• 4
  • 5
2021-11-05, 13:30
Medlem
Citat:
Magdalena Andersson anser ocks att det mste bli tydligare fr de som invandrar till Sverige varfr alla mste jobba.
Aha, hon skall allts avskaffa de mngder med bidrag som gr det mjligt fr asylfuskarna att g hemma och drlla, fda barn p lpande band, och leva p skattebetalarnas bekostnad?

Det lter ju kanonbra. Ser fram emot den reformen.

Citat:
En stor del gnades t brottsbekmpning och gngkriminaliteten. Andersson sger att hon tnker vnda p varje sten fr att lsa den akuta situationen dr unga skjuter ihjl varandra.
Aha, hon kommer allts att vnda p den sten dr det str "utvisa alla som ftt uppehllstillsnd p falska grunder och/eller trots att de saknade giltiga identitetshandlingar nr de kom till Sverige".

Kanon! Heja Maggan!
Citera
2021-11-05, 17:33
Medlem
DefactoAnarkis avatar
Hon har garanterat lst Fursten...
Citera
2021-11-05, 17:47
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Hade Jimmie kesson hllit hennes frsta stal i kongressen 2015 s hade han blivit kallad nazist och fascist i en vecka i vnsterblaskorna. Det hr r ett sanslst hyckleri och man mr ta mig fan illa.
Citera
2021-11-05, 18:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Aha, hon skall allts avskaffa de mngder med bidrag som gr det mjligt fr asylfuskarna att g hemma och drlla, fda barn p lpande band, och leva p skattebetalarnas bekostnad?

Det lter ju kanonbra. Ser fram emot den reformen.

Ja, jag skrev precis om det fr ett par timmar sedan. Att invandrarkvinnorna kommer man inte t, s lnge som de har rtt att vara hemma minst ett r med socialbidrag, fr varje barn de fder. Hr i min kommun gjordes ett frsk med mamma-barn-svenska, fr att kvinnor som brjat p SFI inte skulle glmma bort allt under mammaledigheten. Men de frgade GENOMGENDE om de mste g p detta fr att f bidrag, och nr svaret blev att det mste de inte, s tackade de frsts nej. S de grupperna kom aldrig igng, och sedan gav de ansvariga p kommunen upp. Det r hopplst, s lnge som vi inte stller mer krav p dem!

Dessutom fr en mngbarnsfamij s mycket i andra bidrag (barnbidrag, flerbarnstillgg, bostadsbidrag och - om kvinnan r ensamstende - underhllsstd), att de t.o.m. kan leva bara p de bidragen, om de lter syskonen rva alla plagg och leksaker efter varandra, snlar p deras mat s att de mste ta mycket i skolan och p dagis o.s.v.. I s fall r det ingen som stller ngra krav alls - bidragen bara kommer in p kontot.
Citera
2021-11-05, 19:16
Medlem
Oavsett kostnaden fr bidrag s tror jag att man mste f folk i arbetsfr lder ut i arbete oavsett antal timmar, fr de mr inte bra att sitta inne i sina fgelholkar, fr det leder bara till psykisk ohlsa.
Citera
2021-11-06, 20:00
Medlem
Magdalena Andersson: V kan vlja mellan mig och Kristersson

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ch-kristersson

Det kan jag kpa, men Magdalena mste ven ha centerns std s hon borde stta samma press p Annie Lf och sga att LAS ska inte frndras och likadant med strandskyddet. D kan Annie Lf vlja mellan mig(Magdalena) och Kristersson tillsammans med SD.
Citera
2021-11-07, 11:04
Medlem
tomyhockeys avatar
nr rstas om magdalena blir statsminister ?
Citera
2021-11-07, 12:38
Medlem
Nu har LO:s ordfrande Susanna Gideonsson mjlighet att lappa ihop LO.

LO ska underska om Kommunal och IF Metall brt mot stadgarna nr de anslt sig till las-verenskommelsen utan att informera vriga frbund inom LO.

Samtidigt f std av kommunals medlemmar genom att krva att centern backar frn LAS.

Enbart att sga t Annie Lf att annars blir hon skyldig till en regering med M och Sd.
Citera
2021-11-08, 11:01
Medlem
hazenectars avatar
Tror skitkrringen Magdalena Andersson kommer att f det svrt att styra upp det hr nu nr Vnsterpartiet har slutat att agera drrmatta t sossarna. Hoppas Dadgostar str p sig.
Citera
2021-11-08, 18:50
Medlem
Oron i S: C-rebeller kan flla Andersson
Det r lngt ifrn skert att samtliga Centerpartiets riksdagsledamter rstar fram Magdalena Andersson som ny statsminister.
Centralt placerade kllor inom bde S och C uppger att enskilda C-ledamter kan komma att dra tillbaka sitt std fr S.
Magdalena Andersson r mer ppen fr samtal och frhandlingar med Vnsterpartiet n Lfven. Det r klart att det blir ett beskare piller att svlja fr mnga i partiet, sger en Centerklla med insyn.
Och inom S finns en oro fr att lsningen mellan C och V ska kosta Andersson makten.

Vi r inte skra p att det kommer g, sger en regeringsklla.

https://www.expressen.se/nyheter/oro...ena-andersson/

I s fall r det centern som bjuder in SD.
Citera
2021-11-09, 12:53
Medlem
Det verkar som om det r centern som styr nr nu LO verkar kastvnda.

Frslagen byggde p en verenskommelse mellan arbetsgivare, samverkansorganisationen PKT och de tv LO-frbunden IF Metall och Kommunal. Men LO som helhet var inte med. De var kritiska mot ndringarna i turordningsreglerna.
Det skapar ett kat tryck mot de anstllda, sa Torbjrn Johansson, avtalssekreterare p LO, i somras.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...-i-las-fragan/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in