Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-28, 15:41
Medlem
Inlägg från Facebook:
Nu börjar vi tröttna och känna oss kränkta.

Vi har haft kontakt med ett ANTAL banker för att få igång de mest basala funktionerna i en förening.

Dessa är bankkonto samt Swish. (Allt annat är på plats)

Vi har fått höra följande skäl till att bli nekade...

- Ni uppmanar till brott genom era tryck.
- Ni har en aggressiv framtoning.
- Det saknas papper/protokoll.... (Rent bullshit)

En bank sa att 2FORTY2 ägnar sig åt att jaga pedofiler vilket är olagligt....
Vi förklarade sakligt att 2FORTY2 är HELT fristående från sådant utan att det är dumpen.se som ägnar sig åt den typen av verksamhet och att det Dumpen gör inte är olagligt.

Nästa sak man får kontra med är väl att SD minsann har bankkonton och swish, där har partiledningen misshandlat folk med järnrör.

Bankerna det rör är:

- Svea Bank (nekat utan att motivera sig)
- Danske Bank (vägrar att behandla ansökan)

Vi håller på med följande banker:
- Swedbank (ny ansökan på väg in)
- Handelsbanken (möte bokat)

Följande banker är inte aktuella men tilltalade:
- Ålandsbanken (har inte företags/föreningskonton)
- Marginalen Bank (saknar funktionalitet vi behöver)

Detta innebär att vi inte kan ta emot bidrag via swish till föreningen. (något som skulle behövas)
Kontakta mig via PM så kan vi lösa med det på annat sätt.

Håll god ton i kommentarerna.
Riktiga dumheter kan innebära block.
Citera
2022-04-28, 15:43
Medlem
Leg.Talgoxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Nä, nu tar vi och fixar bajsgäddan. Jag har ledsnat på fanskapet. Han ska fram helt enkelt.

Ni har kommit fram till att bilen är en Ford Focus. Grymt jobbat med det! Men vi vet att det är en äldre modell och även om det finns 468 såna skitbilar i Tälje så är inte alla av intresse. Vi delar helt enkelt upp sökningen.

Skriv vilket årtal du går igenom och uppdatera listan:

Ford Focus för att hitta bajsgäddan:

2008 - Lysturken

Jag går igenom alla Ford Focus från 2008 i Södertälje kommun.

Edit: Ingen träff på 2008.
Bra initiativ!
Måste ut på några ärenden nu men återkommer ikväll och kollar om nån årsmodell finns kvar att beta av, så hjälper jag gärna till.
Citera
2022-04-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Frågan är varför inte en enda snygg kille dykt upp på dumpen?

De som ligger me tjejer i den åldern irl och är vuxna finns oftast i deras närhet/ umgängeskrets och tjejen själv vill inte anmäla. Varför? För hon vill de själv. Alla Volvo raggare tex. Varför anmäla lixom om de är frivilligt . Alla på dumpen har en sak gemensamt de ser ut som skit.Ingen tonårs tjej skulle vilja ha dem.
Med stor sannolikhet är volvoraggare inte kring 40 år utan kring 17-20 år
Citera
2022-04-28, 15:48
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Såklart det vet vi inte. Jag säger bara varför jag tror vissa gäddor får mer uppmärksamhet än andra. Tror inte dumpen bryr sig om det dock utan dom slänger nog ut allt dom har, oavsett om videon är 10 sek eller 10 min.
Fast i det fallet vi diskuterar är det ju Dumpen själva som styr längden på uthängningen. Vad jag försöker insinuera är att anledningen till att man bryter efter två harklingar inte alls är att man var "hungriga". Utan:

1. Man inser att det inte är denna typ av gädda som går hem i stugorna och genererar Swish-intäkter på längre sikt. Inte heller den typ som kommer att finnas med under kategorin "skvaller" i företagseventet.

2. Man har redan visat sin poäng. Man vågar visst konfrontera i "utsatta områden" dvs Jägersro Centers parkeringsplats vid lunchtid.

Enligt Patriks utsago i podden så kunde ju gäddan utmärkt svenska så då fanns det väl all anledning att följa upp med sedvanliga frågor kring konsekvenser, om det är första gången, vad frugan vet, var han jobbar, eventuella egna barn osv. Vill man verkligen riskera att missa potentiella andra offer bara för att man är "hungrig"?
Citera
2022-04-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Inlägg från Facebook:
Nu börjar vi tröttna och känna oss kränkta.

Vi har haft kontakt med ett ANTAL banker för att få igång de mest basala funktionerna i en förening.

Dessa är bankkonto samt Swish. (Allt annat är på plats)

Vi har fått höra följande skäl till att bli nekade...

- Ni uppmanar till brott genom era tryck.
- Ni har en aggressiv framtoning.
- Det saknas papper/protokoll.... (Rent bullshit)

En bank sa att 2FORTY2 ägnar sig åt att jaga pedofiler vilket är olagligt....
Vi förklarade sakligt att 2FORTY2 är HELT fristående från sådant utan att det är dumpen.se som ägnar sig åt den typen av verksamhet och att det Dumpen gör inte är olagligt.

Nästa sak man får kontra med är väl att SD minsann har bankkonton och swish, där har partiledningen misshandlat folk med järnrör.

Bankerna det rör är:

- Svea Bank (nekat utan att motivera sig)
- Danske Bank (vägrar att behandla ansökan)

Vi håller på med följande banker:
- Swedbank (ny ansökan på väg in)
- Handelsbanken (möte bokat)

Följande banker är inte aktuella men tilltalade:
- Ålandsbanken (har inte företags/föreningskonton)
- Marginalen Bank (saknar funktionalitet vi behöver)

Detta innebär att vi inte kan ta emot bidrag via swish till föreningen. (något som skulle behövas)
Kontakta mig via PM så kan vi lösa med det på annat sätt.

Håll god ton i kommentarerna.
Riktiga dumheter kan innebära block.

Tack för citat!

Möte med Handelsbanken och innan detta möte lägger de ut detta … Handelsbanken lär stå redo med öppna armar. Ingen vill ha er, men vi ställer gärna upp …

Liknelsen med SD var bara för patetisk. SD trycker inte mössor som det står ”Kill your local babbe” på och går omkring i.
Citera
2022-04-28, 16:02
Medlem
Jofandus avatar
Alla dessa män skryter om att dem är välutrustad. Dickpicks talar emot dem.
Citera
2022-04-28, 16:10
Medlem
LightFandangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Tack för citat!

Möte med Handelsbanken och innan detta möte lägger de ut detta … Handelsbanken lär stå redo med öppna armar. Ingen vill ha er, men vi ställer gärna upp …

Liknelsen med SD var bara för patetisk. SD trycker inte mössor som det står ”Kill your local babbe” på och går omkring i.
Måste vara jobbigt med dåligt rykte. I värsta fall får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och be Lennart eller Kenta gå in som garanter?

(Mackan borde också kunna bistå med rådgivning kring själva pappersexercisen.)
Citera
2022-04-28, 16:22
Medlem
Kan någon PMa info om kranbalken?
Citera
2022-04-28, 16:25
Medlem
exoticspices avatar
Att stå och prata högt, nästan skrika i en vänthall där det ekar som värst som Sara och Patrik gjorde, var bara pinsamt att se. Det sitter en man precis bakom som indirekt blir inblandad i samtalet. Kvinnan på bänken längre bort verkade varken höra eller förstå vad som händer.

Varför gick dom inte ut med honom på perrongen och konfronterade honom där. Jag gillar Dumpen och vad dom gör, men här var det som om dom ville jäklas extra mycket när dom fick chansen att ta gäddan inomhus med folk runt omkring som både kunde se och höra allt.
Senast redigerad av exoticspice 2022-04-28 kl. 16:27.
Citera
2022-04-28, 16:25
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Nä, nu tar vi och fixar bajsgäddan. Jag har ledsnat på fanskapet. Han ska fram helt enkelt.

Ni har kommit fram till att bilen är en Ford Focus. Grymt jobbat med det! Men vi vet att det är en äldre modell och även om det finns 468 såna skitbilar i Tälje så är inte alla av intresse. Vi delar helt enkelt upp sökningen.

Skriv vilket årtal du går igenom och uppdatera listan:

Ford Focus för att hitta bajsgäddan:

2008 - Lysturken

Jag går igenom alla Ford Focus från 2008 i Södertälje kommun.

Edit: Ingen träff på 2008.

Vilken sida använder du för att sortera på bilmodell?
Citera
2022-04-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightFandango
Måste vara jobbigt med dåligt rykte. I värsta fall får väl helt enkelt bita i det sura äpplet och be Lennart eller Kenta gå in som garanter?

(Mackan borde också kunna bistå med rådgivning kring själva pappersexercisen.)

De känner sig kränkta. Bankkonto är ingen rättighet, utan en affärsuppgörelse och i detta fall mellan företag. Uppmaning till våld och aggressiv framtoning, ja, det är väl inget man som bank vill bli förknippad med.

Sedan går de ut och namngiver de banker man tycker sig blivit kränkt av. Namnge och lista företag som på goda grunder inte velat göra affärsuppgörelse med dem var ett rejält klantigt tilltag om man vill lyckas bättre någon annanstans.
Citera
2022-04-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Jag tror faktiskt dom tar alla som nappar på ett möte. Oavsett vem det är. Det ligger ju jobb bakom, ibland månader, just för att få till ett möte.
Det är ju ändå lite variation på gäddorna. Men man kan se likheter mellan många, absolut.

Det känns så ja. Det är något med rytmen och tajmingen på publiceringarna på dumpen som gör att det känns som att dom lägger ut gäddorna vart efter dom ramlar in och man har klippt i hop chattarna.
Generellt tror jag att man tillskriver dumpen för mycket strategi och planering här i tråden. Dom verkar mest köra på bara och tar det som det kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in