2022-07-20, 23:13
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag tror inte heller att de är speciellt effektiva. Men det är tämligen uppenbart att Patrik och Sara tror det.
Dumpen har varit effektiva stundom. Men det vobblar enormt beträffande beskaffenheten. Att det skulle vara nödvändigt, effektivt, eller intressant att hänga ut samma dumgubbe igen har jag svårt att se, och jag tror faktiskt att de flesta håller med mig. Att Patrik och Sara ens lägger tid på att åter möta en förhållandevis menlös gädda när de vet att tusen livsfarliga reptiler ligger och lurar i vassen tyder på att dom är helt enkelt inte riktigt konsekventa och målmedvetna. Det handlar ofta om att leverera, oavsett verkan eller värde. I vissa fall känner jag att det handlar om ren och pur underhållning. Då tar man inte sitt levnadskall riktigt på allvar tycker jag.
Senast redigerad av Beckombergalandet 2022-07-20 kl. 23:22.
Citera
2022-07-20, 23:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det finns ingen anledning att anmäla sådana bilder eftersom min familj inte består av att gäng kränkta snöflingor. Dessutom så är min dotter (det är hon som har fått dickpics vid några tillfällen) över 15 år gammal, så scenariot är ändå hypotetiskt.

Om någon skickar bilder på sitt könsorgan till dig, mig eller minderårig så räknas det som sexuellt ofredande, vilket är ett brott enligt 6 kap 1 § 2 st Brottsbalken. Ska du tjata om att det är så viktigt att värna rättssystemet så bör du vara konsekvent om du är intresserad av att vara trovärdig.
Citera
2022-07-20, 23:24
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om någon skickar bilder på sitt könsorgan till dig, mig eller minderårig så räknas det som sexuellt ofredande, vilket är ett brott enligt 6 kap 1 § 2 st Brottsbalken. Ska du tjata om att det är så viktigt att värna rättssystemet så bör du vara konsekvent om du är intresserad av att vara trovärdig.
Sexuellt ofredande är ett sådant där gummibrott vars rekvisit faktiskt kräver att mottagaren upplever ett obehag. Om någon känner ett obehag så står det den personen fritt att anmäla, men jag tänker inte slösa med rättsväsendets resurser bara för att jävlas med någon.
Citera
2022-07-20, 23:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att värna om rättssamhället betyder inte att man anmäler varje litet brott som existerar. Idag till exempel såg jag en bil som inte blinkade vid sväng, kommer aldrig ske att jag lägger ner tid på att anmäla det. Betyder ju ändå inte att jag inte värnar rättssystem istället för medborgargarden.

Din jämförelse är inte applicerbar på fallet där en person återkommande använder betydelsen av rättssamhälle och rättsordning som huvudargument mot hur en media arbetar med sitt utgivningsbevis, samtidigt som personen inte anser det vare sig självklart eller rimligt att polisanmäla om en person skickar underlivsbilder till personens minderåriga barn.

Anser du att din jämförelse är applicerbar och att personen är konsekvent, då får du tycka det, vi är oeniga och diskussionen tar slut exakt här.
Citera
2022-07-20, 23:33
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Det finns ingen anledning att anmäla sådana bilder eftersom min familj inte består av att gäng kränkta snöflingor. Dessutom så är min dotter (det är hon som har fått dickpics vid några tillfällen) över 15 år gammal, så scenariot är ändå hypotetiskt.
Fast dickpics är väl inte ok oavsett, hypotetiskt eller inte?
Citera
2022-07-20, 23:43
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det är väl klart att man inte ska skicka dickpics till någon som inte uttryckligen har bett om dem. Jag har aldrig hävdat något annat. Om man gör det och får problem med anmälningar om sexuellt ofredande så får man skylla sig själv.
Citera
2022-07-21, 00:10
Medlem
Citat:
Din jämförelse är inte applicerbar på fallet där en person återkommande använder betydelsen av rättssamhälle och rättsordning som huvudargument mot hur en media arbetar med sitt utgivningsbevis, samtidigt som personen inte anser det vare sig självklart eller rimligt att polisanmäla om en person skickar underlivsbilder till personens minderåriga barn.

Anser du att din jämförelse är applicerbar och att personen är konsekvent, då får du tycka det, vi är oeniga och diskussionen tar slut exakt här.

Det är helt okej, om du inte vågar debattera på ett debattforum så är det helt okej. Alla kan inte våga allt.

Men jo, min jämförelse var helt okej, jag ser inte alls det som speciellt konstigt om man inte tycker att ens barn ska lägga ner tid och energi för sig själv och för rättsväsendet, för något man själv anser är en skitsak, och som polisen inte kommer lägga ner något som helst arbete på då det är kört att bevisa vem som är GM.
Citera
2022-07-21, 00:57
Avslutad
Citat:
gynekologstol har pratat om vikten om rättssäkerhet. Att inte anmäla ett brott är inte ett hot mot rättssäkerheten.
Citera
2022-07-21, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det är väl ändå upp till den som fått dickpicks skickade till sig att avgöra om vederbörande vill anmäla eller ej?
Citera
2022-07-21, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn_huge
Jag tror att jag har identiferat denna gädda
Återkommer när jag är säker!

Tar gärna PM om du hittat.
Citera
2022-07-21, 05:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Sexuellt ofredande är ett sådant där gummibrott vars rekvisit faktiskt kräver att mottagaren upplever ett obehag. Om någon känner ett obehag så står det den personen fritt att anmäla, men jag tänker inte slösa med rättsväsendets resurser bara för att jävlas med någon.
Har du problem med att någon annan anmäler att de fått kukbilder? Kan mest referera till mig själv, hade nog hängt ut den jäveln med namn och bild på alla plattformar jag har tillgång till om någon skickat kukbilder till mig. då är jag ändå man, 60+ och hetro.

Ingen skall behöva få sådan obekväm uppvaktning, jag skiter i vad den som skickar tycker det är totalt oväsentligt, det är vad mottagaren upplever som räknas. ALLT sånt borde hängas ut offentligt så ALLA, arbetsgivare, familj och vänner kan läsa.
Citera
2022-07-21, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Exakt var har gynekologstol sagt något som indikerar att han inte vet att det är olagligt?
Har ni gått ihop och försvarar varandra nu eller?

Citat nedan där det är tydligt att årets pappa anser att är man över 15 år är dickpics inte olagligt.
"Dessutom så är min dotter (det är hon som har fått dickpics vid några tillfällen) över 15 år gammal, så scenariot är ändå hypotetiskt."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in