2022-10-18, 20:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Bödel?

Han pratar om att han har begått övergrepp mot barn. Tänk om barnet hade berättad och han åkt dit. Hade det varit barnets fel då om han bestämde sig för att sticka ifrån allt?

Citerade tidningen etc.

Hur vet man att det han skriver i en chatt är sant?
Jag vill bara få en vettig diskussion i tråden utan att man isf per automatik är en pedofil, det måste gå att vända för och nackdelar med Dumpen, sen även dess företrädares lämplighet.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosforos
Nej, inte ska man ta ansvar när man vet att människor kanske tar livet av sig. Herregud, så jävla onödigt.

Han blev inte ens konfronterad, han tog livet av sig ändå. Jag hade också tagit livet av mig om jag var en pedofil och inte kunde behärska mig.
Citera
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Oj, ja, det där var ju ett argument som inte kan skilja på ett äpple en dammsugare. Prioriterar du allt så där över ett bräde när det gäller ditt egna liv också.
Poängen är att en person som utför vidriga handlingar också ska ha konsekvenser, oavsett om den hotar att ta livet av sig. Var går annars gränsen för vem som ska få komma undan med ett sådant hot, och i vilket sammanhang det räknas som oansvarigt att inte ta med det i beräkningen?
Citera
2022-10-18, 20:15
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Citerade tidningen etc.

Hur vet man att det han skriver i en chatt är sant?
Jag vill bara få en vettig diskussion i tråden utan att man isf per automatik är en pedofil, det måste gå att vända för och nackdelar med Dumpen, sen även dess företrädares lämplighet.

Jadu, hur vet man det?

Tänk om din granne satt på balkongen iklädd en självmordsbombare-dräkt, rökte lite cigg och snackade högt med en polare om att han skull bege sig till köpcentret och bomba sönder skiten.

Hur gör du då? Du ringer väl inte polisen för du vet ju inte om det är sant. Han kanske kommer skämmas när grannarna ser att polisen skickar en patrull hem till honom, nej herrejösses lilla självmordsbombaren kanske tar livet av sig i häktet och då är det ju ditt fel.
Citera
2022-10-18, 20:16
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Ett självmord är alltid tragiskt men det är inte Dumpens fel, utan det är den som försökt våldta ett barn och mötts av rimliga konsekvenser som ställt till det för sig. Hål i huvudet av ETC att babbla om att Dumpen pressat någon. De säger blankt nej till att avstå publicering, men det är ju varken utpressning eller uppmuntran till självmord. Tvärtom, de är väldigt noga med att be gäddorna söka vård, och har vid något tillfälle förklarat för en uttalat självmordsbenägen gädda att det inte är okej att traumatisera sin egen familj utan att det är var och ens ansvar att söka terapeutisk vård.
Har inte sagt att det är Dumpens fel. Men det är inte bra för Dumpen om det blir för mycket negativa skriverier. Då kanske deras utgivningsbevis ryker och då faller hela Dumpen. Om nu fler tidningar hakar på och skriver negativt då kanske det startar en spiral med ett dåligt utfall. Man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte. Bättre att bara arbeta i det tyste och så lite negativ publicitet som möjligt.
Senast redigerad av Steven.badboy 2022-10-18 kl. 20:21.
Citera
2022-10-18, 20:20
Medlem
Bhagavans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Har inte sagt att det är Dumpens fel. Men det är inte bra för Dumpen om det blir för mycket negativa skriverier. Då kanske deras utgivningsbevis ryker och då faller hela Dumpen. Om nu fler tidningar halkar på och skriver negativt då kanske det startar en spiral med ett dåligt utfall. Man vet aldrig vad framtiden har i sitt sköte. Bättre att bara arbeta i det tyste och så lite negativ publicitet som möjligt.
Jo så är det förstås, men det är svårt att kontrollera vad andra gör. Fler lär säkert komma att ta livet av sig och media kommer fortsatt välja att vinkla bilden mot Dumpen för att skapa skriverier. Så jag ser inte vad Dumpen kan göra förutom att försvara sig. Om de nu inte viker ner sig för alla som hotar med självmord, men då kommer ju alla köra med den taktiken och då är det godnatt för Dumpen oavsett.
Citera
2022-10-18, 20:27
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steven.badboy
Visst så kan det vara. Men Dumpen har publicerat chattloggarna och dom är inte trevliga. Han var en riktig gris när man läser vad han skrev.
Vi får vänta tills vi vet hela sanningen skriver du, vi kommer aldrig få veta hela sanningen.

Hur vet vi om Dumpen har panik och publicerar loggar från rätt person? Eller fel person? Eller egen person? Något seriöst med Dumpen finns inte.
Citera
2022-10-18, 20:33
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Vi får vänta tills vi vet hela sanningen skriver du, vi kommer aldrig få veta hela sanningen.

Hur vet vi om Dumpen har panik och publicerar loggar från rätt person? Eller fel person? Eller egen person? Något seriöst med Dumpen finns inte.

Visst skulle nån som vill hämnas använda någons dator för att prata snusk med barn och skicka bilder på den man ogillar, det skulle behövas nakenbilder, men sedan måste han få den personen att komma till en viss plats och då hade det uppdagats vem har lockat honom till platsen.
Citera
2022-10-18, 20:34
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Nån som vet vilken gädda som är nummer två att avsluta sin gäddighet på det mest våldsamma sättet? https://www.etc.se/inrikes/mannen-pr...are-och-boedel

Citat:
Turken kommer nog snart med någon skön rebus. Håll ut din gamla fitta!
Tvivlar på det. Den här hann inte ens hängas ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Vi har inte så mycket att gå på än så länge. Kan man se nyligen avlidna i någon söktjänst? Det vi vet hittils är att han var i 50-årsåldern och bodde i södra Sverige. Om man kan skaka fram alla avlidna den senaste månaden så kanske vi kan koka ner det till ett antal lämpliga kandidater. Sedan får vi kolla om sociala medier finns kvar, kolla eventuell sambos sociala medier osv.
Han har antagligen registrerats som avliden vid det här laget. Det innebär att publiceringen kommer att upphöra att gälla, som det brukar stå på Ratsit eller Hitta när någon dött. Man kanske kan söka på den textsnutten och kolla vad som dyker upp i Skåne län. Enklast hade dock varit om någon av hans grannar firade med allsång och skumpa när likbilen kom. De kunde göra som den där tysken gjorde när grannen hade dött, och sjunga:

"Åh en sån underbar daaaaag, när grannen är dööööd!"
Citera
2022-10-18, 20:35
Medlem
Steven.badboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen

Man får gå på magkänsla. Min magkänsla säger att Dumpen talar sanning i detta fall. ETC har tidigare fabulerat och konstruerat felaktiga artiklar. Dumpen har jag aldrig kommit på med att ljuga eller hitta på uppgifter. Så deras trovärdighet är större i mina ögon.
Citera
2022-10-18, 20:38
Medlem
Snälla någon. Vilket nr har tagit sitt liv?
#156? Stämmer det.
Citera
2022-10-18, 20:39
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Snälla någon. Vilket nr har tagit sitt liv?
#156? Stämmer det.

Nej han hann aldrig bli publicerad och kommer nu antagligen aldrig bli det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in