen behöver inte göra det värre.
Har nämnts att 16 år är en vanlig ålder i andra länder, 18 år har nämnts och den tycker jag är bra innan dess ses man som barn. Problemet är ju då debutålder anges till 17 år och lite till. De presenterade statistik gällande 16 till 29 år, jag frågade dem varför då de flesta inte debuterat. De svarade att genomsnittlig debutålder är 15 till 16 år. Problemet om man då ändrar åldern till 16 år blir ju hälften av ungarna brottslingar, så kan man inte ha det. Bra att förbjuda tobak och alkohol? Men inte då, det bara skulle göra fler till brottslingar.