2021-08-22, 14:39
Har märkt ett problem med bdsm sidan Darkside.
Nu är de så att de har helt drunknat i Transhysterin. De tror på trams som att om man identifierar sig som kvinna så är man kvinna. Detta har lett till att man hur lätt som helst kan skapa fejkkonton och säga att man är tjej fast man inte är det, för om man säger att man identifierar sig som tjej så är man tydligen det.
Har sett mängder med profiler på sistone där folk hävdar att de är kvinnor när de uppenbarligen är män (troll och transvestiter).

Mest tragiska är det med så kallade kvinnogrupper. Tanken är att det endast ska finnas kvinnor med i grupperna, men om man bara säger att man identifierar sig som kvinna så kommer man in som man ändå.
Tycker så jävla synd om lesbiska kvinnor som inte får vara ifred, för att män alltid ska få vara med ändå bara för att de har läppstift och klänning på sig. Snart kommer det inte finnas grupper endast för kvinnor längre.

Hur ska det gå med fejkprofiler ens i framtiden? För om det fortsätter så här på andra dejtingsidor (vilket det gör) så kommer det inte gå att ta bort profiler som låtsas vara kvinnor.
Citera
2021-08-22, 14:56
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Tycker så jävla synd om lesbiska kvinnor som inte får vara ifred, för att män alltid ska få vara med ändå bara för att de har läppstift och klänning på sig. Snart kommer det inte finnas grupper endast för kvinnor längre.

Hur ska det gå med fejkprofiler ens i framtiden? För om det fortsätter så här på andra dejtingsidor (vilket det gör) så kommer det inte gå att ta bort profiler som låtsas vara kvinnor.

Ja, det är väldigt synd om lesbiska kvinnor. Och det är en oerhörd tragedi att män nästlar sig in genom att bära läppstift, kan ju för fasiken lura brallor av vem som helst (och då ser man ju att det dinglar en äcklig snorre där). Har du något förslag på hur vi ska får bort dessa låtsas kvinnor ur våra lesbiska BDSM forum? Lyssnar gärna!
Citera
2021-08-22, 15:21
Medlem
radfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipmeatandyeet
Har märkt ett problem med bdsm sidan Darkside.
Nu är de så att de har helt drunknat i Transhysterin. De tror på trams som att om man identifierar sig som kvinna så är man kvinna. Detta har lett till att man hur lätt som helst kan skapa fejkkonton och säga att man är tjej fast man inte är det, för om man säger att man identifierar sig som tjej så är man tydligen det.
Har sett mängder med profiler på sistone där folk hävdar att de är kvinnor när de uppenbarligen är män (troll och transvestiter).

Mest tragiska är det med så kallade kvinnogrupper. Tanken är att det endast ska finnas kvinnor med i grupperna, men om man bara säger att man identifierar sig som kvinna så kommer man in som man ändå.

Det här är ett problem på fler ställen än darkside! Ta bara att vi i Sverige haft en dömd kvinnomördate på kvinnofängelse eftersom att han under sin fängelsevistelse kom på att han var kvinna.
Citera
2021-08-22, 16:23
Medlem
Tror problemet är att du ser darkside som en dejtingsida.
Citera
2021-08-22, 20:10
Medlem
Problemet är att man tror att sexuell läggning har något med könsidentitet att göra, om man är lesbisk exempelvis spelar det ju ingen roll vad andra personer själv upplever sig ha för könsidentitet, det man är attraherad av är primära och sekundära könskarakteristika, vilket inte alls har att göra med hur du själv uppfattar dig själv, därför blir det obehagligt när nån med manskropp ska va med i ett lesbiskt BDSM forum. Dock tänker jag att transtjejer ändå tröttnar efter ett tag, när de inser att lesbiska tjejer bara är trevliga och inkluderande men undviker all typ av romantisk/sexuell kontakt.
Citera
2021-08-22, 20:18
Medlem
Idumeas avatar
Men varför diskuterar du det här på flashback och inte på darkside? Det är väl nog med hysteriska debatter på den hemsidan, ska man behöva se dem i andra forum också nu? Du kan väl starta ett cis-separatistiskt nätverk om det nu är så viktigt för dig.

Jag tänker att en sida för avvikande sexualitet kanske inte är den bästa platsen att vara nitisk och konservativ när det kommer till könsidentitet.
Citera
2024-07-14, 12:16
Medlem
[quote=Idumea|77000209]Men varför diskuterar du det här på flashback och inte på darkside? Det är väl nog med hysteriska debatter på den hemsidan, ska man behöva se dem i andra forum också nu? Du kan väl starta ett cis-separatistiskt nätverk om det nu är så viktigt för dig.

Därför att om man diskuterar det på Darkside, blir diskussionsämnet censurerat, alltså borttaget och "anmält", att yttra sina åsikter är _inte_ olagligt, eftersom vi har yttrandefrihet. Det enda som är olagligt är påhopp mot en person, Att skriva en åsikt om vad man tycker om en viss subkultur eller psykisk sjukdom är dock tillåtet, men de bryr sig inte om det. I mina ögon bryter DarkSide således mot svensk grundlag. Ett exempel på deras omogna mentalitet: De hade en Discord där jag nämnde alternativmedicin då en kille hade fått nästäppa som doktorn inte kunde få bort, svaret jag fick var otroligt kategoriskt och omoget, jag ville bara hjälpa honom med tips om nästäppan. Slutligen vill jag säga att jag stödjer dig till 100%. Män som trivs i kläder som t.ex. strumpbyxor eller korsetter, vågar inte klä sig i det utan intalar sig att de är kvinnor tills de tror på det, allt för att komma över fördomarna i samhället gentemot män som klär sig så. Sak samma med män som blivit ofredade som barn, hatar kanske, som en följd av det, sina kroppar. Läkarna går inte till botten med det utan ger istället patienterna hormoner avsedda för motsatta könet.
Citera
2024-07-14, 12:34
Medlem
Idumeas avatar
[quote=truthishere|88868522]
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Men varför diskuterar du det här på flashback och inte på darkside? Det är väl nog med hysteriska debatter på den hemsidan, ska man behöva se dem i andra forum också nu? Du kan väl starta ett cis-separatistiskt nätverk om det nu är så viktigt för dig.

Därför att om man diskuterar det på Darkside, blir diskussionsämnet censurerat, alltså borttaget och "anmält", att yttra sina åsikter är _inte_ olagligt, eftersom vi har yttrandefrihet. Det enda som är olagligt är påhopp mot en person, Att skriva en åsikt om vad man tycker om en viss subkultur eller psykisk sjukdom är dock tillåtet, men de bryr sig inte om det. I mina ögon bryter DarkSide således mot svensk grundlag. Ett exempel på deras omogna mentalitet: De hade en Discord där jag nämnde alternativmedicin då en kille hade fått nästäppa som doktorn inte kunde få bort, svaret jag fick var otroligt kategoriskt och omoget, jag ville bara hjälpa honom med tips om nästäppan. Slutligen vill jag säga att jag stödjer dig till 100%. Män som trivs i kläder som t.ex. strumpbyxor eller korsetter, vågar inte klä sig i det utan intalar sig att de är kvinnor tills de tror på det, allt för att komma över fördomarna i samhället gentemot män som klär sig så. Sak samma med män som blivit ofredade som barn, hatar kanske, som en följd av det, sina kroppar. Läkarna går inte till botten med det utan ger istället patienterna hormoner avsedda för motsatta könet.

Okej, fair enough. Jag håller med om att det är hårdare censur på DS och jag tycker att det är en bra grej. Jag tycker att sidan bör vara en frizon för alla avvikare och avarter, homobögar och transpersoner. För att det ska vara det så kan man inte ha det så högt i tak som på till exempel flashback. Så då är det väl rimligt att du får ventilera här istället.

Förövrigt så stödjer du mig överhuvudtaget inte i min syn på transpersoner, men oavsett vad man har för syn på de som jag ser som transkvinnor och de som du ser som förvirrade män så har hormonterapi så överväldigande positiva resultat på den psykiska hälsan för de här personerna att jag ärligt talat tycker att det är slöseri på resurser att inte bara ge dem det:
https://med.stanford.edu/news/all-ne...er-people.html
Citera
2024-07-14, 12:59
Medlem
[quote=Idumea|88868756]
Citat:
Ursprungligen postat av truthishere

Okej, fair enough. Jag håller med om att det är hårdare censur på DS och jag tycker att det är en bra grej. Jag tycker att sidan bör vara en frizon för alla avvikare och avarter, homoar och. För att det ska vara det så kan man inte ha det så högt i tak som på till exempel flashback. Så då är det väl rimligt att du får ventilera här istället.

Förövrigt så stödjer du mig överhuvudtaget inte i min syn på , men oavsett vad man har för syn på de som jag ser som transkvinnor och de som du ser som förvirrade män så har hormonterapi så överväldigande positiva resultat på den psykiska hälsan för de här personerna att jag ärligt talat tycker att det är slöseri på resurser att inte bara ge dem det:
https://med.stanford.edu/news/all-ne...t--people.html
OK. Men det bryter strikt taget fortfarande mot yttrandefrihetslagen, Och det är något jag ser mycket allvarligt på. Den lagen får inte tummas det minsta på. "Det första talet som censureras, den första tanken som förbjuds, den första friheten som förnekas, kedjar oss alla oåterkalleligen. Den Första gången någon människas frihet trampas på, skadas vi alla." Åtminstоne om innehåll anmäls. De borde istället ha ett krav att ta bort kommentaren och be den som skrev den att formulera om den utan att andemeningen påverkas.
Citera
2024-07-14, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av truthishere
OK. Men det bryter strikt taget fortfarande mot yttrandefrihetslagen, Och det är något jag ser mycket allvarligt på. Den lagen får inte tummas det minsta på. "Det första talet som censureras, den första tanken som förbjuds, den första friheten som förnekas, kedjar oss alla oåterkalleligen. Den Första gången någon människas frihet trampas på, skadas vi alla." Åtminstоne om innehåll anmäls. De borde istället ha ett krav att ta bort kommentaren och be den som skrev den att formulera om den utan att andemeningen påverkas.

Men vadå, yttrandefrihet betyder inte att man får skriva vad som helst överallt. Mitt intryck av DS är att det stället sköts av obehagliga småpåvar, men det är deras lekstuga. Om de hittar på en regler om att man inte får säga "prutt luktar gott" i deras lekstuga så betyder det inte att din yttrandefrihet kränkts.
Citera
2024-07-15, 23:25
Medlem
De separatistiska grupperna har länge haft det uppenbara problemet att inget hindrar andra från att skapa en fejkad profil och posera för att bringa sig åtkomst. Visst det finns väl sätt att sålla bort det värsta (krav på att profilen ska ha funnits en viss tid, krav på viss etablering, mängd verifieringar osv), men det är inte värst enkelt. Med "jag intentifierar mig som"-ideologin hamnar det på steroider.

Frågan om kvinnor, transkvinnor och så vidare är inte värst enkel, men kanske heller inte det stora problemet, utan det stora problemet är ju män som använder det som en metod för att bringa sig tillträde till rum som inte är för dem. Själv väntar jag för övrigt på första rättsfallet med en man som registrerar sig som "kvinna" och hävdar sin absoluta rätt att byta om i kvinnornas omklädningsrum. Min förutsägelse är att detta kommer följas av att ledande politiker sen uttalar "Vi har varit naiva".

Jag delar för övrigt flera andra skribenters allmänna uppfattning om DS. Det brukade vara bra. Det fanns en... känsla. Den försvann. Nu är allt väldigt mycket åsiktskorridorer, HBTQI...-fundamentalism, småpåveri, drivor med "vanilj"are som upptäckt att det är lite "spicy" med rosafluffade handbojor, men inte värst mycket kinkeri. Det har blivit ett sorts familjeliv för "alternativa". De som hade hängt på Helgon för 20 år sen.
Citera
2024-09-08, 07:17
Medlem
Har aldrig hört att ds-kvinnor upplever detta som ett problem.

De flesta sic-män är ändå alldeles för rädda för att uppfattas som icke cis att de inte skulle smeta på sig läppstift enbart för att gå med i ett kvinnligt nätverk. Och några andra fördelar är svåra att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in