2023-04-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
Kan du flyga en helikopter? Kan du?
Inte om du menar att flyga den bra.
Citera
2023-04-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vi kan göra det rättvist genom att vi gör en lista på vilka sakkunniga eller experter som är för och emot Dumpen. Sen gör vi en sammanställning över resultatet vi har fått fram. Du kan börja med att nämna tre experter som menar att Dumpen är rätt väg att gå. Sen kommer jag med tre experter som är emot Dumpen. För trots allt så måste vi lita på experter i en så pass viktig fråga. Det håller du väl med om.
Jag vet allt om dina "experter" Det var väl en som menade att Alla pedofiler begår inte sexuella övergrepp mot barn. Kommer du ihåg den? Fina experter du har du
Citera
2023-04-02, 21:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Vad experter och forskare vet det känner varken du eller jag till något om. Vi får helt enkelt lita på vad dom säger. Ge mig nu tre referenser till några sakkunniga med lite tyngd i som tycker Dumpen är rätt väg att gå.
Bör du inte säga det till dig själv och övriga i tråden då.
Forskare och experter säger att barn far väldigt illa när snuskgubbar utnyttjar dem.
Forskare och experter säger att vuxna ska lämna barns sexualitet i fred.
Citera
2023-04-02, 21:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Hur kan man vara expert på den metoden som Dumpen använder om den är helt ny? Hur har man hunnit utvärdera den metoden när Dumpen endast har funnits i 1,5 år?
Deras metod är inte ny, den är kopierad, och har funnits i en längre tid på vissa platser. Där kan man hämta information. Det man kan tydligt se är att metoden styrs utav utövarnas egenintresse.
Citera
2023-04-02, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag vet allt om dina "experter" Det var väl en som menade att Alla pedofiler begår inte sexuella övergrepp mot barn. Kommer du ihåg den? Fina experter du har du
Påstår du att det är falskt?
Citera
2023-04-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Är det där med att Sara är tjock och har använt narkotika? Eller att Patrik också har använt narkotika och har skulder? Eller är det att man kan swisha Dumpen? Eller är det för att childhood inte gillade "kill your locl pedofile" mössan?
Jag vill gärna veta vilka negativa saker med Dumpen just du tycker är värst?

Citat:
Detta tycker jag är knepigt. Jag anser att Dumpen är fantastiskt på alla sätt och jag har inga problem att förklara vad som är så fantastiskt och bra med Dumpen. Men tydligen blev det svårare när du skulle komma med vad som vad dåligt med dumpen, då blir du otrevlig och vägrar svara istället.

Kanske var det en känslig fråga? Du vill mest vara med dom andra tuffa killarna i tråden men du har inte riktigt fattat vad dom menar egentligen med att dumpen är dåligt?

Men snälla. Kritiken har framförts tusen gånger tidigare. Är det verkligen så svårt att gå tillbaka och läsa eller att hänga med? Bara sök i min inläggshistorik till att börja med om ni är så intresserade kring vad just jag anser.

* Anhöriga tar skada på ett sätt som inte hade skett ifall de hade använt andra metoder
* De skulle behöva någon utomstående som granskar det de gör
* Att stigmatisera brottslingar eller pedofiler medför många nackdelar (säger experter, och jag lyssnar betydligt mer på dem än på dumpen)
* De som arbetar med dumpen har ingen betydande kunskap i ämnet (utbildning)
* Hela grejen med att personer blir "dömda" utan att allt har granskats av experter är jävligt skevt
* Hur många av de uthängda gäddorna hade verkligen lyckats få till en träff med en riktig fjortis? Kanske några, kanske flera, men hur ska man avgöra i de enskilda fallen? Dumpen tar ingen som helst hänsyn till ifall det hade kunnat inträffa eller inte, konsekvenserna bli samma för alla.
* Individer har faktiskt tagit livet av sig och det är stor sannolikhet att det är exponeringen och dess konsekvenser som varit en avgörande faktor
* Deras metoder gör att fokus riktas åt fel håll, de som verkligen är farligast för barnen slipper undan, både de som härjar på internet plus de som är närstående och utnyttjar barn, som är betydligt fler till antalet.
* Den oseriösa blinda sektmentaliteten bland deras anhängare som deras populism medfört och som vi ser prov på i den här tråden om inte annat, känsloyttringar går före rationalitet

Ska jag fortsätta? För jag hade kunnat skriva hela kvällen. Det är alltså inte enbart en eller två saker som gör det utan helheten, just att det går att skriva sida upp och sida ner om det.
Citera
2023-04-02, 21:45
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
En lista från janurari 2022
Den visar vad dom hade träffat för yrkesfolk 2021

Här är en lista över yrkesbefattningar för en del av de som vi träffat:

2 Kockar
3 Lastbilschaufförer
1 Revisor

1 VD

2 Hantverkare
1 Industriarbetare
1 Vvs-tekniker
1 IT-ansvarig

1 Säkerhetsansvarig
1 Fastighetstekniker
1 Driftschef

https://dumpen.se/2022/01/01/lat-inte-skenet-bedra/
Ja, där ser man...

Men jag tvivlar ändå på att intelligenta personer skulle gå i Dumpens fälla numera, om de inte börjat jobba på helt andra sätt. Har man hört talas om Dumpen, ser på språket de låtsas vara barn med, o är så dum att man skickar bilder som kan identifiera sig. Bilder öht, GPS-koordinater o liknande lagras ju i metadatan...
Citera
2023-04-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Men snälla. Kritiken har framförts tusen gånger tidigare. Är det verkligen så svårt att gå tillbaka och läsa eller att hänga med? Bara sök i min inläggshistorik till att börja med om ni är så intresserade kring vad just jag anser.

* Anhöriga tar skada på ett sätt som inte hade skett ifall de hade använt andra metoder
* De skulle behöva någon utomstående som granskar det de gör
* Att stigmatisera brottslingar eller pedofiler medför många nackdelar (säger experter, och jag lyssnar betydligt mer på dem än på dumpen)
* De som arbetar med dumpen har ingen betydande kunskap i ämnet (utbildning)
* Hela grejen med att personer blir "dömda" utan att allt har granskats av experter är jävligt skevt
* Hur många av de uthängda gäddorna hade verkligen lyckats få till en träff med en riktig fjortis? Kanske några, kanske flera, men hur ska man avgöra i de enskilda fallen? Dumpen tar ingen som helst hänsyn till ifall det hade kunnat inträffa eller inte, konsekvenserna bli samma för alla.
* Individer har faktiskt tagit livet av sig och det är stor sannolikhet att det är exponeringen och dess konsekvenser som varit en avgörande faktor
* Deras metoder gör att fokus riktas åt fel håll, de som verkligen är farligast för barnen slipper undan, både de som härjar på internet plus de som är närstående och utnyttjar barn, som är betydligt fler till antalet.
* Den oseriösa blinda sektmentaliteten bland deras anhängare som deras populism medfört och som vi ser prov på i den här tråden om inte annat, känsloyttringar går före rationalitet

Ska jag fortsätta? För jag hade kunnat skriva hela kvällen. Det är alltså inte enbart en eller två saker som gör det utan helheten, just att det går att skriva sida upp och sida ner om det.

Du har fel. Det där är bara en massa gnäll helt utan fakta.
Citera
2023-04-02, 21:51
Medlem
Citat:
Bör du inte säga det till dig själv och övriga i tråden då.
Forskare och experter säger att barn far väldigt illa när snuskgubbar utnyttjar dem.
Forskare och experter säger att vuxna ska lämna barns sexualitet i fred.

Jag tyckte väl att det luktade bacon.
Det är väl ingen som ifrågasätter att barn far illa av att bli utnyttjade? Frågan är snarare om vuxna ska chatta med folk, lägga ut en ensidig kommunikation och grovt förtala (även fast det är sant) individer utan att de får ett rättssäkert försvar. Med alla konsekvenser som det innebär för anhöriga m.m. De har trots allt skapat en situation som inte existerat annars.
Citera
2023-04-02, 21:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Ja, där ser man...

Men jag tvivlar ändå på att intelligenta personer skulle gå i Dumpens fälla numera, om de inte börjat jobba på helt andra sätt. Har man hört talas om Dumpen, ser på språket de låtsas vara barn med, o är så dum att man skickar bilder som kan identifiera sig. Bilder öht, GPS-koordinater o liknande lagras ju i metadatan...
Det åkte fast en polis häromdagen så.
Det är nog tyvärr inte intelligens eller ställning i samhället som avgör
Kollar man på Dumpens uthängningar blir det tydligt.
Citera
2023-04-02, 21:52
Avslutad
Citat:
Du har fel. Det där är bara en massa gnäll helt utan fakta.
Påstår du att det är fel att experter säger att stigmatisering är kontraproduktivt?
Citera
2023-04-02, 21:52
Medlem
Citat:
Jag behöver inte sitta och gissa
jag har redan räknat ut varför du inte gillar Dumpen
Det är inte så jäkla svårt serru

Ta dina antydningar och håll för dig själv, alternativt dela med din andra hjärncell.

Det där är väl den främsta orsaken till varför ni förespråkare diskvalificerar er själva för vidare diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in