Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Jag tror att en del av de som utsätter de som hängs ut för diverse konsekvenser gör det av rädsla för badwill, inte nödvändigtvis för att de hatar pedofiler. Jag säger inte att alla resonerar på det här sättet, men jag tror att en del gör det.
Jag kan inte låta bli att känna att en del grupper förväntar sig att man skall hata pedofiler, och att om man inte gör det så är man en del av någon slags konspiration eller pedofil själv. Jag tror inte att jag är ensam om att känna på det här sättet.
Du är inte ensam.
Egentligen borde en "gäddhjälpartråd" startas på t.ex. Flashback (återigen inte för att skydda pedofiler men kanske som nöje, sysselsättning och juridisk intresse).
Gäddan som blir uthängd lägger upp sitt case för granskning. Nån lagman rådfrågas.
Därefter är det upp till gäddan att sköta formalia och sätta snöbollen i rullning genom stämningsansökan. Svaromål, korrespondenter osv mellan Dumpen och gäddan skrivs ideellt i tråden.
Första domen faller för grovt förtal. Så, ska vi ta nästa eller inte...? Eller vill ni stänga eller omforma Dumpen efter vårt tycke.
En domstol hade inte bedömt saken annorlunda än om vanliga vuxnas sexchattar, nakenbilder osv med varandra hade hängts ut - åtminstone inte juristdomare och definitivt inte uppe i Hovrätten.
Det finns helt enkelt inte tillräckliga argument som rättfärdigar de flesta uthängningar.