Citat:
Ursprungligen postat av
Funfor2023
Är det där med att Sara är tjock och har använt narkotika? Eller att Patrik också har använt narkotika och har skulder? Eller är det att man kan swisha Dumpen? Eller är det för att childhood inte gillade "kill your locl pedofile" mössan?
Jag vill gärna veta vilka negativa saker med Dumpen just du tycker är värst?
Citat:
Ursprungligen postat av
SVT1970
Detta tycker jag är knepigt. Jag anser att Dumpen är fantastiskt på alla sätt och jag har inga problem att förklara vad som är så fantastiskt och bra med Dumpen. Men tydligen blev det svårare när du skulle komma med vad som vad dåligt med dumpen, då blir du otrevlig och vägrar svara istället.
Kanske var det en känslig fråga? Du vill mest vara med dom andra tuffa killarna i tråden men du har inte riktigt fattat vad dom menar egentligen med att dumpen är dåligt?
Men snälla. Kritiken har framförts tusen gånger tidigare. Är det verkligen så svårt att gå tillbaka och läsa eller att hänga med? Bara sök i min inläggshistorik till att börja med om ni är så intresserade kring vad just jag anser.
* Anhöriga tar skada på ett sätt som inte hade skett ifall de hade använt andra metoder
* De skulle behöva någon utomstående som granskar det de gör
* Att stigmatisera brottslingar eller pedofiler medför många nackdelar (säger experter, och jag lyssnar betydligt mer på dem än på dumpen)
* De som arbetar med dumpen har ingen betydande kunskap i ämnet (utbildning)
* Hela grejen med att personer blir "dömda" utan att allt har granskats av experter är jävligt skevt
* Hur många av de uthängda gäddorna hade verkligen lyckats få till en träff med en riktig fjortis? Kanske några, kanske flera, men hur ska man avgöra i de enskilda fallen? Dumpen tar ingen som helst hänsyn till ifall det hade kunnat inträffa eller inte, konsekvenserna bli samma för alla.
* Individer har faktiskt tagit livet av sig och det är stor sannolikhet att det är exponeringen och dess konsekvenser som varit en avgörande faktor
* Deras metoder gör att fokus riktas åt fel håll, de som verkligen är farligast för barnen slipper undan, både de som härjar på internet plus de som är närstående och utnyttjar barn, som är betydligt fler till antalet.
* Den oseriösa blinda sektmentaliteten bland deras anhängare som deras populism medfört och som vi ser prov på i den här tråden om inte annat, känsloyttringar går före rationalitet
Ska jag fortsätta? För jag hade kunnat skriva hela kvällen. Det är alltså inte enbart en eller två saker som gör det utan helheten, just att det går att skriva sida upp och sida ner om det.