Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det känns så ja. Det är något med rytmen och tajmingen på publiceringarna på dumpen som gör att det känns som att dom lägger ut gäddorna vart efter dom ramlar in och man har klippt i hop chattarna.
Generellt tror jag att man tillskriver dumpen för mycket strategi och planering här i tråden. Dom verkar mest köra på bara och tar det som det kommer.
Finns kanske ett skäl till att chattarna är klippta, om man tänker sig att det anmäls till polis så är det en bra idé att inte allt som sägs i chattarna är offentligt utan hamnar hos myndigheter
Citera
2022-04-28, 16:54
Medlem
okok1s avatar
Istället för att bli kränkta kan man rannsaka sig själv. Dumpen uppmanar folk till att mörda människor. Dumpen håller på med hämndporr och förtal. Plus att båda har domar emot sig. De är/var knarkare.

Det finns nog inget normalt företag som vill bli förknippade med dessa. Det är därför de använder sig av swish-horeri. Man kan lura många till att tro att deras pengar gör någon nytta - vilket det inte gör. Det är inget annat än förnedrings-tv som man betalar för.
Citera
2022-04-28, 16:57
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Nä, nu tar vi och fixar bajsgäddan. Jag har ledsnat på fanskapet. Han ska fram helt enkelt.

Ni har kommit fram till att bilen är en Ford Focus. Grymt jobbat med det! Men vi vet att det är en äldre modell och även om det finns 468 såna skitbilar i Tälje så är inte alla av intresse. Vi delar helt enkelt upp sökningen.

Skriv vilket årtal du går igenom och uppdatera listan:

Ford Focus för att hitta bajsgäddan:

2008 - Lysturken

Jag går igenom alla Ford Focus från 2008 i Södertälje kommun.

Edit: Ingen träff på 2008.

Vilken sajt använder du för att kolla upp bilar?
Citera
2022-04-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns kanske ett skäl till att chattarna är klippta, om man tänker sig att det anmäls till polis så är det en bra idé att inte allt som sägs i chattarna är offentligt utan hamnar hos myndigheter

Det tror jag inte och vad har det med mitt inlägg att göra?
Citera
2022-04-28, 17:02
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Efter en hård arbetsdag är det skönt att kunna vila hjärnan lite och argumentera mot dig.

Har de snackat i månader - Gäddan och Fisken - så är det nog en väldans massa snack som inte nödvändigtvis har med hur han knullar på fisken.

Tror chattloggen skulle bli för lång helt enkelt. Det mesta är säkert av typen av prat som inte har med sex att göra. Sådant som dessutom skulle låta oss förstå att Gäddan helt enkelt blivit kär i Fisken. Det lilla vi ser antyder ju faktiskt sådant i många fall.

En sådan sak jag inte fattar med Dumpen, på den tiden jag sysslade med sådant hade jag aldrig det tålamodet som Gäddorna tycks ha. Antingen var det utdelning snabbt eller så fick det vara.

Polisen? För vadå? För att en gammal kärring som påstår att hon är 13-14 raggat på dig? Det blir du inte dömd för...
Citera
2022-04-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Istället för att bli kränkta kan man rannsaka sig själv. Dumpen uppmanar folk till att mörda människor. Dumpen håller på med hämndporr och förtal. Plus att båda har domar emot sig. De är/var knarkare.

Det finns nog inget normalt företag som vill bli förknippade med dessa. Det är därför de använder sig av swish-horeri. Man kan lura många till att tro att deras pengar gör någon nytta - vilket det inte gör. Det är inget annat än förnedrings-tv som man betalar för.

En skojig grej är att de vill bevisa för bankerna att 2forty2 och Dumpen är skilda åt. Rent tekniskt är de det men knappast aktivistiskt och personligt. Och vad är det man litegrann säger, att man själva inte vill bli förknippade med Dumpen och vice versa? Ja, jisses.
Senast redigerad av Magmunnen 2022-04-28 kl. 17:19.
Citera
2022-04-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Kan någon PMa info om kranbalken?

Gärna till mig med om någon har info
Citera
2022-04-28, 17:19
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Måste vara jobbigt med dåligt rykte. I värsta fall får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och be Lennart eller Kenta gå in som garanter?

(Mackan borde också kunna bistå med rådgivning kring själva pappersexercisen.)

Ja Kenta känns som den självklara garanten, högsta kreditvärdighet 😁
Citera
2022-04-28, 17:44
Medlem
Pleurodess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
De känner sig kränkta. Bankkonto är ingen rättighet, utan en affärsuppgörelse och i detta fall mellan företag. Uppmaning till våld och aggressiv framtoning, ja, det är väl inget man som bank vill bli förknippad med.

Sedan går de ut och namngiver de banker man tycker sig blivit kränkt av. Namnge och lista företag som på goda grunder inte velat göra affärsuppgörelse med dem var ett rejält klantigt tilltag om man vill lyckas bättre någon annanstans.

Det är väl också lite problematiskt när man vill bli tagen som seriös aktör att gänget bakom 2forty2 ser ut som kriminella bikers och går runt med kläder med uppmaning om att mörda folk, dom kanske skulle tona ner den Imagen om dom vill komma in i finrummen.
Citera
2022-04-28, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Efter en hård arbetsdag är det skönt att kunna vila hjärnan lite och argumentera mot dig.

Har de snackat i månader - Gäddan och Fisken - så är det nog en väldans massa snack som inte nödvändigtvis har med hur han knullar på fisken.

Tror chattloggen skulle bli för lång helt enkelt. Det mesta är säkert av typen av prat som inte har med sex att göra. Sådant som dessutom skulle låta oss förstå att Gäddan helt enkelt blivit kär i Fisken. Det lilla vi ser antyder ju faktiskt sådant i många fall.

En sådan sak jag inte fattar med Dumpen, på den tiden jag sysslade med sådant hade jag aldrig det tålamodet som Gäddorna tycks ha. Antingen var det utdelning snabbt eller så fick det vara.

Polisen? För vadå? För att en gammal kärring som påstår att hon är 13-14 raggat på dig? Det blir du inte dömd för...
För bilder de skickat till vad de tror är en liten tjej på 13-14 år som har en problematisk tillvaro hemma och kanske tom är omhändertagna och befinner sig på HBV- hem . Att flickorna är omhändertagna eller har problem hemma verkar dessutom trigga dessa män än mer och få dem att åka långt och tom sjukanmäla sig för att inte missa chansen att få träffa en trasig underårig.
Citera
2022-04-28, 17:51
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Det känns så ja. Det är något med rytmen och tajmingen på publiceringarna på dumpen som gör att det känns som att dom lägger ut gäddorna vart efter dom ramlar in och man har klippt i hop chattarna.
Generellt tror jag att man tillskriver dumpen för mycket strategi och planering här i tråden. Dom verkar mest köra på bara och tar det som det kommer.

Ja jag håller med. Nappen är ju alltid färska.
Citera
2022-04-28, 17:53
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att stå och prata högt, nästan skrika i en vänthall där det ekar som värst som Sara och Patrik gjorde, var bara pinsamt att se. Det sitter en man precis bakom som indirekt blir inblandad i samtalet. Kvinnan på bänken längre bort verkade varken höra eller förstå vad som händer.

Varför gick dom inte ut med honom på perrongen och konfronterade honom där. Jag gillar Dumpen och vad dom gör, men här var det som om dom ville jäklas extra mycket när dom fick chansen att ta gäddan inomhus med folk runt omkring som både kunde se och höra allt.

De borde vrålat så det ekade i hela vänthallen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in