• 2
  • 3
2021-08-23, 00:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Hmm nja.. sannolikt en felaktig och väldigt manlig tolkning, av fenomenet.

När diverse rockmusiker spelar så kan du se detta fenomen att de skriker rakt ut och det är inte bara tonåringar som gör det.
Citera
2021-08-23, 00:56
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Mer behärskade, något äldre kvinnor, kanske snarare ler mycket, får lite glada/glittriga ögon. Eventuellt lite rodnande kinder. (Never happened to my cheeks ofc!)

Ja, det är nog mer det jag tänker på. Vad finns det för fler vanliga signaler man kan leta efter?
Citera
2021-08-23, 01:04
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
När diverse rockmusiker spelar så kan du se detta fenomen att de skriker rakt ut och det är inte bara tonåringar som gör det.

Hmm,… det känns som en ganska annorlunda situation, att stå i en extas på en rockkonsert med en kändis, (ev. även att åskådarna är fulla också). Där kan nog både män och kvinnor skrika/vråla osv. Känns som lite standard på konserter.

Avser nog mer vanliga situationer som TS beskriver med ngn attraktiv som går förbi, till exempel. För då tror jag mitt tidigare svar gäller. Dvs väldigt unga personer kan fnittra, sannolikt aldrig/sällan att lite äldre gör så.
Citera
2021-08-23, 01:08
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ja, det är nog mer det jag tänker på. Vad finns det för fler vanliga signaler man kan leta efter?

Hmm ja det är svårt att säga, är väl mer anpassat till den situationen som är. Kvinnor kanske inte alltid är så väldigt ”synligt” aktiva där, utan det kan nog mer vara en del subtila signaler, som genuint/stort leende, rodnande kinder (ibland för vissa), lite för långa blickar osv.

Men det kanske passar bättre i annan tråd just att vidareutveckla. (Vet inte om det finns en tråd för ”Stora tråden om kvinnors signaler vid intresse”. Skulle vara en riktigt bra tråd säkert!)
Citera
2021-08-23, 05:42
Avstängd
För att den attraktiva mannen ska uppmärksamma dem, män överlag attraheras av glada tjejer också.
Citera
2021-08-23, 13:41
Avstängd
Citat:
Hmm,… det känns som en ganska annorlunda situation, att stå i en extas på en rockkonsert med en kändis, (ev. även att åskådarna är fulla också). Där kan nog både män och kvinnor skrika/vråla osv. Känns som lite standard på konserter.

Avser nog mer vanliga situationer som TS beskriver med ngn attraktiv som går förbi, till exempel. För då tror jag mitt tidigare svar gäller. Dvs väldigt unga personer kan fnittra, sannolikt aldrig/sällan att lite äldre gör så.

Män skriker inte på det viset i sådana situationer. Det är ganska uppanbart att kvinnornas brunsvrål är riktat åt män och inte ut i tomma luften.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in