Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-19, 22:11
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det får ni givetvis göra frivilligt. Vore intressant och höra er lösning på ett oerhört stort problem. Som det är nu framstår ni bara som oerhört gnälliga och har ingen substans i er kritik.
Det är föräldrarnas ansvar att ha koll på vad barnen sysslar med. Hur är man funtad om man låter barn härja fritt på nätet? Gör de det IRL också, praktiserar fri/noll uppfostran?

Så länge de är barn ska föräldrarna ha ett mentalt koppel på dem och inte låta dem ex surfa fritt.
Citera
2022-06-19, 22:35
Dumpen innebär inte stigmatisering för gruppen pedofiler - tvärtom - utan bara för individen.

Det hade varit svårt angående gäddor som självmant stannar på plats och medverkar eller säger det spelar ingen roll för mig om ni publicerar men i nästan alla andra fall hade jag fällt Dumpen för grovt förtal.

Nu är jag inte jurist eller advokat men jag ser vilka knappar som hade behövts tryckas på. Jag vill inte vidare beblanda mig i frågan men vartenda argument Dumpen hade kommit med hade körts över.
Citera
2022-06-19, 22:45
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Det är föräldrarnas ansvar att ha koll på vad barnen sysslar med. Hur är man funtad om man låter barn härja fritt på nätet? Gör de det IRL också, praktiserar fri/noll uppfostran?

Så länge de är barn ska föräldrarna ha ett mentalt koppel på dem och inte låta dem ex surfa fritt.
Uppfostran är viktigt och det tar till och med självaste Sara upp i en krönika nyligen. Om barn mobbar så löser man det genom att lära dem att inte mobba.

Sen har ju evolutionen också försett barn med ett inbyggt skydd mot vuxna individer som kan tänkas utgöra ett potentiellt hot. Det kallas "blyghet/skygghet" och gör att i princip inga 14-åriga flickor kallar främmande äldre män för "sötis" eller utrycker uppskattning för bilder på diverse kroppsdelar.

Hur gärna Dumpen än framställer 13 - 14 år gamla tjejer som sexgalna kamikazepiloter så är det ju ändå inte det som är normalfallet.
Citera
2022-06-19, 23:41
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Når du ser at gjeddene får sparken fra alt før lunch dagen etter så betyr det at det ikke bare er Dumpen som moraliserer.
Samfunnets fordømmelse er total og begrenser seg ikke til Dumpen og deres følgere
Jag tror att en del av de som utsätter de som hängs ut för diverse konsekvenser gör det av rädsla för badwill, inte nödvändigtvis för att de hatar pedofiler. Jag säger inte att alla resonerar på det här sättet, men jag tror att en del gör det.

Jag kan inte låta bli att känna att en del grupper förväntar sig att man skall hata pedofiler, och att om man inte gör det så är man en del av någon slags konspiration eller pedofil själv. Nu är jag varken en del av en konspiration eller peddo, men eftersom att jag inte reagerar särskilt starkt känslomässigt när det kommer till peddon så är det enda sättet för mig att tillfredsställa mobben att helt enkelt lära mig och sedan låtsas känna och agera som de förväntar sig. Jag vägrar göra detta, men jag tror att en del helt enkelt bara resignerar och spelar med, i synnerhet om de utsätts för press. Jag tror inte att jag är ensam om att känna på det här sättet.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-06-19 kl. 23:48.
Citera
2022-06-20, 04:03
Medlem
Dumpen har utgivningsbevis.

Dumpen har en massa fiskare som hänger runt på olika forum för att jaga ”gäddor” vilka sexsnuskar sig mot underåriga på olika vis.

När gäddorna lockas till att träffa ”pedofilmammor” och underåriga i verkligheten, då slår Dumpen till och publicerar mötet och även delar av snuskchattar med mera.

Lite som Stoppa Pressarna, Arja Snickaren eller Uppdrag Granskning och även programmet Efterlyst där misstänkta hängs ut.

Därefter är det upp till samhället och personer som tagit del av materialet att reagera.

Har jag förstått rätt då?

Att sexuellt närma sig barn är tydligen inget bra. Då kan livet raseras till 100% om man avslöjas och hängs ut?

Att fusksnickra, sidoknulla vuxna, svartjobba, knarka eller vara tjuv är alltså betydligt lindrigare i vårt samhälle?

Finns det något värre man kan hängas ut för i Sverige?

Apropå senaste maskeradgäddan, har Dumpen äcklets korrekta identitet?

Spåren efter gäddslemmet leder tydligen mot Lund.

Jag svischar Sara och Patrik.

Bra jobb.
Senast redigerad av Spritsson 2022-06-20 kl. 04:18.
Citera
2022-06-20, 04:44
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror att en del av de som utsätter de som hängs ut för diverse konsekvenser gör det av rädsla för badwill, inte nödvändigtvis för att de hatar pedofiler. Jag säger inte att alla resonerar på det här sättet, men jag tror att en del gör det.

Jag kan inte låta bli att känna att en del grupper förväntar sig att man skall hata pedofiler, och att om man inte gör det så är man en del av någon slags konspiration eller pedofil själv. Jag tror inte att jag är ensam om att känna på det här sättet.
Du är inte ensam.
Egentligen borde en "gäddhjälpartråd" startas på t.ex. Flashback (återigen inte för att skydda pedofiler men kanske som nöje, sysselsättning och juridisk intresse).

Gäddan som blir uthängd lägger upp sitt case för granskning. Nån lagman rådfrågas.
Därefter är det upp till gäddan att sköta formalia och sätta snöbollen i rullning genom stämningsansökan. Svaromål, korrespondenter osv mellan Dumpen och gäddan skrivs ideellt i tråden.

Första domen faller för grovt förtal. Så, ska vi ta nästa eller inte...? Eller vill ni stänga eller omforma Dumpen efter vårt tycke.

En domstol hade inte bedömt saken annorlunda än om vanliga vuxnas sexchattar, nakenbilder osv med varandra hade hängts ut - åtminstone inte juristdomare och definitivt inte uppe i Hovrätten.

Det finns helt enkelt inte tillräckliga argument som rättfärdigar de flesta uthängningar.
Citera
2022-06-20, 04:47
Utgivningsbeviset hade Dumpen kunnat slänga på soptippen. Vore inte värt mycket. Det hade tvingat Dumpen att göra exakt som tråden/skribenterna säger. Kompromisslöst, nitiskt och skoningslöst.

*@Spritsson "Mal*n" blev uthängd som pedofilkramare. Stämning nummer 2, 3, 4 osv hade kunnat tvinga Dumpen rakt ner i avloppet om den inte hade lytt order. Summan av skadestånden hade blivit enorm och Sara hade efter nummer ett garanterar hamnat i fängelse. Om Dumpen hade fortsatt även efter tvåan hade hon åkt in två år.
En fällande dom och hot om tvåan hade räckt. BAPrun hade knäckts dessutom. Dom hade kunnat fortsätta köra motorcyklar men inte så mycket mer.
Komikern Son*by har inget case (ett mycket klent sådant) men om han vill knäcka Dumpen för tid och evighet och liknade sajter från att uppstå så är det så han ska göra.
Senast redigerad av armashellkovaara 2022-06-20 kl. 05:46.
Citera
2022-06-20, 04:57
Medlem
Att anonymt försvara gäddor, snuskgubbar och pedofiler med inlägg på olika forum, det kan man väl begripa.

Nu när Dumpen avslöjat 100-tals äckel är det väl givet att det även dyker upp 100-tals anonyma till försvar. Det känns normalt och numerärt sannolikt.

Märkligare är när en mer offentlig person som Martin Soneby med gäster ger sig på att mer eller mindre håna Dumpen och dess företrädare.

Hur drabbas en sådan person av folkets ilska mot företeelsen? Jag ser massor av elaka inlägg på hans sociala medier med mera.

Hur ser hans och andras framtida karriär ut efter det märkliga agerande mot Dumpen?
Senast redigerad av Spritsson 2022-06-20 kl. 04:59.
Citera
2022-06-20, 06:00
Sista svaret sen får det vara bra: Mal*n har inte heller något case eftersom hon bland annat på Twitter själv skrivit vad hon skrivit med eget namn och bild.
Det går att stämma men det hade inte kommit någonstans mer än till en ganska dyr förlust (ett par hundra tusen beroende på hur många timmar och vilka kostnader som hade ansetts skäliga).
För henne, tja... Antingen strunta i vilket eller byta namn. Om Dumpen därefter hade gett sig på henne under sitt nya namn så hade förutsättningarna ändrats i hennes favör.
Citera
2022-06-20, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aanonymous
Bara en j.la massa ointressant skitsnack här nu ju.
Är det någon som har identifierat den sista gäddan ännu.
I Kristianstad

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelbarnen
Maskeradmannen såg ut som en undercover snut. Kul att se Sara i bild emellanåt hon är så jävla snygg och sexig, kollar videos på Dumpen nästan uteslutande för att jag hoppas se mer av Sara. Snygg i kjol
Chattloggarna på Maskeradmannen är från april. Betyder det att dumpen har en massa gäddor kvar att publicera eller har det minskat i dammen?
Citera
2022-06-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghost-teller
Chattloggarna på Maskeradmannen är från april. Betyder det att dumpen har en massa gäddor kvar att publicera eller har det minskat i dammen?

Dumpen håller väl kontakt med gäddor under flera månader via sina fiskare?

Det kan ta lång tid att locka fram de fula fiskarna till ett verkligt möte med det gäddorna tror är ett barn eller en pedofilmamma.

Maskeradgäddan ser ut som en vältränad polis, vakt eller liknande. Kanske har skyddad identitet.
Senast redigerad av Spritsson 2022-06-20 kl. 07:41.
Citera
2022-06-20, 08:03
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Dumpen håller väl kontakt med gäddor under flera månader via sina fiskare?

Det kan ta lång tid att locka fram de fula fiskarna till ett verkligt möte med det gäddorna tror är ett barn eller en pedofilmamma.

Maskeradgäddan ser ut som en vältränad polis, vakt eller liknande. Kanske har skyddad identitet.
Apropå poliser och åklagare. Snyggt gjort av Sara i hennes historik att hänga ut en amerikansk åklagare på en pedofilsida. Ta in det. Fatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in