2021-08-23, 12:40
Medlem
Heeeej Flashback.

Jag vet inte om jag går överstyr nu..
Men jag tänkte fria till min Sambo i närtid och jag vill göra det speciellt.

Jag VET att det är en stulen idé, jag har sett liknande frierier på YT osv men jag vill ändå göra det, jag snor idén rätt av.

Min sambo ÄLSKAR filmer/serier, alltså Ä L S K A R sådant. Så jag skulle vilja få henne att gå på bio med släkting/väninna och sedan när de som vanligt innan filmen går trailers till filmer så ska de spelas upp en trailer, som på något vis ska vara med mig och våra barn - ett kort, gärna humoristiskt och/eller ett emotionellt klipp - där vi dyker upp. För att sedan ska jag och barnen komma in i salongen för att jag sedan ska gå ner ett ben..

Men kruxet är;

1- Jag är så långt ifrån en filmmänniska man kan komma, vad för typ av kort trailer skulle man kunna göra? Som ger en känslan av en "riktig film" när man sitter där. Någon som är kreativ och kan komma med någon typ av en idé?

2 - Vem kan hjälpa en att filma och redigera ihop något sådant? Något företag? Någon som gör musikvideos? Hur går man tillväga för att ens få ihop en filmsnutt.

3- Tror ni man kan prata med en biosalong och de går med på att spela upp något liknande?
Mao, är denna idé ens lönt att försöka med?

Det är mycket motorintresse i familj, släkt och vänner. Så något som kanske skulle likna en trailer till en Fast and the furiousfilm kanske är ett spår, men jag veeet inte. Våra barn 1 respektive 9.

En grundidé är typ kanske någon form av "streetrace" eller något liknande, med en bil med tonade rutor, när den stannar och dörren öppnas så sitter 1åringen där bakom ratten. Men de är bara så långt jag kommer i huvudet. Jag kollar aldrig på film, så jag får liksom inte upp några fler idéer....

Alla tips och idéer är välkomna!
Citera
2021-08-23, 13:35
Medlem
maxatdunders avatar
Jag har en åsikt och det är att det är fan pinsamt att fria framför ett gäng randoms på en biosalong, varför måste dessa vara med? Vill man verkligen dela en fin stund med lökiga randoms med popcornsmulor på magen?
Citera
2021-08-23, 14:08
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Jag har en åsikt och det är att det är fan pinsamt att fria framför ett gäng randoms på en biosalong, varför måste dessa vara med? Vill man verkligen dela en fin stund med lökiga randoms med popcornsmulor på magen?

Jag håller med. Det är inte bara pinsamt att vara den som friar, jag skulle dessutom skämmas ihjäl om någon utsatte mig för något sådant där.

Men det är ju jag det och alla gillar som bekant olika. Det finns säkert folk som tycker att det är alldeles fantastiskt med offentliga frierier. Det jag spontant tänker är att man får ha med i beräkningen att alla dessa lökiga randoms (varav flera är s.k. loud talkers - det är mer regel än undantag på bio) med popcornsmulor på magen (och säkert också prasslande godispapper och shit) kan sabba den fina stunden. Inramningen kan liksom bli helt fel.
Citera
2021-08-23, 14:15
Medlem
Onödigt mycket logistik TS. Låt ögonblicket vara privat. Gulligt att involvera era barn, men ta det hela under en trevlig middag eller promenad på stranden. Det kommer ge er ett fint minne utan risk för stress.
Citera
2021-08-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

I staden vi bor i kan man "hyra" Biosalongen, så tanken var inte att dela ögonblicket med några andra
Citera
2021-08-23, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haenglav
Onödigt mycket logistik TS. Låt ögonblicket vara privat. Gulligt att involvera era barn, men ta det hela under en trevlig middag eller promenad på stranden. Det kommer ge er ett fint minne utan risk för stress.

Kanske blir för stort projekt.. Dock gillar jag ju att driva projekt men kanske får tänka om här..
Citera
2021-08-23, 16:41
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad: allmänt --> Filmproduktion
/Moderator
Citera
2021-08-24, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Kanske blir för stort projekt.. Dock gillar jag ju att driva projekt men kanske får tänka om här..

Lycka till hur som helst, och all glädje! Bröllop blir projekt så det räcker skall du se...
Citera
2021-08-28, 13:19
Medlem
Dobbelss avatar
Hela konceptet känns onödigt komplicerat för ert eget bästa. Ta något mer subtilt helt enkelt som lätt går att flytta på om något i planeringen skulle gå snett...

Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
3- Tror ni man kan prata med en biosalong och de går med på att spela upp något liknande?
Mao, är denna idé ens lönt att försöka med?
Om du har abonnerat biografen går det säkerligen att ordna men det brukar finnas policys för ordningen som loggor (Filmstaden, Svenska bio, Dolby, DTS, THX etc) ska gå i och det brukar inte vara särskilt populärt att ändra på det. Kan nog kännas som väldigt framtungt om allt körs igång med en video där du friar...

För visningar som inte är abonnerade går det vanligtvis inte att ändra på något i schemat. Annonsbokningarna måste bli rätt och det är knappast populärt att orsaka förseningar till nästa visning. Det vore väl möjligt om du hittade en ledig annonsplats att du skulle kunna köpa in den genom ett företag. Nu pratar jag endast hypotetiskt för det vore dels väldigt dyrt, väldigt osäkert huruvida de vill sälja annonsplatsen och ffa kräver det väldigt mycket planering. Det är inte ovanligt att PR-byrårer gör avtal på årsbasis.

Så nej, jag skulle skippa idén helt. Förstår att det kan verka unikt och charmigt men i praktiken blir det knappast någon höjdare vill jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in