2021-08-23, 15:45
Medlem
Du kan tjäna upp till 3600 kr i månaden skriver dem ofta, men ni som håller på med det eller har gjort för att få lite extra inkomst.. hur mycket tjänade ni i månaden i snitt? Jag gissar på att det är mycket mindre än 3600.
Senast redigerad av 3m.22 2021-08-23 kl. 16:00.
Citera
2021-08-23, 16:28
Medlem
Jag fick in ca 200:- sek första dagen. Fast då med typ 10 kronor bara för jag gjorde klart min profil sen 4-5 surveys. Helt slöseri med tid, inte värt alls
Citera
2021-08-24, 09:01
Medlem
Sitter ibland vid datorn och tittar TV-serier på ena skärmen och svarar på enkäter på andra.

Det är helt klart tråkigt så motivationen går upp och ner men 3.600 kr är helt orimligt. Kanske 1.000 kr om man ligger i, men med varierande motivation snarare 500 kr.

Med OpinionApp på telefonen för CINT-panelerna kan man dra in några kronor i bussen/tåget till och från jobbet i stället för att bara sitta och slöa.

Men att sitta och svara på enkäter och tro att man kan få en acceptabel timlön är helt uteslutet.

Det dröjer också ganska länge innan man kommit upp i minimibeloppet för uttag som ofta är 99 kr till PayPal.
Citera
2022-08-15, 17:39
Medlem
leninns avatar
Vilka sidor kan man köra på ? Är toppundersökningar okey ? Någon som vet ?
Citera
2022-08-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leninn
Vilka sidor kan man köra på ? Är toppundersökningar okey ? Någon som vet ?

Vet inte med toppundersökningar, inte provat den, men Panel-plus.se fungerar alldeles utmärkt för mig. Brukar välja biobiljetter eller trisslotter eftersom jag inte orkat sätta upp PayPal.
Citera
2022-08-24, 22:43
Medlem
Mycket märkligt att företag köper enkätundersökningar utförda på detta sätt. Det är ju framförallt personer som inte arbetar som svarar vilket medför att urvalet inte speglar ett genomsnitt av befolkningen.

Dessutom svarar folk så snabbt som det går utan att läsa ordentligt eller klick sin egna korrekta åsikt. Resultatet blir därför fel.

Att ha felaktigt urval av personer + att personerna dessutom inte svarar korrekt leder till att man som företag inte alls kan använda sig av resultatet från enkätundersökningen.
Citera
2022-08-26, 14:18
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Mycket märkligt att företag köper enkätundersökningar utförda på detta sätt. Det är ju framförallt personer som inte arbetar som svarar vilket medför att urvalet inte speglar ett genomsnitt av befolkningen.

Dessutom svarar folk så snabbt som det går utan att läsa ordentligt eller klick sin egna korrekta åsikt. Resultatet blir därför fel.

Att ha felaktigt urval av personer + att personerna dessutom inte svarar korrekt leder till att man som företag inte alls kan använda sig av resultatet från enkätundersökningen.

Är skillnad på undersökning och undersökning. Jag anlitar ibland företag och deras paneler för undersökningar då är det så klart beroende på produkt/tjänst viktigt att deltaganden möter kriterierna. Jobb, beteenden, preferenser, etc.

Sen finns det säkert mycket 'skit' där ute som inte bryr sig vem som svarar.

Men för seriösa företag som vill få insikter kopplat till en produkt mot en tydlig målgrupp vill inte att ovan händer. Dvs en massa arbetslösa som benar av 10 undersökningar per dag. Då jobbar man med mer seriösa rekryteringsbyråer för att undvika det. Sen så klart kan ju folk ljuga om vad de gör idag.
Citera
2023-11-10, 13:47
Medlem
Peace2023s avatar
Hur får man betalt av OpinionAPP??

Jag har tjänat 100 kr och har valt att få det på Paypal. Det står att jag valt detta under Belöningar, men inget kommer in på PayPal.
Det står även: Förfrågningar 0.
Vad innebär det? Tack på förhand
Citera
2023-11-11, 09:12
Medlem
Muppetys avatar
Jag är med i Sifo, Ipsos, Novus, Åsiktsgruppen, m.fl. Man får något mindre än 1 kr/minut (motsvarande i poäng) om man slår ut det, på att delta i undersökningar, så det är inte mycket. Poängen kan sedan bytas mot bl.a. presentkort (o ibland pengar direkt via PayPal), men jag byter alltid in dom mot Trisslotter o hoppas på det bästa, än så länge som mest 60 kr!

Svarar dock inte på varje undersökning dom skickar till mig, typ bara om jag inte har nått vettigt att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in