Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.1987
Jag är int särskillt hämndlysten
Tycker bara att människor behöver få veta om vilka i vårt samhälle som kan tänka sig våldta ett barn
Du är nog mer hämndlysten än du vill erkänna.
Du skrev att du varit utsatt för övergrepp vilket gör att jag, när jag generaliserar, sätter dig i samma skåp som S&P. Det faktum att du proklamerar Dumpen som ett legitimt tillvägagångssätt att bekämpa övergrepp mot barn är vad jag har att luta mig mot i min övertygelse.
I ett försök att förklara min ståndpunkt angående Dumpen vill jag göra gällande att jag har egentligen inga problem med att gäddorna i sig far illa. I några uthängningar tycker jag förvisso att Dumpen har haft jävligt tunt på fötterna vad gäller bevis, och argumentet att de bara "delger oss vad som skrivits" köper jag inte. Att påstå att någon är ute efter barn och sen hänga ut personen för pöbeln är som att vifta med ett rött skynke framför en tjur. Tjuren resonerar inte, den anfaller. Ni i er enfald gör detsamma.
Nej, mitt bekymmer ligger i vad som händer i kölvattnet av Dumpens uthängningar. Alla anhörigas smärta som kunde lindrats om avslöjandet skett på ett annorlunda sätt.
Men swishdegen måste ju in, eller hur?