[quote=truthishere|88868522]
Citat:
Ursprungligen postat av
Idumea
Men varför diskuterar du det här på flashback och inte på darkside? Det är väl nog med hysteriska debatter på den hemsidan, ska man behöva se dem i andra forum också nu? Du kan väl starta ett cis-separatistiskt nätverk om det nu är så viktigt för dig.
Därför att om man diskuterar det på Darkside, blir diskussionsämnet censurerat, alltså borttaget och "anmält", att yttra sina åsikter är _inte_ olagligt, eftersom vi har yttrandefrihet. Det enda som är olagligt är påhopp mot en person, Att skriva en åsikt om vad man tycker om en viss subkultur eller psykisk sjukdom är dock tillåtet, men de bryr sig inte om det. I mina ögon bryter DarkSide således mot svensk grundlag. Ett exempel på deras omogna mentalitet: De hade en Discord där jag nämnde alternativmedicin då en kille hade fått nästäppa som doktorn inte kunde få bort, svaret jag fick var otroligt kategoriskt och omoget, jag ville bara hjälpa honom med tips om nästäppan. Slutligen vill jag säga att jag stödjer dig till 100%. Män som trivs i kläder som t.ex. strumpbyxor eller korsetter, vågar inte klä sig i det utan intalar sig att de är kvinnor tills de tror på det, allt för att komma över fördomarna i samhället gentemot män som klär sig så. Sak samma med män som blivit ofredade som barn, hatar kanske, som en följd av det, sina kroppar. Läkarna går inte till botten med det utan ger istället patienterna hormoner avsedda för motsatta könet.
Okej, fair enough. Jag håller med om att det är hårdare censur på DS och jag tycker att det är en bra grej. Jag tycker att sidan bör vara en frizon för alla avvikare och avarter, homobögar och transpersoner. För att det ska vara det så kan man inte ha det så högt i tak som på till exempel flashback. Så då är det väl rimligt att du får ventilera här istället.
Förövrigt så stödjer du mig överhuvudtaget inte i min syn på transpersoner, men oavsett vad man har för syn på de som jag ser som transkvinnor och de som du ser som förvirrade män så har hormonterapi så överväldigande positiva resultat på den psykiska hälsan för de här personerna att jag ärligt talat tycker att det är slöseri på resurser att inte bara ge dem det:
https://med.stanford.edu/news/all-ne...er-people.html