• 1
  • 2
2021-08-22, 07:30
Medlem
Lennart Matikainen rapporterar om det svenska samhället som det ser ut idag.
Om invandring, polisen, explosioner och mycket annat vad svensken bör få veta.

YT Kanalen beskrivs enligt följande:
Allt från relationer till samhällsfrågor avhandlas då allt hör ihop. Sanning bygger tillit i det lilla och det
stora och jag vill både utmana det som behöver utmanas, men också ge tips i det lilla och det stora.

https://www.youtube.com/user/Helhetsutveckling/videos

LM mest omtalade uttal var nog att "Ålderstesta alla Skäggbarn" som faktist
har en hel del sanning om det., då om den höga invandringen etc ..

Vad finns det mer om denna Lennart Matikainen
som kanske döljs bakom videoklippen?
Citera
2021-08-24, 04:47
Medlem
Håller med LM om att Sverige är eller har blivit som en "Monty Pythons film"
sen om filmen eller sverige är bättre, så är nog filmen bättre än Sverige ..

I senaste klippet 23 aug, om Stockholms bilbliotek som blivit en öppen plats för droghandel
och det stämmer, var faktist där för ett tag sedan, och vilken aktivitet av invandrare det var
som strök omkring bland hyllorna och ingen personal syntes till, men det visste väl vi redan.
Citera
2021-10-15, 18:29
Medlem
Ovralls avatar
Kul att han får en egen tråd även om den verkar lite trögstartad. Min samlade bild av karln är att är som en av profeterna vid klagomuren i Life of Brian, så visst har han rätt i sin monthy Python-liknelse, dock inte på det sättet han menar antar jag...
Citera
2021-10-15, 18:34
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Kul att han får en egen tråd även om den verkar lite trögstartad. Min samlade bild av karln är att är som en av profeterna vid klagomuren i Life of Brian, så visst har han rätt i sin monthy Python-liknelse, dock inte på det sättet han menar antar jag...

*Med tillägget att han är duktig på att vilja ha betalt för sina profetior.
Citera
2021-10-15, 18:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
*Med tillägget att han är duktig på att vilja ha betalt för sina profetior.

Vem betalar för hans förnufterier på Youtube? Swebbtv?

Att Sverige har problem lär alla som har ögon o öron redan märkt av. Det är inget nytt. Tycker inte snubben tillför något av intresse till debatten än att hans poliskompisar är trötta o förtvivlade (något Springare redan tagit upp). Sedan håller man på med något slags ”vi” som känns väldigt udda.
Citera
2021-10-15, 19:06
Medlem
Förutom swishtiggeriet som LM påannonserar om hela tiden, så är innehållet helt ok vinklat och inget trams som många andra av dessa ...
Citera
2021-10-15, 19:12
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Förutom swishtiggeriet som LM påannonserar om hela tiden, så är innehållet helt ok vinklat och inget trams som många andra av dessa ...

Ärligt talat lyssnar jag mindre på vad han säger på Youtube och mer på hans medverkan i swebb-tv, och där är han tämligen tramsig. Kill-gissar sig fram och passar info som antingen är gammal eller rent påhitt a la flashback (pun intended) och kör på mycket känsloargument när han försöker väcka "vreden i folket". Allt samtidigt som han spyr galla över "vänsterns" känsloargument. Alla som tycker annorlunda än honom är vänster enl honom själv, dvs samma narrativ som övriga profiler. På Youtube håller han väl mest monologer? Kanske passar honom bättre men tycker att han avslöjar sig i diskussioner med andra.
Citera
2021-11-05, 08:31
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Intervju med "sektledaren" Tobbe Larsson https://youtu.be/EfkxoHp3AP4

...
Citera
2021-11-18, 07:11
Medlem
Lennart med en uppdatering med *Åsa Westerberg vs Näthatsgranskaren i YT kanalen ..
En talför tjej som kämpar på, annars rätt hyfsade samhällsnyttiga klipp från Matikainen.

* (FB) Skvaller om Åsa Westerberg
Citera
2021-11-24, 20:20
Medlem
Dennos avatar
Får "hustrumisshandlar" vibbar av honom. Tycker han känns otäck.
Citera
2021-12-12, 17:34
Medlem
Har bara känt till Matikainen som en bi-profil i den invandringskristiska rörelsen tidigare. Men i takt med att SwebbTV blivit mer och mer populärt har även jag börjat följa honom där sedan nått år tillbaka. Man kan väl kortfattat säga att han framstår som aningen tramsig och väldigt ensidig i sina analyser - med det inte sagt att han är dum. Men hans sätt att kommunicera och reagera på saker är underhållande. I synnerhet kring vaccinationer och coronaviruset där han är kritisk mot precis allt och speglar nog den växande vrede som ändå finns kring detta. Hans sätt att göra vardagliga anektoder med t.ex munskydd eller vaccinering intressanta eller att lägga fram konspirationsteorier som han själv knappt kan tro på är ändå kul att titta på.
Citera
2021-12-15, 17:48
Medlem
Lennart skänker 30K av sin royalties/tiggeri
till .. "hör och häpna" .. Eva Donell (blågulakorset)
https://youtu.be/RO4cfVjnRyw

Undra vad swishgivarna tycker om detta?
Senast redigerad av SKIL 2021-12-15 kl. 17:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in