Citat:
Ursprungligen postat av LaScimmieBlu
jag är inte helt nöjd med tipsen,det måste jag säga.söker en låt med lite mer stråkar i och där sångerskorna "lala-sjunger"ungefär som i låten Mon Bled med ROHFF,chebba maria och mohamed lamine.ni vet sådana låtar som man brukar höra i filmer som utspelar sig i mellanöstern miljö,det är såna jag vill ha,ett exempel tror jag finns på "Team America"filmen i början,när al qaida ska spränga paris.
jag tror även att ett sådant stycke finns med i kingdom of heaven när han hugger ner araben i öknen,men är inte helt säker.
låten jag söker kan vara i stil med stråkarna som finns med i låten Sniper-Arabe(ett franskt hiphopband)
OK, skriv det då att du vill ha musik i form av Mon Bled.
Ladda ner Cheb Khaled - Abdel Khader, om du inte redan har den då Mon Bleds beat är tagen från den låten.
Rim K feat. Khaled - Retour aux sources är en annan tung arabisk/fransk (inte i klass med Mon Bled, men fet ändå) låt.
113 & MOHAMED LAMINE & MAGIE SYSTEM - UN GAOU Á ORAN, samma sak där, riktigt tung låt, i klass med Abdel Khader, dock fransk/arabisk och Mohamed Lamines feminina röst präglar låten. Flippad som fan, perfekta partylåten.
113 feat. Cheb Mami - Clando, äkta hardcore arabisk/fransk.
Sniper - Entre deux, en annan fet låt med Sniper, arabisk brud sjunger på arabiska i refrängen.
Sniper - Recette maison, ännu en tung låt med arabisk text i vissa sekvenser.
Så, borde räcka.