2017-11-16, 11:17
Medlem
Med anledning av b la reportaget "200 sekunder" från Aftonbladet idag (länk nedan) där det framgår att Åsa sprider lögner via Facebook så blev jag nyfiken på vem denna kvinna är?

Åsa Westerberg har ju länge figurerat i bruna miljöer men vad vet man om henne?

Jag är särskilt nyfiken på: Åsas bakgrund, Ev. skandaler, psykiska status-historiskt och nu, när/hur började Åsas rasistiska övertygelse? Men all annan information om Åsa är också välkommen.

Slutligen: Är Åsa Westerberg en bra representant för Sverigedemokratiska väljare? Varför Varför inte?

(om någon kan länka till hennes falska Facebookinlägg vore det snällt, tack)

( https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QG6yA/har-konfronteras-hon-om-natlognen-sag-ut-som-en-man )
Citera
2017-11-16, 12:07
Medlem
Uncle Dukes avatar
Vet inte om hon är en kändis precis. Möjligtvis inom svenska "alternativbrunhöger"-rörelsen eller vad den kan kallas. Klart är väl i alla fall att hon är en halvgalen paranoid rättshaverist med minst sagt bristfällig moral och logiskt tänkande. Hennes argument för att denne Fatemeh skulle vara en förklädd man var ju att "afghanska kvinnor beter sig inte så mot män, domderar med hela handen". I samma andetag klappar Åsa Robert Aschberg på kinden och kallar honom "lille söte". Så beter sig ju oftast inte unga svenska kvinnor mot medelålders män, däremot är det motsatta ganska vanligt. Vilket, med Åsa-logik, torde innebära att Åsa egentligen är en medelålders man i förklädnad, medan Robert är en ung kvinna.

Hon kanske är representativ för (en viss typ av) SD-väljare, men att kalla henne "bra representant" för någon alls skulle väl vara lite magstarkt Jag tror att mer seriösa sverigedemokrater, i den mån de funnes, skulle vara glada att slippa sådana som Åsa.
Citera
2017-11-16, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Vet inte om hon är en kändis precis. Möjligtvis inom svenska "alternativbrunhöger"-rörelsen eller vad den kan kallas. Klart är väl i alla fall att hon är en halvgalen paranoid rättshaverist med minst sagt bristfällig moral och logiskt tänkande. Hennes argument för att denne Fatemeh skulle vara en förklädd man var ju att "afghanska kvinnor beter sig inte så mot män, domderar med hela handen". I samma andetag klappar Åsa Robert Aschberg på kinden och kallar honom "lille söte". Så beter sig ju oftast inte unga svenska kvinnor mot medelålders män, däremot är det motsatta ganska vanligt. Vilket, med Åsa-logik, torde innebära att Åsa egentligen är en medelålders man i förklädnad, medan Robert är en ung kvinna.

Hon kanske är representativ för (en viss typ av) SD-väljare, men att kalla henne "bra representant" för någon alls skulle väl vara lite magstarkt Jag tror att mer seriösa sverigedemokrater, i den mån de funnes, skulle vara glada att slippa sådana som Åsa.

Du har helt rätt att "kändisskapet" är ruskigt tveksamt, hon är ju endast "kändis" på samma sätt som andra märkliga personligheter.

Jag arbetade för länge sedan inom rättspsyk. Jag såg ofta samma typ av blickar där, som Åsa uppvisar i klippet, och därför blev jag nyfiken på b la hennes psykiska status.

Det är svårt att veta om sd-gänget upplever att Åsa är en bra representant

Om sd och dess väljare inte tyckte det så har jag svårt att se hur hennes uppdiktade inlägg kan delas och spridas av dessa?
Citera
2017-11-16, 15:00
Medlem
Har sett damen några ggr Hon är som klippt ur Hollywood fruar Verkar helt blåst Kom in en gång med sällskap på restaurang jag arbetade på Uppträdde som hon ägde stället och körde med personal Gapa och skrek som en fjortis bimbo Riktigt svår tant
Citera
2017-11-16, 18:53
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupeter
Du har helt rätt att "kändisskapet" är ruskigt tveksamt, hon är ju endast "kändis" på samma sätt som andra märkliga personligheter.

Jag arbetade för länge sedan inom rättspsyk. Jag såg ofta samma typ av blickar där, som Åsa uppvisar i klippet, och därför blev jag nyfiken på b la hennes psykiska status.

Det är svårt att veta om sd-gänget upplever att Åsa är en bra representant

Om sd och dess väljare inte tyckte det så har jag svårt att se hur hennes uppdiktade inlägg kan delas och spridas av dessa?

Tja, kändis eller ej, hon är intressant som människotyp. Och rimligtvis kan man skvallra om henne med gott samvete, med tanke på att hon själv gillar att spekulera och sprida infama lögner om folk.
Jag beskrev henne som "halvgalen" i mitt förra inlägg, men efter en snabb koll på några av hennes Facebook-sidor (hon har minst två) får jag nog revidera min ståndpunkt. Hon verkar vara en tvättäkta fullblodsdåre.
Hon tror t ex att "slaskhoror" (?) hackar hennes Facebook jämt och ständigt och ändrar hennes inställningar, hon fortsätter framhärda i sin konspirationsteori om att denna Fatemeh inte finns trots att hon själv träffat henne, och hon slänger mordhot omkring sig (hon ska t ex mörda de tidigare nämnda "slaskhororna"). En sökning på Flashback ger också vid handen att hon tidigare påstått att polisen kommit hem och gjort någon slags lagvidrig Stasi-aktig husrannsakan hos henne för att hon skrivit skit om invandrare på Facebook. Jag skulle i alla fall inte låta henne komma nära min hals med vassa föremål

Men jag vidhåller att hon knappast är något SD i stort vill förknippas med. Men visst, det finns bevisligen många lågpannade idioter, även SD-politiker, som applåderar henne och hennes rabiata små skrivelser.
Senast redigerad av Uncle Duke 2017-11-16 kl. 18:56.
Citera
2017-11-16, 19:23
Medlem
Citat:
Jag beskrev henne som "halvgalen" i mitt förra inlägg, men efter en snabb koll på några av hennes Facebook-sidor (hon har minst två) får jag nog revidera min ståndpunkt. Hon verkar vara en tvättäkta fullblodsdåre.

Ja, det är ganska exakt så jag också uppfattar henne. Jag tänker att en sådan människa går ju knappast genom livet "obemärkt förbi"
Citera
2017-11-16, 20:03
Medlem
Det värsta/bästa är hon verkligen tror att hon sitter på all fakta och vetskap, om ALLT!
Narcissist version 3.0
Bara att höra henne prata så hör man att det sitter nån psykisk sjukdom.

Hur kan man vara stolt över sig själv genom att sprida lögner. Att man kan vara så feg. Man måste hitta på osanningar för att ha nåt att säga. Feg jävel
Citera
2017-11-16, 22:48
Medlem
Spelar ingen roll En gång när jag såg henne hade hon just två invandrare med sig Dom pratade engelska med henne Men hon skrek och gorma så killarna skämdes Och personal bad henne gå Vad har det med invandringen att göra Skämmig Bimbo är min uppfattning
Senast redigerad av Machines 2017-11-16 kl. 23:26.
Citera
2017-11-16, 23:01
Avstängd
Durochmolls avatar
Jag reagerade på att frisörsalongen såg rätt fin ut. Är hon anställd där? Eller är det hennes egen?
En annan sak jag reagerade på var att hon såg otroligt smal ut, psykisk sjukdom eller inte, men har säkert en historia på en avdelning för folk med ätstörningar (stackars Aschberg kan inte varit roligt att blivit klappad på kinden av hennes skelettfingrar). Eller har hon bara likt Katrin Zytomierska fallit offer för LCHF-dieten (samma typ av aggressivt beteende).
Citera
2017-11-17, 06:11
Medlem
patrikgbgs avatar
Hon är ju ashård! Står och klappar Achberg på kinderna och kallar honom för "lilla robert". Dessutom har hon rätt i sak och vad fan spelar det för roll om hon vart i Afghanistan eller inte? Det räcker att gå in på youtube och skriva in "women in afghanistan" och ta något av de första bästa klippen för att fatta att det är något skumt med hazaräcklet.

https://www.youtube.com/watch?v=ZkanAs-KGFg
https://www.youtube.com/watch?v=W0Q9n4gmJrY
https://www.youtube.com/watch?v=vHWuj0SWs84
https://www.youtube.com/watch?v=otN8QMPrgIs
Citera
2017-11-17, 08:15
Medlem
Det verkar vara krut i henne jämfört med andra svenskar som jag upplever det
Hoppas fler vågar stå upp mot systemet
Knyta näven i fickan fungerar inte längre
Aftonbladet har verkligen sjunkit lågt,desperation inom mainstream media
Jag tycker Åsa är en intressant person ,stark personlighet
Citera
2017-11-17, 09:44
Medlem
Citat:
Tja, kändis eller ej, hon är intressant som människotyp. Och rimligtvis kan man skvallra om henne med gott samvete, med tanke på att hon själv gillar att spekulera och sprida infama lögner om folk.
Hon tror t ex att "slaskhoror" (?) hackar hennes Facebook jämt och ständigt och ändrar hennes inställningar, hon fortsätter framhärda i sin konspirationsteori om att denna Fatemeh inte finns trots att hon själv träffat henne, och hon slänger mordhot omkring sig (hon ska t ex mörda de tidigare nämnda "slaskhororna"). En sökning på Flashback ger också vid handen att hon tidigare påstått att polisen kommit hem och gjort någon slags lagvidrig Stasi-aktig husrannsakan hos henne för att hon skrivit skit om invandrare på Facebook. Jag skulle i alla fall inte låta henne komma nära min hals med vassa föremål

Men jag vidhåller att hon knappast är något SD i stort vill förknippas med. Men visst, det finns bevisligen många lågpannade idioter, även SD-politiker, som applåderar henne och hennes rabiata små skrivelser.

Det är märkligt att SD inte inser att denna människa kan innebära en dödsstöt istället för framgång.

Det är den aggressiva tonen som vittnar om att kvinnan lider av bristande impulskontroll. Skulle inte heller vilja gå nära.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in