2022-02-04, 18:08
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olaheterjag
Vad ska jag svara... Genom att säga sjukt distanserar du dig för ny kunskap.
Det du läser med ditt sinne kan låta "sjukt" för dig men faktamässigt så är det ju sanning. När jag säger sant så kan du alltid lita på att det är det.
Om jag inte vet så tror eller påstår jag istället. Det gör jag inte i den här frågan.

Så som jag beskriver verkligheten, din och min, den vi alla borde leva i. Sådan är den, vare sig du vill eller inte vill erkänna den.

Du ordbajsar för mycket. Men du ska ha en eloge för att du inte blir aggressiv.
Citera
2022-02-04, 18:09
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du läser tydligen lite som du vill. Är det någon som blandar här, är det du. För mig är de en rad exempel.

Inte alls, jag läste exakt det du skrev och inget annat. Men det kanske är enklare att skylla ifrån sig...?
Citera
2022-02-04, 18:11
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Nä det är den samlade begåvningsreserven på ett och samma ställe tyvärr.

Som jag skrev innan, kommentarsfältet här på Flashback är rena profferssorskollegiet i jämförelse.

Undrar vad det kan bero på-
Citera
2022-02-04, 18:12
Medlem
Citat:
cogito.ergosum Jag tror inte att man kan förvänta sig juridiskt att allmänheten inte ska få använda sig av och sprida offentligt material från en tidning. När en tidning publicerat så är det offentligt.

Tror jag får tilläggas.

Kan fortfarande utgöra förtal. Tidningar innehar i 99 fall av 100 utgivningsbevis vilket ger ett väldigt utökat skydd jämfört med envar.
Citera
2022-02-04, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Mycket av skadan för offret och förövaren har med SKAM att göra. Hade man lärt ut till underåriga att de är duktiga när de suger av farfar och farfar fått lära sig att han är duktig när han sprutar på barnbarnen...så skulle väl varken barn, farfar eller publik mått dåligt.

Så det är väl lagarna som gör att de inblandade mår dåligt. Man får höra att man blivit utnyttjad och då känner sig helt värdelös. Eller att man utnyttjat och därför är en brottsling.

MEN tar vi bort lagarna så blir vi bara djur. Vi kan då lika gärna äta upp varandra också. I en film jag såg tryckte en man ner en hora med hövve o händer ner i en tunna vatten och våldtog henne medan hon drunknade. Det gör ju inget utan lagar. Bara att skjuta sönder varandra med automatgevär och våldta och dricka sprit.

Så vi MÅSTE ha lagar som hindrar oss från att fullständigt följa våra själviska drifter.

Man kan väl lära ut då att ALLA är pedofiler. Att ALLA är mördare och alkoholister och så vidare. Och att vi därför har LAGAR.
Svårt att veta men en stor del beror på medvetenheten om att man blivit ett offer.
Det finns troligen även något nedärvt som säger att man som barn inte vill ha sex mot sin vilja, kanske lite mer för flickor än för pojkar.
Att bli våldtagen som liten är nog oftast värre än att bli slagen lika många gånger men både våld och sex är lättare att smälta som barn än som vuxen.

Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Jag köper inte detta resonemang för fem öre. Min egen vän har utbildning och karriär, men trots terapi i flera år så hänger det kvar. Sjöberg blev nära på så bra man bli på sin sport och kan fysiskt mogga 99,99+% av befolkningen, men en massa senare så hänger det ändå kvar. Detta är bara två exempel. Det är väldigt uppenbart att såren som skapas är mer än bara skam.
Du kan jämföra det sexuella med att som kvinna bli våldtagen med det sexuella i att som man bli sexuellt bedragen.
Om du jämför rätt så utlöser våldtäkt och kvinnlig otrohet lika mycket hat och smärta, och offren tar lika mycket skada.

Därtill kommer barnaspekten: Allt medräknat förutom den förmodade återstående livslängden så är barnvåldtäkt mindre allvarligt än våldtäkt av vuxna.

Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Du ordbajsar för mycket. Men du ska ha en eloge för att du inte blir aggressiv.
Vem är du att ge mig "eloge" för att i nästa andetag påstå att jag har fel och du rätt?
Citera
2022-02-04, 18:16
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jag tycker inte att det här med milen är sånt stort argument då han verkar ha varit ensam och desperat efter närhet (läs sex). Vet själv vad man har gjort när man har varit singel och man har varit sugen på sex. Så att just det här med milen skulle bevisa att han är en pedofil? Njaaa
Håller med. Det har ingenting med ingenting att göra. Sverige består inte enbart av Sthlm och Gbg, det är ett väldigt avlångt land. Speciellt Norrland är väldigt stort, med en liten befolkningstäthet i jämförelse. Trams.
Det som hade gått för långt var hans ensamhet och behov av närhet/sex.

Annat, både av det som framkom i chattarna - även sett ur perspektivet att vi läser det på Dumpen, och då läser av det ur ett pedofil-perspektiv -, samt det de själva nämnt av telefonsamtalen, tyder på att han var där i just det syftet.
Och då skrev han inget själv om ''Följa John''-leken (härmleken, som han kallade det), det var Dumpen som skrev att det var en av hans konstiga idéer han nämnde i ett samtal med fiskaren. Varför jag tycker att de borde haft med åtm. en del av något telefonsamtal i loggen också.

Edit: Det enda som, i det fallet, skulle ha någon relevans med avståndet var för att de hade kunnat uppfylla hans ''tabu'' fantasier om en mamma och en liten dotter.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2022-02-04 kl. 18:22.
Citera
2022-02-04, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Kan fortfarande utgöra förtal. Tidningar innehar i 99 fall av 100 utgivningsbevis vilket ger ett väldigt utökat skydd jämfört med envar.
Om det som publiceras vilar på journalistisk grund, inte annars.
Citera
2022-02-04, 18:19
Medlem
Citat:
Om det som publiceras vilar på journalistisk grund, inte annars.

Vet inte vad du menar med ditt inlägg. Att dela en artikel som publicerats i en tidning och där personen utpekas som klandervärd kan utgöra förtal. Det är alltså ingen som helst garant för att det är ok.
Citera
2022-02-04, 18:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:

Vem är du att ge mig "eloge" för att i nästa andetag påstå att jag har fel och du rätt?

Du har fel i allt du skriver eftersom du bara skriver en massa skit.
Citera
2022-02-04, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Vet inte vad du menar med ditt inlägg. Att dela en artikel som publicerats i en tidning och där personen utpekas som klandervärd kan utgöra förtal. Det är alltså ingen som helst garant för att det är ok.
Sorry, läste fel. Spridningen vidare från media kan bli förtal. Jag tänkte på andra brottsrubriceringar.

Beckisbarnet Vad är det som inte är sant och som du anser vara fel?
Citera
2022-02-04, 18:24
Medlem
Har scrollat igenom några chattar nu på hemsidan.
Allt är sinnessjukt, men är det lagligt att hetsa fram brott?

Finns det uppföljning av vad som händer personerna i fråga?

Kollade precis på killen på rum 508 som ville ha trekant. Han ville blåsa av skiten några gånger men dumpen hetsade fram hans beteende. Den killen man såg på rummet var absolut inte en person man kan tänka sig för sådana här saker.. hemskt!
Citera
2022-02-04, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Har scrollat igenom några chattar nu på hemsidan.
Allt är sinnessjukt, men är det lagligt att hetsa fram brott?

Finns det uppföljning av vad som händer personerna i fråga?

Kollade precis på killen på rum 508 som ville ha trekant. Han ville blåsa av skiten några gånger men dumpen hetsade fram hans beteende. Den killen man såg på rummet var absolut inte en person man kan tänka sig för sådana här saker.. hemskt!

De brukar dela med sig av efterspelen i deras podd. Beträffande legaliteten så är det inte olagligt för att utge sig för att vara en barn som inte finns på riktigt i syfte att sätta dit pedofiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in