Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-28, 14:50
Medlem
Lysturkens avatar
Nä, nu tar vi och fixar bajsgäddan. Jag har ledsnat på fanskapet. Han ska fram helt enkelt.

Ni har kommit fram till att bilen är en Ford Focus. Grymt jobbat med det! Men vi vet att det är en äldre modell och även om det finns 468 såna skitbilar i Tälje så är inte alla av intresse. Vi delar helt enkelt upp sökningen.

Skriv vilket årtal du går igenom och uppdatera listan:

Ford Focus för att hitta bajsgäddan:

2008 - Lysturken

Jag går igenom alla Ford Focus från 2008 i Södertälje kommun.

Edit: Ingen träff på 2008.
Senast redigerad av Lysturken 2022-04-28 kl. 15:10.
Citera
2022-04-28, 14:52
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Jag tror faktiskt dom tar alla som nappar på ett möte. Oavsett vem det är. Det ligger ju jobb bakom, ibland månader, just för att få till ett möte.
Det är ju ändå lite variation på gäddorna. Men man kan se likheter mellan många, absolut.
Kanske, men jag tycker det märktes ganska tydligt då Jägersro-mannens konfrontation avslutades helt summariskt efter 10 sekunders "va", "vem"? Den officiella förklaringen var att det krockade med lunchrasten, men jag misstänker att man fattade att det här inte kommer att bli nån större hit "hemma i stugorna".

Sen har man också pliktskyldigt visat att man inte ryggar för gäddor i "hooden" dvs parkeringsplatsen vid Jägersro Center kl 12 på dan.
Citera
2022-04-28, 14:58
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Kanske, men jag tycker det märktes ganska tydligt då Jägersro-mannens konfrontation avslutades helt summariskt efter 10 sekunders "va", "vem"? Den officiella förklaringen var att det krockade med lunchrasten, men jag misstänker att man fattade att det här inte kommer att bli nån större hit "hemma i stugorna".

Sen har man också pliktskyldigt visat att man inte ryggar för gäddor i "hooden" dvs parkeringsplatsen vid Jägersro Center kl 12 på dan.

Tycker det känns ganska logiskt att de värsta gäddorna drar mest "publik" och uppmärksamhet till sig. Så är det ju med allt från tidningar och tv osv också.
Citera
2022-04-28, 15:03
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Tycker det känns ganska logiskt att de värsta gäddorna drar mest "publik" och uppmärksamhet till sig. Så är det ju med allt från tidningar och tv osv också.
Inte "värsta" utan "mest relaterbara för vanligt folk". Jägersro-mannen kanske har hundratals 14-åringar på sitt samvete det vet vi ju inget om. Han kan till och med vara gift med en.
Citera
2022-04-28, 15:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Att Mr Vulcano skulle vara frimurare var en vild spekulation skapad av Beckisbarnet.

Blomman på kavajslaget är ingen symbol som frimurare använder. De använder hermetiska och alkemiska symboler. Vore dock intressant att ta reda på om Blomman kan kopplas till något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
”gäddförbundet”

Sätt inte ”det går åt helvete”-mannen på någon position som kräver en problemlösande förmåga bara. Han får panik direkt så han får vara endast betalande medlem i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Skiten han har på kavajslaget är en oxelblomma. Sök på hans efternamn i det här dokumentet så hittar ni

https://docplayer.se/amp/124434586-Vapenbilden-forum-for-svenska-heraldiska-foreningen-nr-64-december-2005.html

Googlar ni oxelblomma så ser ni att utseendet stämmer.

Ok! Tack för klargörandet. Det är enbart en heraldisk symbol då? Och ingen hemlig orden ...

"Hjälmprydnad: En oxelblomma av silver med blått skaft mellan två elefantbetar av silver."

Blir det till att byta ut betarna mot två kranbalkar i silver nu då?

Ja. Detta var ett gäddstim som hette duga. Ett par högt uppburna samhällsmedborgare halades in.

Sorgligt, på ett sätt, man känner medlidande. Men är det verkligen så många som är uttråkade på fru eller sambo att man måste springa efter ungdomar på Kik och liknande? Trodde det skulle vara mestadels incels som fastnade i Dumpens nät, men så är inte fallet. Många familjefäder ...

P.S. Vad gäller Det går åt helvete-gäddan så var intensiteten nästan i klass med Sean Penn i "Mystic River".

Kanske vann han tillbaka frugans hjärta med detta Oscars-vibrerande sammanbrott?
Citera
2022-04-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRoberto
Oavsett vilka journalister och vad frågan än gäller och oavsett om ni är skyldiga eller inte, har med saken att göra eller ej:
Säg inte ett ord varken på svenska eller annat språk. Svara inte på tilltal, varken ja eller nej. Göm er inte. Spring inte. Gasa inte iväg. Stäng bildörrar normalt. Sitt kvar i bilen, surfa eller sov en stund. Bemöt med likgiltighet. Agera likadant i alla sammanhang.
Klipp till bara om ni har chans att komma undan. Full kraft mot struphuvud. Slå med fem öppna fingrar mot ögonen. Fortsätt till blindhet. Gå.

Som om en enda av dom fega kräken skulle våga slå mot struphuvudet. Varenda en som hängts ut är fega krakar som inte använder händerna till annat än att runka och grooma småflickor.
Citera
2022-04-28, 15:10
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Inte "värsta" utan "mest relaterbara för vanligt folk". Jägersro-mannen kanske har hundratals 14-åringar på sitt samvete det vet vi ju inget om. Han kan till och med vara gift med en.

Såklart det vet vi inte. Jag säger bara varför jag tror vissa gäddor får mer uppmärksamhet än andra. Tror inte dumpen bryr sig om det dock utan dom slänger nog ut allt dom har, oavsett om videon är 10 sek eller 10 min.
Citera
2022-04-28, 15:14
Bannlyst
Frågan är varför inte en enda snygg kille dykt upp på dumpen?

De som ligger me tjejer i den åldern irl och är vuxna finns oftast i deras närhet/ umgängeskrets och tjejen själv vill inte anmäla. Varför? För hon vill de själv. Alla Volvo raggare tex. Varför anmäla lixom om de är frivilligt . Alla på dumpen har en sak gemensamt de ser ut som skit.Ingen tonårs tjej skulle vilja ha dem.
Citera
2022-04-28, 15:24
Medlem
Läste nyss på FB att inte ens bankerna vill ta i 2forty2... Guilty by association?
Hur driver man en förening och webshop utan att ens ha ett bankkonto?
Citera
2022-04-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Läste nyss på FB att inte ens bankerna vill ta i 2forty2... Guilty by association?
Hur driver man en förening och webshop utan att ens ha ett bankkonto?

Har det med den verksamhet man bedriver eller på grund av rent ekonomiska anledningar måntro? Kan du citera här vad som står på FB angående detta?
Citera
2022-04-28, 15:32
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Frågan är varför inte en enda snygg kille dykt upp på dumpen?

De som ligger me tjejer i den åldern irl och är vuxna finns oftast i deras närhet/ umgängeskrets och tjejen själv vill inte anmäla. Varför? För hon vill de själv. Alla Volvo raggare tex. Varför anmäla lixom om de är frivilligt . Alla på dumpen har en sak gemensamt de ser ut som skit.Ingen tonårs tjej skulle vilja ha dem.

Det där är väl en smaksak. Jag personligen tycker inte någon har varit attraktiv. Men tror du inte många äldre kvinnor tyckt tex brandmannen varit stilig om han inte vore peddo? Även tweedy tror jag tyvärr tonårstjejer kan tycka är söt 🤮. Var dom två jag tänkte på spontant nu.
Men visst, vi har ju kinkybrian och dom i den ligan också..
Citera
2022-04-28, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Har det med den verksamhet man bedriver eller på grund av rent ekonomiska anledningar måntro? Kan du citera här vad som står på FB angående detta?
Långt inlägg, och olika banker verkar ha olika varianter på "nej tack"... Aggressiv framtoning, förespråkar våld, olaglig aktivitet osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in