• 4
  • 5
2021-11-05, 13:30
Medlem
Citat:
Magdalena Andersson anser också att det måste bli tydligare för de som invandrar till Sverige varför alla måste jobba.
Aha, hon skall alltså avskaffa de mängder med bidrag som gör det möjligt för asylfuskarna att gå hemma och drälla, föda barn på löpande band, och leva på skattebetalarnas bekostnad?

Det låter ju kanonbra. Ser fram emot den reformen.

Citat:
En stor del ägnades åt brottsbekämpning och gängkriminaliteten. Andersson säger att hon tänker vända på varje sten för att lösa den akuta situationen där unga skjuter ihjäl varandra.
Aha, hon kommer alltså att vända på den sten där det står "utvisa alla som fått uppehållstillsånd på falska grunder och/eller trots att de saknade giltiga identitetshandlingar när de kom till Sverige".

Kanon! Heja Maggan!
Citera
2021-11-05, 17:33
Hon har garanterat läst Fursten...
Citera
2021-11-05, 17:47
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Hade Jimmie Åkesson hållit hennes första stal i kongressen 2015 så hade han blivit kallad nazist och fascist i en vecka i vänsterblaskorna. Det här är ett sanslöst hyckleri och man mår ta mig fan illa.
Citera
2021-11-05, 18:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Aha, hon skall alltså avskaffa de mängder med bidrag som gör det möjligt för asylfuskarna att gå hemma och drälla, föda barn på löpande band, och leva på skattebetalarnas bekostnad?

Det låter ju kanonbra. Ser fram emot den reformen.

Ja, jag skrev precis om det för ett par timmar sedan. Att invandrarkvinnorna kommer man inte åt, så länge som de har rätt att vara hemma minst ett år med socialbidrag, för varje barn de föder. Här i min kommun gjordes ett försök med mamma-barn-svenska, för att kvinnor som börjat på SFI inte skulle glömma bort allt under mammaledigheten. Men de frågade GENOMGÅENDE om de måste gå på detta för att få bidrag, och när svaret blev att det måste de inte, så tackade de förstås nej. Så de grupperna kom aldrig igång, och sedan gav de ansvariga på kommunen upp. Det är hopplöst, så länge som vi inte ställer mer krav på dem!

Dessutom får en mångbarnsfamij så mycket i andra bidrag (barnbidrag, flerbarnstillägg, bostadsbidrag och - om kvinnan är ensamstående - underhållsstöd), att de t.o.m. kan leva bara på de bidragen, om de låter syskonen ärva alla plagg och leksaker efter varandra, snålar på deras mat så att de måste äta mycket i skolan och på dagis o.s.v.. I så fall är det ingen som ställer några krav alls - bidragen bara kommer in på kontot.
Citera
2021-11-05, 19:16
Medlem
Oavsett kostnaden för bidrag så tror jag att man måste få folk i arbetsför ålder ut i arbete oavsett antal timmar, för de mår inte bra att sitta inne i sina fågelholkar, för det leder bara till psykisk ohälsa.
Citera
2021-11-06, 20:00
Medlem
Magdalena Andersson: V kan välja mellan mig och Kristersson

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...ch-kristersson

Det kan jag köpa, men Magdalena måste även ha centerns stöd så hon borde sätta samma press på Annie Lööf och säga att LAS ska inte förändras och likadant med strandskyddet. Då kan Annie Lööf välja mellan mig(Magdalena) och Kristersson tillsammans med SD.
Citera
2021-11-07, 11:04
Medlem
tomyhockeys avatar
när röstas om magdalena blir statsminister ?
Citera
2021-11-07, 12:38
Medlem
Nu har LO:s ordförande Susanna Gideonsson möjlighet att lappa ihop LO.

”LO ska undersöka om Kommunal och IF Metall bröt mot stadgarna när de anslöt sig till las-överenskommelsen utan att informera övriga förbund inom LO”.

Samtidigt få stöd av kommunals medlemmar genom att kräva att centern backar från LAS.

Enbart att säga åt Annie Lööf att annars blir hon skyldig till en regering med M och Sd.
Citera
2021-11-08, 11:01
Medlem
hazenectars avatar
Tror skitkärringen Magdalena Andersson kommer att få det svårt att styra upp det här nu när Vänsterpartiet har slutat att agera dörrmatta åt sossarna. Hoppas Dadgostar står på sig.
Citera
2021-11-08, 18:50
Medlem
Oron i S: C-rebeller kan fälla Andersson
Det är långt ifrån säkert att samtliga Centerpartiets riksdagsledamöter röstar fram Magdalena Andersson som ny statsminister.
Centralt placerade källor inom både S och C uppger att enskilda C-ledamöter kan komma att dra tillbaka sitt stöd för S.
– Magdalena Andersson är mer öppen för samtal och förhandlingar med Vänsterpartiet än Löfven. Det är klart att det blir ett beskare piller att svälja för många i partiet, säger en Centerkälla med insyn.
Och inom S finns en oro för att låsningen mellan C och V ska kosta Andersson makten.

– Vi är inte säkra på att det kommer gå, säger en regeringskälla.

https://www.expressen.se/nyheter/oro...ena-andersson/

I så fall är det centern som bjuder in SD.
Citera
2021-11-09, 12:53
Medlem
Det verkar som om det är centern som styr när nu LO verkar kastvända.

Förslagen byggde på en överenskommelse mellan arbetsgivare, samverkansorganisationen PKT och de två LO-förbunden IF Metall och Kommunal. Men LO som helhet var inte med. De var kritiska mot ändringarna i turordningsreglerna.
– Det skapar ett ökat tryck mot de anställda, sa Torbjörn Johansson, avtalssekreterare på LO, i somras.

https://www.expressen.se/nyheter/upp...-i-las-fragan/
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in