Flashback bygger pepparkakshus!
2021-08-31, 15:50
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanmycket
Frågar åt en polare

Han kan bara få tag på Ampuller, men behöver halva styrkan av ampullen i taget.

Kan han köpa tom Vial och hälla i en ampull och ta två gånger av det var tredje dag?

Eller helst om det går för honom fylla En tom vial med alla 10st ampuller direkt? Så att han kan använda det som VIAL ?

Passande nick du har…

Ja varför skulle man inte kunna göra det? Pinsamt att du måste fråga om det här istället för att kunna ge han ett svar direkt. Det visar på hur lite kunskap du besitter på och absolut ingen borde ta råd från dig här på forumet.
Citera
2021-08-31, 15:57
Medlem
kanmyckets avatar
Balkan Pharmacy är garanterat ett sjukt bra märke, säger det återigen., Top 3 garanterat

Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Källa på det? Plast i medicinteknisk utrustning brukar vara väldigt kemikaliebeständig, så jag finner det ganska osannolikt.

Vi snackar om olja, som inte är så surt, då det inte ens brinner där man sticker.
Mild sort av olja.
Jag tror det går ta dubbeldos i en spruta, förvara det mörkt och svalt sen, max 4-5dagar
Bara man byter nål såklart. Det är det livsviktiga.

Vi pratar inte om Syror nu, bensin, eller frätande saker.
Jag smakade på en droppe TESTO E olja , det var hur lent som helst.
Det svider inte ens vid stick.

Nog håller det 4-5dagar om det förvaras mörkt och svalt, samt att det är äkta medicinska utrustning
man använder.

Man måste täta sprutan och kanske skaka om den en gång varje 24h tills stick två kan jag tänka mig
är bra göra.

Nu är det gissningar ändå bara.

Får du källa, länka den gärna. Min bekant skulle bli glad om det gick göra så.
Då det han vill ha finns endast i ampull, och han vill endast ha halva dosen av ampullen var tredje-fjärde dag.

Frågan är om det går göra det safe 2 stick med samma spruta, Bara behöva byta nålen med 4 dagars mellanrum ?

Fast då kan man inte kolla om man stuckit i åder tyvärr, vilken kan suga lite.

Annars är frågan om det går tömma par ampuller i en tom helt ny Vial ?

Förlåt om det blev endel offtopic
Citera
2021-08-31, 18:58
Medlem
Citat:
Balkan Pharmacy är garanterat ett sjukt bra märke, säger det återigen., Top 3 garanterat

Vi snackar om olja, som inte är så surt, då det inte ens brinner där man sticker.
Mild sort av olja.
Jag tror det går ta dubbeldos i en spruta, förvara det mörkt och svalt sen, max 4-5dagar

Nog håller det 4-5dagar om det förvaras mörkt och svalt, samt att det är äkta medicinska utrustning
man använder.

Man måste täta sprutan och kanske skaka om den en gång varje 24h tills stick två kan jag tänka mig
är bra göra.

Då det han vill ha finns endast i ampull, och han vill endast ha halva dosen av ampullen var tredje-fjärde dag.

Frågan är om det går göra det safe 2 stick med samma spruta, Bara behöva byta nålen med 4 dagars mellanrum ?

Vad snackar du om? Ska man inte köra 1ml åt gången så ska du inte ha ampuller. Hitta vial isåfall eller skit i de. De handlar om din häsla där du stoppar i dig olja IM. Hygien är A och O om du inte vill få en infektion dvs. Hålla på att bryta ampuller och fylla tomma vialer i en icke steril miljö är som att be om att få hamna på sjukan.

Ang vertyg så ska du inte köra samma nål mer än en gång. idealt är att suga upp med en nål och sedan byta för att sätta sticket. Många som suger och sticker med samma nål men med risk för att nålen blir lite slö. Viktigt att rengöra med alko svabb eller liknande både på vial och stick spot.

Har man inte råd med att hålla på med de ordentligt varför då riskera sin hälsa? tänk om.

Finns massa stickys att läsa om hur man gör de rätt. Håll inte på att chansa! Alla är nya någon gång och de är okej men läs läs läs läs på.
Citera
2021-08-31, 19:48
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krelos
Jag har spanat in Osaka, dels för dom är en av dom som har multivialer, prövat googla och hitta mera info men det verkar ont om folk som skrivit om märket på senaste tiden. Tacksam om du har någon länk där det finns nya fräsch info om märket.
Du får gå in på Hb eller bm och kolla swedstore tråden, tror dom är enda återförsäljarna, där har många skrivit om märket.
Finns även en osaka tråd i BM om jag minns rätt.
Senast redigerad av tram123 2021-08-31 kl. 19:51.
Citera
2021-08-31, 20:35
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Källa på det? Plast i medicinteknisk utrustning brukar vara väldigt kemikaliebeständig, så jag finner det ganska osannolikt.

Finns ju en anledning varför man inte förvarar mediciner, vacciner osv i sprutor på sjukhus.

Svagheten i sprutan är kolven, den svullnar upp efter ett tag så det blir trögare att trycka, risk att den går sönder?

Men den största risken är kontamination!
Citera
2021-08-31, 20:42
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Mild sort av olja.

man använder.

är bra göra.

Nu innehåller ju den mer än olja... Tex på vad det kan innehålla: Benzyl Alcohol, Benzyl Benzoate, Dimethyl Sulfoxide och Polyethylene Glycol (PEG)

Sen nån typ av "bärare" dvs olja. Det du kände när du smakade på testot...
Och visst suger det att inte kunna aspirera, typ dö i värsta fall.. om inte annat får man sig en host attack man sent glömmer!

Så dina "tror" och gissningar kan betyda att någon följer ditt råd och vips så mår man inte bra. Så undvik gissningar och kom tillbaka om ett par år när du har lite kött på benen
Citera
2021-08-31, 21:24
Medlem
kvarg4evers avatar
Men herregud!? Vad är det för tomtar som sitter och fantiserar om att bakfylla sprutor och förvara i kylskåp eller hålla på och kladda med egen överföring mellan ampull och vial?? Hur tappade är ni? Kan ni inte lika gärna spara lite pengar, köpa pulverråvara från Kina, Ica basic matolja och vispa ihop med lillfingret i en tekopp så kan ni förvara den i kylskåpet.

Och för i helvete sitt inte och gissa lite skönt om grejer som folk ska köra in i kroppen. Har ni inte koll? Knip och läs.
Senast redigerad av kvarg4ever 2021-08-31 kl. 21:25. Anledning: autocorrect...
Citera
2021-08-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Finns ju en anledning varför man inte förvarar mediciner, vacciner osv i sprutor på sjukhus.

Svagheten i sprutan är kolven, den svullnar upp efter ett tag så det blir trögare att trycka, risk att den går sönder?

Men den största risken är kontamination!

Det finns massa mediciner som kommer färdiga i sprutor.

Vacciner är väldigt känsliga, testo olja är det inte. Han ska förvara det några dagar, inte flera år.

Men ja, man får självklart se till att det inte kommer in smuts.
Citera
2021-08-31, 22:19
Medlem
kvarg4evers avatar
Citat:

Vacciner är väldigt känsliga, testo olja är det inte. Han ska förvara det några dagar, inte flera år.

Så ditt råd är alltså att ta ut sprutan ur sin sterila förpackning, fylla den under ickesterila former och sen låta den ligga i ett kylskåp hemma?

Det är inte så mediciner som kommer i färdiga sprutor hanteras.

Du litar alltså så mycket på en okänd persons vårdhygieniska kunskaper att du tycker att det är ett rimligt råd att ge?
Citera
2021-08-31, 22:43
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Direkt ifrån tillverkaren ja, sjuksystrarna står knappast och fyller upp sprutor på din lokala vårdcentral och förvarar dom i kylskåpet..

Bakterier älskar testo olja, bakterier växer och frodas när det kommer i kontakt med luft, speciellt om det får ligga och götta sig över tid, tid som sprutan får om den ligger i ett skåp i 1,3,5 dagar?

Risken ökar för infektion om man håller på så här, så varför chansa? Köp en 10a vial istället. Hur svårt ska det vara..
Citera
2021-09-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Direkt ifrån tillverkaren ja, sjuksystrarna står knappast och fyller upp sprutor på din lokala vårdcentral och förvarar dom i kylskåpet..

Bakterier älskar testo olja, bakterier växer och frodas när det kommer i kontakt med luft, speciellt om det får ligga och götta sig över tid, tid som sprutan får om den ligger i ett skåp i 1,3,5 dagar?

Risken ökar för infektion om man håller på så här, så varför chansa? Köp en 10a vial istället. Hur svårt ska det vara..

Jag bemöter bara argumentet att plasten skulle fällas ut i oljan.

Sen att sitta och injektera olja som först blivit svartimporterad från Kina och sedan kokad i någons källare för att sen vara rädd för att förvara oljan några dagar i pumpen .
Citera
2021-09-01, 13:28
Medlem
kvarg4evers avatar
Citat:
Jag bemöter bara argumentet att plasten skulle fällas ut i oljan.

Sen att sitta och injektera olja som först blivit svartimporterad från Kina och sedan kokad i någons källare för att sen vara rädd för att förvara oljan några dagar i pumpen .

Föddes du så här korkad eller är det nåt du jobbat hårt för att uppnå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in