2022-06-20, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Dumpen håller väl kontakt med gäddor under flera månader via sina fiskare?

Det kan ta lång tid att locka fram de fula fiskarna till ett verkligt möte med det gäddorna tror är ett barn eller en pedofilmamma.

Maskeradgäddan ser ut som en vältränad polis, vakt eller liknande. Kanske har skyddad identitet.
Sant.
Dock tog det mig mindre än 5 minuter att plocka fram var Maskeradgäddan jobbar i Malmö Han var väldigt lätt att hitta
Citera
2022-06-20, 08:09
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Chattloggarna på Maskeradmannen är från april. Betyder det att dumpen har en massa gäddor kvar att publicera eller har det minskat i dammen?
Dumpen samlar väl på sig. Snart kommer det mera. 😛
Citera
2022-06-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Dumpen samlar väl på sig. Snart kommer det mera. 😛
Gött. Häng ut de svinen bara.
Citera
2022-06-20, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Sant.
Dock tog det mig mindre än 5 minuter att plocka fram var Maskeradgäddan jobbar i Malmö Han var väldigt lätt att hitta

Rebus?
Citera
2022-06-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Brottslingar generellt brukar försvara sitt beteende/brott och hävda att andra brott är minsann värre...
I detta fallet är kanske pöbelns jakt på förövarna det enda som faktiskt fungerar.
Kanske därför jag skrev som jag gjorde och det faktiskt finns fler boarderline sexualbrottslingar i denna tråden än i andra trådar?

Vilket brott är värre än ett sexuellt övergrepp på barn enligt dig?
Citera
2022-06-20, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
När går gränsen vid pedofili enligt dig då?

Ja det är olika grader i helvetet. Men hur som om man söker upp och bestämmer träff med en 12-13åring på barnforum så är nånting väldigt fel.
Den går vid den gräns som är fastställd enligt de kriterier som finns dvs 12 år och att förövaren är ett antal år äldre .
De flesta som åker fast hos dumpen tänker sig att utföra en våldtäkt eftersom de planerar att träffa någon som är under 15 år
Citera
2022-06-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lukas20
De har tagit upp cirka 115 pedofiler vad jag har förstått det som. Det är inte så konstigt, egentligen...

Vi ska inte göra saker som ökar risken för övergrepp mot barn. Genom att spä på stigmatisering.

Nu tycker jag du spär på stigmatiseringen av våldtäktsoffer. Du jämställer att chatta med ett barn om att man vill våldta barn och sen dyka upp för att göra just det med att peka på att denne någon vill våldta barn?
Citera
2022-06-20, 09:16
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
När går gränsen vid pedofili enligt dig då?

Ja det är olika grader i helvetet. Men hur som om man söker upp och bestämmer träff med en 12-13åring på barnforum så är nånting väldigt fel.

Förutom att det är olagligt så är det pinsamt, det finns ingen skämskudde i världen som är tillräckligt stor för en vuxen man som söker intim kontakt med 12-14åringar. En del av dom här männen dumpen tagit har jag sett jobbar inom skola och idrottsföreingar, vilket jävla ras alltså-den lite skämtsamma storyn om fabbo Bertil som står & runkar i hörnet slår in i verkligheten. Yarrrrk
Citera
2022-06-20, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ditt argument att det här bör hanteras seriöst inom rättsstaten. Dumpen dömer ingen, dom utdömer inga straff. Dom visar i princip bara upp några chattloggar och videosnuttar på personer dom chattat med.

Ja precis. Dumpen chattar med vuxna som väljer att skriva att de gärna vill våldta barnet som de pratar med. Sen dyker de upp och får se en kamera och nästan alla stannar för att diskutera.

Tycker nog att dessa vuxna män får tänka sig för om de verkligen vill skriva till barn att de vill våldta dem och sen dyka upp för att göra det, men när barnet inte dyker upp så inleder man en diskussion om de önskade våldtäkterna med främmande människor.

Det kan jag nog tycka att de vuxna männen får göra om de vill. Men de borde tänka på sina anhöriga en del också. Är det värt det?
Citera
2022-06-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armashellkovaara
Utgivningsbeviset hade Dumpen kunnat slänga på soptippen. Vore inte värt mycket. Det hade tvingat Dumpen att göra exakt som tråden/skribenterna säger. Kompromisslöst, nitiskt och skoningslöst.

*@Spritsson "Mal*n" blev uthängd som pedofilkramare. Stämning nummer 2, 3, 4 osv hade kunnat tvinga Dumpen rakt ner i avloppet om den inte hade lytt order. Summan av skadestånden hade blivit enorm och Sara hade efter nummer ett garanterar hamnat i fängelse. Om Dumpen hade fortsatt även efter tvåan hade hon åkt in två år.
En fällande dom och hot om tvåan hade räckt. BAPrun hade knäckts dessutom. Dom hade kunnat fortsätta köra motorcyklar men inte så mycket mer.
Komikern Son*by har inget case (ett mycket klent sådant) men om han vill knäcka Dumpen för tid och evighet och liknade sajter från att uppstå så är det så han ska göra.

Vilka summor tror du att det rör sig om?
Citera
2022-06-20, 09:24
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det finns ett antal stödlinjer där folk oavlönat offrar sin fritid för att hjälpa medmänniskor som mår dåligt. Men i denna tråd verkar det finnas folk som på fullt tror allvar att man måste var legitimerad psykolog eller utbildad kurator för att jobba på en stödlinje...

Beror på vilken stödlinje det gäller. Ibland behövs legitimerad personal, ibland inte, men någon form av utbildning sker alltid. Det räcker alltså inte med ”livets hårda skola”.

E. Dumpen har kritiserats av bl.a Childhood och BRIS för sin brist på kompetens. Seriösa aktörer har dessutom ett 90-konto för transaktioner.
Senast redigerad av skoputs 2022-06-20 kl. 09:54.
Citera
2022-06-20, 10:03
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Dumpen har utgivningsbevis.

Dumpen har en massa fiskare som hänger runt på olika forum för att jaga ”gäddor” vilka sexsnuskar sig mot underåriga på olika vis.

När gäddorna lockas till att träffa ”pedofilmammor” och underåriga i verkligheten, då slår Dumpen till och publicerar mötet och även delar av snuskchattar med mera.

Lite som Stoppa Pressarna, Arja Snickaren eller Uppdrag Granskning och även programmet Efterlyst där misstänkta hängs ut.

Därefter är det upp till samhället och personer som tagit del av materialet att reagera.

Har jag förstått rätt då?

Att sexuellt närma sig barn är tydligen inget bra. Då kan livet raseras till 100% om man avslöjas och hängs ut?

Att fusksnickra, sidoknulla vuxna, svartjobba, knarka eller vara tjuv är alltså betydligt lindrigare i vårt samhälle?

Finns det något värre man kan hängas ut för i Sverige?

Apropå senaste maskeradgäddan, har Dumpen äcklets korrekta identitet?

Spåren efter gäddslemmet leder tydligen mot Lund.

Jag svischar Sara och Patrik.

Bra jobb.

Dumpen har en direktlina från TikTok där de uppmuntrar barn att besöka deras hemsida innehållande grovt material om sexuella övergrepp mot barn. De uppmuntrar även minderåriga att kontakta Dumpen istället för föräldrar/närstående om de behöver hjälp. Hur lämpligt är det på en skala?
Senast redigerad av skoputs 2022-06-20 kl. 10:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in